Matcha-pulver på Ica?
Mat & dryck
  1. V
    #1

    Matcha-pulver på Ica?

    Jag ska göra en glass med grönt te, och behöver då tydligen matcha-pulver.

    Någon som vet om det finns i "vanliga" välsorterade affärer, typ maxi?

    Någon som har ätit sån glass, är det gott?

    Tack!
  2. 1
    Matcha-pulver på Ica? Jag ska göra en glass med grönt te, och behöver då tydligen matcha-pulver.

    Någon som vet om det finns i "vanliga" välsorterade affärer, typ maxi?

    Någon som har ätit sån glass, är det gott?

    Tack!
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2
    Jag har ätit "Grönt te" glass på flera riktigt bra japanska restauranger. (bland annat Nobo i London) Oftast serveras den tillsammans med en varm chokladfondant. Det är en sinnessjukt god kombination!
  4. 2
    Jag har ätit "Grönt te" glass på flera riktigt bra japanska restauranger. (bland annat Nobo i London) Oftast serveras den tillsammans med en varm chokladfondant. Det är en sinnessjukt god kombination!
  5. V
    #3
    Toppen! Och jag har hittat teet! Ska bli väldigt spännande.
  6. 3
    Toppen! Och jag har hittat teet! Ska bli väldigt spännande.
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4
    Var hittade du teet? ICA? Eller någon specialbutik?
  8. 4
    Var hittade du teet? ICA? Eller någon specialbutik?
  9. V
    #5
    Jo, efter en hel del letade hittade jag det på Kahls kaffehandel. Kan tänka mig att det finns i asiatiska specialbutiker också, men nån sån hade jag inte inom räckhåll.
  10. 5
    Jo, efter en hel del letade hittade jag det på Kahls kaffehandel. Kan tänka mig att det finns i asiatiska specialbutiker också, men nån sån hade jag inte inom räckhåll.
  11. Medlem sedan
    Aug 2017
    #6
    Hej,

    Matcha är kanongott att ha i maträtter! Dock ska man akta sig lite för vilket te man köper. Bland annat brukar billigare matcha komma från Kina och te därifrån kan innehålla höga mängder bly och andra tungmetaller...

    Jag har (som en sann matcha-älskare ) skrivit ihop en köpguide för vad man ska tänka på när man vill köpa matcha. Kolla gärna in den så du inte får några otrevliga överraskningar. Här är guiden: https://www.allt-om-matcha.nu/kopguide/

    Hälsningar Kanji
  12. 6
    Hej,

    Matcha är kanongott att ha i maträtter! Dock ska man akta sig lite för vilket te man köper. Bland annat brukar billigare matcha komma från Kina och te därifrån kan innehålla höga mängder bly och andra tungmetaller...

    Jag har (som en sann matcha-älskare ) skrivit ihop en köpguide för vad man ska tänka på när man vill köpa matcha. Kolla gärna in den så du inte får några otrevliga överraskningar. Här är guiden: https://www.allt-om-matcha.nu/kopguide/

    Hälsningar Kanji
  13. Medlem sedan
    Mar 2018
    #7
    Hej många köper online, om du är ute efter hög Kvalitet och god smak, ska du alltid köpa Matcha från Japan inte Kina eller Africa! Min favorit hemsida är Doubleeight.store men tror dom har slut på lager just nu. Dock kan man pre-ordra med 35 procent rea!
  14. 7
    Hej många köper online, om du är ute efter hög Kvalitet och god smak, ska du alltid köpa Matcha från Japan inte Kina eller Africa! Min favorit hemsida är Doubleeight.store men tror dom har slut på lager just nu. Dock kan man pre-ordra med 35 procent rea!
  15. Medlem sedan
    Aug 2022
    #8
    Matcha-pulver - weightworld.se Den smakar fantastiskt och jag har köpt den ca 10 ggr
  16. 8
    Matcha-pulver - weightworld.se Den smakar fantastiskt och jag har köpt den ca 10 ggr

Liknande trådar

  1. Vad matcha med?
    By Minama in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-21, 17:18
  2. Hur matcha chinos?
    By sara_mvoh in forum Hem & fritid
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-06-10, 20:55
  3. För att matcha
    By •Milou• in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-27, 18:34
  4. Vad matcha med?
    By Minama in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 18:39
  5. Hjälp!pulver som pulver eller?
    By Fifi69 in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-06, 18:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar