Ska det aldrig vara nog?
Planera för barn
  1. S
    #1

    Ska det aldrig vara nog?

    Hösten som gick var en sorgens tid. Fyra dödsfall i vår närhet. Ovanpå det svår sjukdom hos nära familjemedlemmar. Förhoppningen var att det nya året skulle bjuda på en ny tid. För ett par dagar sedan fick ett syskon till mig en hjärnblödning. När i helvete ska det vara nog???

    Varför skriver jag detta här? Jo, all skit som sker, all sorg, får mig att längta ännu mer efter glädjen med ett litet barn. Men kanske är det inte ett beslut som ska tas nu? Kanske är jag för labil? Men längtan efter glädje, efter liv är så stark. Det gör så jävla ont nu!
  2. 1
    Ska det aldrig vara nog? Hösten som gick var en sorgens tid. Fyra dödsfall i vår närhet. Ovanpå det svår sjukdom hos nära familjemedlemmar. Förhoppningen var att det nya året skulle bjuda på en ny tid. För ett par dagar sedan fick ett syskon till mig en hjärnblödning. När i helvete ska det vara nog???

    Varför skriver jag detta här? Jo, all skit som sker, all sorg, får mig att längta ännu mer efter glädjen med ett litet barn. Men kanske är det inte ett beslut som ska tas nu? Kanske är jag för labil? Men längtan efter glädje, efter liv är så stark. Det gör så jävla ont nu!
  3. Medlem sedan
    Sep 2010
    #2
    Känner igen och förstår. Jag har en liknande situation, men längtar också efter glädje och ett nytt liv.

    Läste nyss en häpnadsväckande förlossningsberättelse och blev så överrumplad av längtan att få känna en varm nykläckt bäbis på mitt bröst, som jag inte hann göra sist...
    Ni vet, varm och fuktig, mjuk och hård på samma gång. Se de ögonen som öppnas och inte kan fokusera.
    Vilken lycka!

    --------------------------------------------------------
    Kolla gärna in min blogg http://alltblirintesommantnktsig.blogspot.com/
  4. 2
    Känner igen och förstår. Jag har en liknande situation, men längtar också efter glädje och ett nytt liv.

    Läste nyss en häpnadsväckande förlossningsberättelse och blev så överrumplad av längtan att få känna en varm nykläckt bäbis på mitt bröst, som jag inte hann göra sist...
    Ni vet, varm och fuktig, mjuk och hård på samma gång. Se de ögonen som öppnas och inte kan fokusera.
    Vilken lycka!

    --------------------------------------------------------
    Kolla gärna in min blogg http://alltblirintesommantnktsig.blogspot.com/
  5. S
    #3
    Tack för ditt svar! Mitt inre är som ett svart hål som verkligen törstar efter medkänsla och förståelse. Dina ord hjälper mig med det jag måste klara nu, dvs att hålla ihop det nödvändigaste av den här mamman. Du ska veta att hon är hyfsat komplex hon också

    Skulle kunna skriva så mycket. Jag vill gärna göra det, men orkar inte just nu. Tungt, tungt är det. Mitt i allt detta, längtan efter glädjen och hoppet som jag tror att ett litet nytt liv skulle kunna ge. Om nu bara vi kunde få känna lycka. Du, jag och alla andra som längtar.
  6. 3
    Tack för ditt svar! Mitt inre är som ett svart hål som verkligen törstar efter medkänsla och förståelse. Dina ord hjälper mig med det jag måste klara nu, dvs att hålla ihop det nödvändigaste av den här mamman. Du ska veta att hon är hyfsat komplex hon också

    Skulle kunna skriva så mycket. Jag vill gärna göra det, men orkar inte just nu. Tungt, tungt är det. Mitt i allt detta, längtan efter glädjen och hoppet som jag tror att ett litet nytt liv skulle kunna ge. Om nu bara vi kunde få känna lycka. Du, jag och alla andra som längtar.
  7. Anonym
    #4
    Vet du jag tror du skall försöka. En litet ljus i mörkret, vad skulle det kunna göra för skada? Det är sällan bara föräldrarna som får glädja sig åt ett barn. Kanske hjälper det lilla barnet till att lysa upp och värma din närmaste omgivning i det tunga. Kanske blir det en vändning i en inte alltför rolig trend.

    Det är ju bara du som känner dig innerst inne, du känner om du är stark nog. Skickar massor med kramar och lycka till i vad du än tar dig för! Mitt hjärta blöder för dig just nu...
  8. 4
    Vet du jag tror du skall försöka. En litet ljus i mörkret, vad skulle det kunna göra för skada? Det är sällan bara föräldrarna som får glädja sig åt ett barn. Kanske hjälper det lilla barnet till att lysa upp och värma din närmaste omgivning i det tunga. Kanske blir det en vändning i en inte alltför rolig trend.

    Det är ju bara du som känner dig innerst inne, du känner om du är stark nog. Skickar massor med kramar och lycka till i vad du än tar dig för! Mitt hjärta blöder för dig just nu...
  9. Anonym
    #5
    Tack för ditt fina svar och din omtanke!

    Du sätter ord på det som är min längtan och önskan. Det vore så fantastiskt skönt med en vändning, ett avbrott i allt det mörka.

    Tack!
  10. 5
    Tack för ditt fina svar och din omtanke!

    Du sätter ord på det som är min längtan och önskan. Det vore så fantastiskt skönt med en vändning, ett avbrott i allt det mörka.

    Tack!

Liknande trådar

  1. Aldrig får det vara bra
    By marmeglad in forum Ordet är fritt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2011-10-19, 10:48
  2. Varför kan jag aldrig vara tys
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-06, 13:31
  3. Aldrig får man vara lugn...
    By Hanna m S och E in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-15, 12:30
  4. Hinner ju aldrig vara här...
    By snowwhite in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-17, 09:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar