Längtar efter barn men dålig timing
Planera för barn
  1. Medlem sedan
    Feb 2011
    #1

    Längtar efter barn men dålig timing

    Är så sugen på att skaffa barn igen men har inget jobb och vet att det är svårt att få eftersom jag letat jobb så länge. Har nog valt fel bransch. Kompisar börjar skaffa andra barnet nu. Några har redan gjort det och jag är så sugen. Samtidigt vet jag ju att jag skulle få bättre föräldrapenning om jag arbetade och jag vill ju ut och jobba. Hemma är jag rätt trött på att vara. Så funderar på hur länge man ska vänta. Man blir ju inte yngre precis. Finns det fler i min situation? Hur tänker ni i så fall?
  2. 1
    Längtar efter barn men dålig timing Är så sugen på att skaffa barn igen men har inget jobb och vet att det är svårt att få eftersom jag letat jobb så länge. Har nog valt fel bransch. Kompisar börjar skaffa andra barnet nu. Några har redan gjort det och jag är så sugen. Samtidigt vet jag ju att jag skulle få bättre föräldrapenning om jag arbetade och jag vill ju ut och jobba. Hemma är jag rätt trött på att vara. Så funderar på hur länge man ska vänta. Man blir ju inte yngre precis. Finns det fler i min situation? Hur tänker ni i så fall?
  3. Anonym
    #2

    Jag var hemmafru i några år

    och det var underbart. Nu har jag fått jätteproblem och svårt att komma in igen på arbetsmarknaden och det har blivit ekonomiskt nästan ruin för mig, men åren hemma med barnen gav oss en fantastisk kontakt, så jag kan inte ångra dem. Det var härligt.
  4. 2
    Jag var hemmafru i några år och det var underbart. Nu har jag fått jätteproblem och svårt att komma in igen på arbetsmarknaden och det har blivit ekonomiskt nästan ruin för mig, men åren hemma med barnen gav oss en fantastisk kontakt, så jag kan inte ångra dem. Det var härligt.
  5. Anonym
    #3
    Glömde skriva att vi fick ytterligare ett barn under de åren. Det var det som var själva poängen med första svaret Lite sent på kvällen nu...
  6. 3
    Glömde skriva att vi fick ytterligare ett barn under de åren. Det var det som var själva poängen med första svaret Lite sent på kvällen nu...
  7. Medlem sedan
    Feb 2011
    #4
    Ok. Intressant att ta del av hur folk resonerar. Jag tänker att jag väntar ett tag till och försöker få ett jobb. Allt blir så mycket lättare om man har ett jobb först. Men jag tänker inte vänta hur länge som helst. Barn har man inte hur många år som helst på sig att skaffa.
  8. 4
    Ok. Intressant att ta del av hur folk resonerar. Jag tänker att jag väntar ett tag till och försöker få ett jobb. Allt blir så mycket lättare om man har ett jobb först. Men jag tänker inte vänta hur länge som helst. Barn har man inte hur många år som helst på sig att skaffa.
  9. Medlem sedan
    Dec 2010
    #5
    Jag driver eget företag som gårt runt men jag kan inte ta ut någon lön än. Men vi bestämde oss för att strunta i det och skaffa barn ändå. Om vi skulle vänta tills rätt tid kom kommer den aldrig. Det är alltid något som kommer ivägen och det passar inte just nu. Vi bestämde även att vi ska bygga ut i samma veva så allt är på gång samtidigt.
  10. 5
    Jag driver eget företag som gårt runt men jag kan inte ta ut någon lön än. Men vi bestämde oss för att strunta i det och skaffa barn ändå. Om vi skulle vänta tills rätt tid kom kommer den aldrig. Det är alltid något som kommer ivägen och det passar inte just nu. Vi bestämde även att vi ska bygga ut i samma veva så allt är på gång samtidigt.
  11. Medlem sedan
    Feb 2011
    #6
    Jag och min man har pratat nu och vi känner att vi väntar en viss tid till men har jag inte hittat något jobb då så skaffar vi ett andra barn i alla fall. Det är som du säger (madelene81), det kanske aldrig blir rätt tid och barn är ju det bästa som finns. Jobb kan man alltid skaffa sedan. Ibland orkar man inte vara så korrekt och göra allt rätt, det blir så tråkigt då tycker jag.
  12. 6
    Jag och min man har pratat nu och vi känner att vi väntar en viss tid till men har jag inte hittat något jobb då så skaffar vi ett andra barn i alla fall. Det är som du säger (madelene81), det kanske aldrig blir rätt tid och barn är ju det bästa som finns. Jobb kan man alltid skaffa sedan. Ibland orkar man inte vara så korrekt och göra allt rätt, det blir så tråkigt då tycker jag.
  13. S
    #7
    Jag förstår hur ni tänker och håller med. Det kommer kanske aldrig att finnas en tid då allt stämmer. Att leva ett liv "i väntan på" eller i någon slags paus-mode kan vara oerhört tärande.

    Men, ibland kan det kännas lättare att vänta om man har en plan. Bra att ni pratat ihop er!

    Till sist vill jag tillägga att jag har flera kompisar som fått fina jobb både som gravida och föräldralediga. Kanske kan vara skönt att höra.

    Lycka till!
  14. 7
    Jag förstår hur ni tänker och håller med. Det kommer kanske aldrig att finnas en tid då allt stämmer. Att leva ett liv "i väntan på" eller i någon slags paus-mode kan vara oerhört tärande.

    Men, ibland kan det kännas lättare att vänta om man har en plan. Bra att ni pratat ihop er!

    Till sist vill jag tillägga att jag har flera kompisar som fått fina jobb både som gravida och föräldralediga. Kanske kan vara skönt att höra.

    Lycka till!

Liknande trådar

  1. Dålig timing
    By majsan_hs in forum _1007 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-26, 09:52
  2. Dålig timing
    By Ikwood in forum Vikt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-08, 12:47
  3. Dålig timing
    By vittosvart in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-14, 09:55
  4. Dålig timing...
    By Siv m. D&S in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-24, 13:34
  5. Dålig timing...
    By Siv m. D&S in forum _0307 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-23, 16:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar