så frustrerad!
_0407 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2004
    #1

    så frustrerad!

    Dottern kommer hem från skolan och berättar om att vissa pojkar i hennes klass är ...minst sagt... grova i munnen. Tar upp med läraren som säger, "vi vet om det och försöker stoppa det"
    Häromdagen var det återigen något som tyngde min dotter... Hon vågade först inte berätta, men jag sa att hon måste lita på oss och berätta för annars kan vi inte hjälpa henne... Då berättar hon att en pojke i klassen frågat henne upprepade gånger under dagen om de ska KNULLA... Vad i hela helvete?????????

    För nån vecka sen hade en pojke visat snoppen för några av flickorna i Tindras klass... De berättade för personal på fritids, som ryckte på axlarna och sa att "det var väl inte mycket att se?" Vad är det för jäkla sätt att reagera?? Skulle det vara ok att flickorna får snoppar visade för sig i skolan föratt det "inte är mycket att se"?????

    Ska ta upp detta med Tindras lärare i morgon, för så här få det bara inte vara! *arg så jag kokar*
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  2. 1
    så frustrerad! Dottern kommer hem från skolan och berättar om att vissa pojkar i hennes klass är ...minst sagt... grova i munnen. Tar upp med läraren som säger, "vi vet om det och försöker stoppa det"
    Häromdagen var det återigen något som tyngde min dotter... Hon vågade först inte berätta, men jag sa att hon måste lita på oss och berätta för annars kan vi inte hjälpa henne... Då berättar hon att en pojke i klassen frågat henne upprepade gånger under dagen om de ska KNULLA... Vad i hela helvete?????????

    För nån vecka sen hade en pojke visat snoppen för några av flickorna i Tindras klass... De berättade för personal på fritids, som ryckte på axlarna och sa att "det var väl inte mycket att se?" Vad är det för jäkla sätt att reagera?? Skulle det vara ok att flickorna får snoppar visade för sig i skolan föratt det "inte är mycket att se"?????

    Ska ta upp detta med Tindras lärare i morgon, för så här få det bara inte vara! *arg så jag kokar*
  3. Medlem sedan
    Jul 2009
    #2
    amen herregud!!!
    *sitter och svär lite för mig själv*

    så får det absolut inte gå till.
    man undrar ju lite hur den pojken har det hemma eller hur hans föräldrar är? :s

    vi har också upplevt en del saker som vi tappat hakan över.
    bl.a. har en pojke tagit stryptag på Saga för att hon inte ville följa med honom hem efter skolan.
    en pojke sparkade henne i ryggen för att hon inte ville leka med honom.
    en pojke hade cigaretter med sig en dag.
    en pojke försökte låsa in sig själv på toa med en flicka för att han ville visa snoppen.
    en pojke sa till saga att hålla käften, för att hon var en flicka. och de skulle inte prata.
    och en pojke frågade Saga om de skulle hångla.

    tanken på hemskolning har slagit mig, ja!

    jag blir ärligt talat riktigt rädd att det är så här när de inte ens börjat lågstadiet.
    hur kommer det vara sen?!

    så jag förstår precis hur frustrerande det är när det inte tas på allvar från första början.

    Vi har minst sagt fått nog nu och eftersom inte föräldrarna verkar bry sig så kommer vi begära ett möte med fröknarna, rektorn och föräldrarna till dessa barn.

    inte konstigt att man blir gråhårig......
  4. 2
    amen herregud!!!
    *sitter och svär lite för mig själv*

    så får det absolut inte gå till.
    man undrar ju lite hur den pojken har det hemma eller hur hans föräldrar är? :s

    vi har också upplevt en del saker som vi tappat hakan över.
    bl.a. har en pojke tagit stryptag på Saga för att hon inte ville följa med honom hem efter skolan.
    en pojke sparkade henne i ryggen för att hon inte ville leka med honom.
    en pojke hade cigaretter med sig en dag.
    en pojke försökte låsa in sig själv på toa med en flicka för att han ville visa snoppen.
    en pojke sa till saga att hålla käften, för att hon var en flicka. och de skulle inte prata.
    och en pojke frågade Saga om de skulle hångla.

    tanken på hemskolning har slagit mig, ja!

    jag blir ärligt talat riktigt rädd att det är så här när de inte ens börjat lågstadiet.
    hur kommer det vara sen?!

    så jag förstår precis hur frustrerande det är när det inte tas på allvar från första början.

    Vi har minst sagt fått nog nu och eftersom inte föräldrarna verkar bry sig så kommer vi begära ett möte med fröknarna, rektorn och föräldrarna till dessa barn.

    inte konstigt att man blir gråhårig......
  5. Medlem sedan
    Oct 2004
    #3

    Mees!

    Det där lät misann inte heller så roligt nä... Fy... Sånt måste det sättas stopp för direkt!

    Efter mötet vi hade med Tindras lärare har saker blivit mycket bättre. Läraren är lite av den gammla stammen så hon förfasas själv över hur hårt klimatet i solan är nu jämfört med för 10-20 år sedan... Hon är jättebra och vågar ta tag i saker & ting. Kommentaren från en annan personal att "det var väl ingt att se" tyckte Tindras lärare var helt oacceptabelt. Så får inte personalen hantera saken när flickorna kommer och berättar. Jätteskönt att Tindra har en sådan lärare.Sorgligt att de inte kommer ha henne sedan när de börjar 1:a klass. Men hon finns i alla fall kvar på fritids.
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  6. 3
    Mees! Det där lät misann inte heller så roligt nä... Fy... Sånt måste det sättas stopp för direkt!

    Efter mötet vi hade med Tindras lärare har saker blivit mycket bättre. Läraren är lite av den gammla stammen så hon förfasas själv över hur hårt klimatet i solan är nu jämfört med för 10-20 år sedan... Hon är jättebra och vågar ta tag i saker & ting. Kommentaren från en annan personal att "det var väl ingt att se" tyckte Tindras lärare var helt oacceptabelt. Så får inte personalen hantera saken när flickorna kommer och berättar. Jätteskönt att Tindra har en sådan lärare.Sorgligt att de inte kommer ha henne sedan när de börjar 1:a klass. Men hon finns i alla fall kvar på fritids.
  7. Medlem sedan
    Oct 2004
    #4
    Inte mees.... "Men fy sjutton" skulle det stå... Min dator tappar bokstäver lite väl mycket ibland...
  8. 4
    Inte mees.... "Men fy sjutton" skulle det stå... Min dator tappar bokstäver lite väl mycket ibland...

Liknande trådar

  1. Frustrerad!
    By Foxfia in forum Sex & erotik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-05, 20:31
  2. frustrerad
    By broccoli in forum Vikt – barn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-09-13, 11:56
  3. Frustrerad!
    By shee in forum Försöker bli med barn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-05-26, 11:39
  4. Frustrerad
    By UlLi in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 07:33
  5. Frustrerad!!!!!!!!
    By Paxelle in forum Bokstavsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-05, 21:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar