får min sambo ta tfp på min son?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    får min sambo ta tfp på min son?

    dvs om min son som jag har med en annan pappa blir sjuk.Får min sambo (som jag har en gemensam son med )ta tillfällig föräldrapenning och vabba för A snart 8 om jag tex MÅSTE va i skolan en dag ???

    nån som vet?

    och HUR anmäler man det? när han loggar in på Fk så ser han ju liksom bara "sina " barn som val...

    eller ska jag anmäla nåt?
    Förr var förr...Nu är nu!
  2. 1
    får min sambo ta tfp på min son? dvs om min son som jag har med en annan pappa blir sjuk.Får min sambo (som jag har en gemensam son med )ta tillfällig föräldrapenning och vabba för A snart 8 om jag tex MÅSTE va i skolan en dag ???

    nån som vet?

    och HUR anmäler man det? när han loggar in på Fk så ser han ju liksom bara "sina " barn som val...

    eller ska jag anmäla nåt?
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #2
    Det är jag nästan säker på att han kan
  4. 2
    Det är jag nästan säker på att han kan
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Ja det får han göra men hur man gör vet jag tyvärr inte.
  6. 3
    Ja det får han göra men hur man gör vet jag tyvärr inte.
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4
    Anmäl via telefon och självservice eller ring och prata med kundtjänst.
  8. 4
    Anmäl via telefon och självservice eller ring och prata med kundtjänst.
  9. Medlem sedan
    Feb 1999
    #5
    Jag vabbar för min mans barn och han har vabbat för mina och ja, jag tror att vi första gången fick anmäla att vi bodde ihop men att barnen inte var våra gemensamma.

    När jag vabbar idag så finns alltid även hans barn med i "listan" över de barn jag kan vabba för och det är bara att klicka i som vanligt!
  10. 5
    Jag vabbar för min mans barn och han har vabbat för mina och ja, jag tror att vi första gången fick anmäla att vi bodde ihop men att barnen inte var våra gemensamma.

    När jag vabbar idag så finns alltid även hans barn med i "listan" över de barn jag kan vabba för och det är bara att klicka i som vanligt!
  11. Medlem sedan
    Jul 2008
    #6
    Ja det går. En kompis har tagit vabb istället för mig en gång när jag var tvungen att vara på jobbet. sök på "överlåta tfp" så borde du få nån träff
  12. 6
    Ja det går. En kompis har tagit vabb istället för mig en gång när jag var tvungen att vara på jobbet. sök på "överlåta tfp" så borde du få nån träff
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Ja. Han ringer och förklarar och de skickar hem en blankett då du överlåter din rätt till honom. Så ja det får han, men hans arbetsgivare är inte skyldig att låta honom vabba för annat barn än eget.
  14. 7
    Ja. Han ringer och förklarar och de skickar hem en blankett då du överlåter din rätt till honom. Så ja det får han, men hans arbetsgivare är inte skyldig att låta honom vabba för annat barn än eget.
  15. Medlem sedan
    Sep 2009
    #8
    Japp.
  16. 8
    Japp.

Liknande trådar

  1. Nu har ju jag sambo
    By adora in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-08-04, 16:38
  2. Sambo!!!!!!!!!!!!!
    By knodden77 in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-06-23, 19:47
  3. Om er sambo
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 12:41
  4. Min sambo
    By Tjatmoster in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 09:19
  5. Arg på min sambo!
    By Mikue bf 18/4 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-19, 10:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar