Badhus
_0403 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2010
    #1

    Badhus

    Jag var i helgen på badhuset med min 6 åring och hans kompis (7 år) och hans singelmamma. Själv är jag särbo.

    Pojkarna var väldigt generade över att gå på damernas, dom sa båda 2 faktiskt att dom ville gå på herrarnas. Men vi litar inte på att dom klarar det, ensamma, dessutom ville vi basta efteråt.
    Näe vi väl kom ut i bassängen sa jag att dom börjar nog bli för stora för damernas, vilket min kompis höll med om.

    Men vad ska man göra? Vi kan ju inte gå på badhuset då.

    Hur reagerar era barn?
  2. 1
    Badhus Jag var i helgen på badhuset med min 6 åring och hans kompis (7 år) och hans singelmamma. Själv är jag särbo.

    Pojkarna var väldigt generade över att gå på damernas, dom sa båda 2 faktiskt att dom ville gå på herrarnas. Men vi litar inte på att dom klarar det, ensamma, dessutom ville vi basta efteråt.
    Näe vi väl kom ut i bassängen sa jag att dom börjar nog bli för stora för damernas, vilket min kompis höll med om.

    Men vad ska man göra? Vi kan ju inte gå på badhuset då.

    Hur reagerar era barn?
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    Hej! Din son och hans kompis är i samma åldrar som mina två äldsta tjejer. Nu när min man är med dem och badar så får de gå in på damernas själva och det går jättebra. Det tar lite längre tid för dem, men det får man räkna med. Ett alternativ är ju annars att din särbo kanske kan följa med en gång och gå med dem på herrarnas, men låta dem sköta sig själva? Hoppas du finner en lösning som passar er!
  4. 2
    Hej! Din son och hans kompis är i samma åldrar som mina två äldsta tjejer. Nu när min man är med dem och badar så får de gå in på damernas själva och det går jättebra. Det tar lite längre tid för dem, men det får man räkna med. Ett alternativ är ju annars att din särbo kanske kan följa med en gång och gå med dem på herrarnas, men låta dem sköta sig själva? Hoppas du finner en lösning som passar er!
  5. Medlem sedan
    Aug 2009
    #3
    Min snart 7-åring kommenterar inte det alls som tur är. Han är väldigt förståndig och har koll på det mesta så han skulle absolut klara det, men nja... jag skulle nog inte vilja släppa in honom på herrarnas själv...

    Kanske lite hispigt men jag börjar alltid fundera på vad för hemskheter som kan hända... typ pedofiler och sånt. Dumt, jag vet...
  6. 3
    Min snart 7-åring kommenterar inte det alls som tur är. Han är väldigt förståndig och har koll på det mesta så han skulle absolut klara det, men nja... jag skulle nog inte vilja släppa in honom på herrarnas själv...

    Kanske lite hispigt men jag börjar alltid fundera på vad för hemskheter som kan hända... typ pedofiler och sånt. Dumt, jag vet...

Liknande trådar

  1. badhus
    By <3bebis<3 in forum _1106 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-12, 22:25
  2. Badhus
    By Ben Dover in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2009-11-02, 19:23
  3. Badhus och ÄL?
    By Maria H in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-29, 20:39
  4. Badhus?
    By myet in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-05-08, 15:23
  5. På tal om badhus
    By Smilla... in forum Träning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-13, 18:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar