Undrar om vi gjort bort oss lite...
_0812 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    Undrar om vi gjort bort oss lite...

    Har inte börjat med juniorsäng än utan Totte sover fortfarande i sin spjälsäng. Vi har velat vänta för min dotter fick jättesvårt att sova i samband med bytet. Är rädd att jag bytte för tidigt med henne. Nu måste vi byta snarast då liten bäbis ska ha sängen i sommar. Nu till problemet...

    Han har blivit så otrolig jobbig vid sänggående.. Vill inte sova (har inte svårt att somna när vi struntar i hans gapande) men gör allt för att inte gå och lägga sig. Om vi tar bort spjälsängen nu är jag rädd att han då även springer upp.... Nu ropar och skriker han på oss och ska byta skiva, plocka upp nappar, krama, dricka.. ja allt han kan komma på. Men dissar vi honom och låter honom skrika (han blir vansinnig då) så tystnar han snabbt och somnar.

    Har ni haft problem eller har det gått smärtfritt?
  2. 1
    Undrar om vi gjort bort oss lite... Har inte börjat med juniorsäng än utan Totte sover fortfarande i sin spjälsäng. Vi har velat vänta för min dotter fick jättesvårt att sova i samband med bytet. Är rädd att jag bytte för tidigt med henne. Nu måste vi byta snarast då liten bäbis ska ha sängen i sommar. Nu till problemet...

    Han har blivit så otrolig jobbig vid sänggående.. Vill inte sova (har inte svårt att somna när vi struntar i hans gapande) men gör allt för att inte gå och lägga sig. Om vi tar bort spjälsängen nu är jag rädd att han då även springer upp.... Nu ropar och skriker han på oss och ska byta skiva, plocka upp nappar, krama, dricka.. ja allt han kan komma på. Men dissar vi honom och låter honom skrika (han blir vansinnig då) så tystnar han snabbt och somnar.

    Har ni haft problem eller har det gått smärtfritt?
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    I perioder kan det vara spring. Jossan fick sin juniorsäng i somras redan! Vi lägger henne och så äter hon välling. I bland kommer hon upp med flaskan och säger godnatt och i bland springer hon fram och åter flera gånger. Det kom vi snabbt på att det oftast hände när hon hade sovit på dagis eller hemma på dagen på helgen. Alltså- är Jossan bara trött så är det välling och sova direkt som gäller. Tidigt att sluta sova på dagen, men det är oerhört skönt att hon sover 12 timmar 18:30-06:30
    Börja träna med juniorsängen nu tycker jag, så har ni lite tid på er INNAN bebis!!
    *lycka till*
  4. 2
    I perioder kan det vara spring. Jossan fick sin juniorsäng i somras redan! Vi lägger henne och så äter hon välling. I bland kommer hon upp med flaskan och säger godnatt och i bland springer hon fram och åter flera gånger. Det kom vi snabbt på att det oftast hände när hon hade sovit på dagis eller hemma på dagen på helgen. Alltså- är Jossan bara trött så är det välling och sova direkt som gäller. Tidigt att sluta sova på dagen, men det är oerhört skönt att hon sover 12 timmar 18:30-06:30
    Börja träna med juniorsängen nu tycker jag, så har ni lite tid på er INNAN bebis!!
    *lycka till*
  5. Medlem sedan
    Oct 2004
    #3
    Har inte börjat med juniorsäng än utan Totte sover fortfarande i sin spjälsäng. Vi har velat vänta för min dotter fick jättesvårt att sova i samband med bytet. Är rädd att jag bytte för tidigt med henne. Nu måste vi byta snarast då liten bäbis ska ha sängen i sommar. Nu till problemet...

    Han har blivit så otrolig jobbig vid sänggående.. Vill inte sova (har inte svårt att somna när vi struntar i hans gapande) men gör allt för att inte gå och lägga sig. Om vi tar bort spjälsängen nu är jag rädd att han då även springer upp.... Nu ropar och skriker han på oss och ska byta skiva, plocka upp nappar, krama, dricka.. ja allt han kan komma på. Men dissar vi honom och låter honom skrika (han blir vansinnig då) så tystnar han snabbt och somnar.

    Har ni haft problem eller har det gått smärtfritt?
    Det finns ju inget som hindrar att ni köper en till spjälsäng.
  6. 3
    Har inte börjat med juniorsäng än utan Totte sover fortfarande i sin spjälsäng. Vi har velat vänta för min dotter fick jättesvårt att sova i samband med bytet. Är rädd att jag bytte för tidigt med henne. Nu måste vi byta snarast då liten bäbis ska ha sängen i sommar. Nu till problemet...

    Han har blivit så otrolig jobbig vid sänggående.. Vill inte sova (har inte svårt att somna när vi struntar i hans gapande) men gör allt för att inte gå och lägga sig. Om vi tar bort spjälsängen nu är jag rädd att han då även springer upp.... Nu ropar och skriker han på oss och ska byta skiva, plocka upp nappar, krama, dricka.. ja allt han kan komma på. Men dissar vi honom och låter honom skrika (han blir vansinnig då) så tystnar han snabbt och somnar.

    Har ni haft problem eller har det gått smärtfritt?
    Det finns ju inget som hindrar att ni köper en till spjälsäng.
  7. Medlem sedan
    Sep 2010
    #4
    Kan ni inte göra en liten nystart, han får gå med och köpa/välja en ny säng, och kanske nya sängkläder eller nattlampa... Och berätta att de är för stora pojkar. Och är man stor pojke ska man sova och inte gå upp på natten.

    Tänka belöning och uppmuntran istället för skrika sig till sömns.
    För som du säger kommer han säkert inte stanna i sin säng då.
  8. 4
    Kan ni inte göra en liten nystart, han får gå med och köpa/välja en ny säng, och kanske nya sängkläder eller nattlampa... Och berätta att de är för stora pojkar. Och är man stor pojke ska man sova och inte gå upp på natten.

    Tänka belöning och uppmuntran istället för skrika sig till sömns.
    För som du säger kommer han säkert inte stanna i sin säng då.
  9. Medlem sedan
    Jul 2000
    #5
    men... köp en begagnad spjälsäng till!
    Linda kommer att få sova i sin bur tills hon är 25 eller nåt... Iaf. tills hon är redo för att lägga sig och LIGGA KVAR!!!
    Sedan kommer hon att behålla den med sidan borttagen.
    Kanske ett alternativ att köpa en sån som man kan göra om till urklivbar säng framöver. Torsten är ju mindre än vad Linda är, så han kan ju ha den iaf. till han blir 15
  10. 5
    men... köp en begagnad spjälsäng till!
    Linda kommer att få sova i sin bur tills hon är 25 eller nåt... Iaf. tills hon är redo för att lägga sig och LIGGA KVAR!!!
    Sedan kommer hon att behålla den med sidan borttagen.
    Kanske ett alternativ att köpa en sån som man kan göra om till urklivbar säng framöver. Torsten är ju mindre än vad Linda är, så han kan ju ha den iaf. till han blir 15
  11. Medlem sedan
    Feb 2003
    #6
    På söndag ska vi åka och hämta en säng till Totte. Hittade en bortskänkes på blocket inkl madrass Hoppas madrassen är fin annars är det bara att köpa ett madrassöverdrag tills vi har råd att köpa ny madrass.
    Nu ska Totte få en stor riktig säng Ska måla om den först bara...
  12. 6
    På söndag ska vi åka och hämta en säng till Totte. Hittade en bortskänkes på blocket inkl madrass Hoppas madrassen är fin annars är det bara att köpa ett madrassöverdrag tills vi har råd att köpa ny madrass.
    Nu ska Totte få en stor riktig säng Ska måla om den först bara...

Liknande trådar

  1. Undrar om jag gjort...
    By marmeglad in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-06-17, 12:52
  2. Undrar vad jag har gjort för ont...
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-09-06, 09:50
  3. undrar vem som gjort fel.
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-29, 16:29
  4. Undrar vad man gjort
    By Sanna med Paula & Simon in forum _03 Vårbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-16, 19:43
  5. undrar om jag har glömt bort...
    By tolovi in forum _05 Höstbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-26, 08:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar