Tidig ägglossning..
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    Jan 2011
    #1

    Tidig ägglossning..

    Hej alla..

    Vad jag vet brukar man ha ca 1 v mellan mensens slut tills ägglossningen är, lika olika på person till person kanske men ungefär...
    Men denna gången va de väldigt tätt.. Mensen tog slut idag, haft den i 8 dagar (brukar va i 6-7 max) Och jag använder en digital ägglossnings apparat och började kolla me den igår..
    Och den funkar ju så för dom som inte har den att den visar 3 "block". 1: liten chans till graviditet, 2: medel chans och 3:e blocket störst chans och jag fick redan idag 2 block.. så ägglossningen är på väg, är inte detta lite tidigt då jag precis avslutat min mens?!

    Känner mej också lite kass idag, yr, illamående, magknip, trött...

    Kram
  2. 1
    Tidig ägglossning.. Hej alla..

    Vad jag vet brukar man ha ca 1 v mellan mensens slut tills ägglossningen är, lika olika på person till person kanske men ungefär...
    Men denna gången va de väldigt tätt.. Mensen tog slut idag, haft den i 8 dagar (brukar va i 6-7 max) Och jag använder en digital ägglossnings apparat och började kolla me den igår..
    Och den funkar ju så för dom som inte har den att den visar 3 "block". 1: liten chans till graviditet, 2: medel chans och 3:e blocket störst chans och jag fick redan idag 2 block.. så ägglossningen är på väg, är inte detta lite tidigt då jag precis avslutat min mens?!

    Känner mej också lite kass idag, yr, illamående, magknip, trött...

    Kram
  3. Medlem sedan
    Aug 2010
    #2
    när du använt apparaten tidigare månader, hur många dagar brukar den visa 2 block innan det blir 3 block?
  4. 2
    när du använt apparaten tidigare månader, hur många dagar brukar den visa 2 block innan det blir 3 block?
  5. Medlem sedan
    Jan 2011
    #3
    2 dagar ca. den brukar visa 1 block iaf 3 dagar men nu visade den bara de 1 dag..
  6. 3
    2 dagar ca. den brukar visa 1 block iaf 3 dagar men nu visade den bara de 1 dag..
  7. Medlem sedan
    Aug 2010
    #4
    ok. jag vet inte hur lång din cykel brukar vara, men det låter ju lite tidigt om din ägglossning redan är på väg. 'standard' är ju att ägglossningen kommer ca 14 dagar efter mensens första dag, men det finns ju de kvinnor som får ägglossning både tidigare och senare än dag 14. jag brukar få ägglossning på dag 18-19 tex.

    det är väl bara att köra på och hoppas på det bästa
    kram
  8. 4
    ok. jag vet inte hur lång din cykel brukar vara, men det låter ju lite tidigt om din ägglossning redan är på väg. 'standard' är ju att ägglossningen kommer ca 14 dagar efter mensens första dag, men det finns ju de kvinnor som får ägglossning både tidigare och senare än dag 14. jag brukar få ägglossning på dag 18-19 tex.

    det är väl bara att köra på och hoppas på det bästa
    kram
  9. Medlem sedan
    Jan 2011
    #5
    Ja jag brukar ha ägglosning ca 14 dagar efter mensens första dag... men nu idag visade den redan 3 block.. en dag med varje block, man börjar ju undra om det är nåt fel på apparaten..

    Vi hade lite "mys" igår men de får nog bli lite idag me så man är säker på att det inte missas nåt =)

    Kram
  10. 5
    Ja jag brukar ha ägglosning ca 14 dagar efter mensens första dag... men nu idag visade den redan 3 block.. en dag med varje block, man börjar ju undra om det är nåt fel på apparaten..

    Vi hade lite "mys" igår men de får nog bli lite idag me så man är säker på att det inte missas nåt =)

    Kram
  11. Medlem sedan
    Aug 2010
    #6
    det är ju lite märkligt. du kan ju köra äl-tester också för att kolla att apparaten funkar. mys massor nu så håller jag tummarna för ett plus om två veckor

    kram
  12. 6
    det är ju lite märkligt. du kan ju köra äl-tester också för att kolla att apparaten funkar. mys massor nu så håller jag tummarna för ett plus om två veckor

    kram
  13. Medlem sedan
    Jan 2011
    #7
    Ja ska nog kolla med stickor me, har hemma som jag kan använda. Tack för svaren! =)
    Kram
  14. 7
    Ja ska nog kolla med stickor me, har hemma som jag kan använda. Tack för svaren! =)
    Kram

Liknande trådar

  1. Tidig morgon tidig kväll.
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-24, 06:47
  2. Tidig ägglossning?
    By Annanym in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-08, 07:41
  3. Tidig kväll-tidig morgon?
    By scoutman in forum Singelmingel
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-22, 12:55
  4. för tidig ägglossning
    By muuh in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 21:13
  5. Hur tidig äl kan man ha?
    By Froda in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 20:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar