Barnbidrag
_1101 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2000
    #1

    Barnbidrag

    Funderade över när man får barnbidraget för nya bebisen. Har ni fått något än? Med mina tidigare barn så har man ju inte fått något den månaden då bebisen fötts men däremot månaden efter. Skruttan föddes 12 januari och då fick vi ju givetvis inte i januari, men inte heller denna månaden. Någon som vet hur det funkar?
    Mamma till
    Noah-00
    Jonah-03
    Gabriel-05
    Eliah-08
    Hannah jan.11
    fudge.babyblogg.se
  2. 1
    Barnbidrag Funderade över när man får barnbidraget för nya bebisen. Har ni fått något än? Med mina tidigare barn så har man ju inte fått något den månaden då bebisen fötts men däremot månaden efter. Skruttan föddes 12 januari och då fick vi ju givetvis inte i januari, men inte heller denna månaden. Någon som vet hur det funkar?
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Jag har fått första barnbidraget idag :-)
  4. 2
    Jag har fått första barnbidraget idag :-)
  5. Medlem sedan
    Dec 2004
    #3
    Jag ringde FK och frågade då jag inte fått för Hannes nu idag utan bara som vanligt för mina stora. Då sa hon att det första barnbidraget kan vara lite försenat men skulle betalas ut på onsdag nästa vecka. Kanske är samma för dig också?
  6. 3
    Jag ringde FK och frågade då jag inte fått för Hannes nu idag utan bara som vanligt för mina stora. Då sa hon att det första barnbidraget kan vara lite försenat men skulle betalas ut på onsdag nästa vecka. Kanske är samma för dig också?
  7. Medlem sedan
    Feb 2008
    #4
    jag ringde också fk och frågade, de sa att Oskars barnbidrag kommer 2 mars, för att det var försenat. Men om de vet hur mycket, och att de ska skicka pengar varför inte göra det i tid.?Det kan väl bara handla om några knapptryckningar i dagens datasamhälle. :-)
  8. 4
    jag ringde också fk och frågade, de sa att Oskars barnbidrag kommer 2 mars, för att det var försenat. Men om de vet hur mycket, och att de ska skicka pengar varför inte göra det i tid.?Det kan väl bara handla om några knapptryckningar i dagens datasamhälle. :-)
  9. Medlem sedan
    Aug 2000
    #5
    Ja men vad bra, då är det säkert samma eftersom jag ju fått för dom andra barnen idag. Jag avvaktar o ser vad som händer nästa vecka
  10. 5
    Ja men vad bra, då är det säkert samma eftersom jag ju fått för dom andra barnen idag. Jag avvaktar o ser vad som händer nästa vecka
  11. Medlem sedan
    Aug 2000
    #6
    Ja det verkar ju lite konstigt kan man tycka. Undras om det är så här varje månad för alla nya små bebisar?
  12. 6
    Ja det verkar ju lite konstigt kan man tycka. Undras om det är så här varje månad för alla nya små bebisar?
  13. Medlem sedan
    Aug 2000
    #7
    Grattis! Kul att det funkar på vissa ställen iaf
  14. 7
    Grattis! Kul att det funkar på vissa ställen iaf
  15. Medlem sedan
    Jun 2010
    #8
    Jag trodde också att jag skulle få det idag men tydligen inte. Jaja.. Då sparars ju dem pengarna lite till. Det skadar ju inte direkt.
  16. 8
    Jag trodde också att jag skulle få det idag men tydligen inte. Jaja.. Då sparars ju dem pengarna lite till. Det skadar ju inte direkt.
  17. Medlem sedan
    Jan 2010
    #9
    Vad knepigt... Undrar om det där är något som sköts lokalt? Jag menar, jag fick ju barn senare än många av er, och jag fick ändå barnbidraget i tid så vilken snäll handläggare som än knappat in mitt ärende gjorde det fort. Och det är vi tacksamma för eftersom sambon akutfixade sig en skyhög tandläkarräkning...
    Jag brukar vara snabb att gnälla på FK, men de har faktiskt varit toppen med allt kring min sjukskrivning under graviditeten, och nu med barnbidrag och föräldrapenning...
  18. 9
    Vad knepigt... Undrar om det där är något som sköts lokalt? Jag menar, jag fick ju barn senare än många av er, och jag fick ändå barnbidraget i tid så vilken snäll handläggare som än knappat in mitt ärende gjorde det fort. Och det är vi tacksamma för eftersom sambon akutfixade sig en skyhög tandläkarräkning...
    Jag brukar vara snabb att gnälla på FK, men de har faktiskt varit toppen med allt kring min sjukskrivning under graviditeten, och nu med barnbidrag och föräldrapenning...
  19. Medlem sedan
    Mar 2006
    #10
    Jag fick brev hem på posten att jag skulle få 2barnbidrag Tackar!!!!!! Den 18 satt de på kontot!
  20. 10
    Jag fick brev hem på posten att jag skulle få 2barnbidrag Tackar!!!!!! Den 18 satt de på kontot!

Liknande trådar

  1. barnbidrag??
    By anonymt namn in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 11:14
  2. Barnbidrag
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-24, 15:32
  3. Barnbidrag
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-18, 16:54
  4. Barnbidrag
    By yinyang in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-14, 19:34
  5. barnbidrag
    By verne in forum _0607 Julibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-08-27, 10:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar