Busigt, häftigt killnamn sökes
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Oct 2007

Busigt, häftigt killnamn sökes

Tycker att det börjar bli dags att hitta ett bra namn till min lilla "fotbollsspelare" i magen, men tyvärr så kan vi inte enas om något. Vi vet egentligen vad vi söker men kommer inte riktigt på det. Vi söker ett pojknamn på ett busfrö, det ska inte vara för nytt (Leo) eller för gammalt (Agust), inte heller för hårt (Gustav). Storebror heter Dennis så det optimala vore om det passade till det. Var det allt???? Nej, namnet ska passa på honom från vaggan, tonåren till den vuxna mannen. Emil, Anton,Linus (och Mackapacka ) har (tyvärr) blivit ratade. Är det nån som har något bra förslag till oss?????
  2. 1
    Busigt, häftigt killnamn sökes Tycker att det börjar bli dags att hitta ett bra namn till min lilla "fotbollsspelare" i magen, men tyvärr så kan vi inte enas om något. Vi vet egentligen vad vi söker men kommer inte riktigt på det. Vi söker ett pojknamn på ett busfrö, det ska inte vara för nytt (Leo) eller för gammalt (Agust), inte heller för hårt (Gustav). Storebror heter Dennis så det optimala vore om det passade till det. Var det allt???? Nej, namnet ska passa på honom från vaggan, tonåren till den vuxna mannen. Emil, Anton,Linus (och Mackapacka ) har (tyvärr) blivit ratade. Är det nån som har något bra förslag till oss?????
  3. Medlem sedan
    Aug 2010
    Svårt. Min vän har en liten Dennis och ville ha ett busigt namn till, det blev Linus. Synd att det ratats.

Dennis och Felix, Hampus, Jack, Kalle, Lukas, Olle, Rasmus, Sixten, Sigge, Viktor?
  4. 2
    Svårt. Min vän har en liten Dennis och ville ha ett busigt namn till, det blev Linus. Synd att det ratats.

Dennis och Felix, Hampus, Jack, Kalle, Lukas, Olle, Rasmus, Sixten, Sigge, Viktor?
  5. Medlem sedan
    May 2010
    Tänkte också direkt på Linus, innan jag hann se att det ratats.
  6. 3
    Tänkte också direkt på Linus, innan jag hann se att det ratats.
  7. Medlem sedan
    Dec 2005
    Kalle tycker jag
  8. 4
    Kalle tycker jag
  9. Medlem sedan
    Jan 2010
    Dennis och William kanske?

Eller Ted/Teddy, David, Ruben, Jesse, Elvin, Didrik, Isak, Jacob, Julius
  10. 5
    Dennis och William kanske?

Eller Ted/Teddy, David, Ruben, Jesse, Elvin, Didrik, Isak, Jacob, Julius
  11. Medlem sedan
    Jun 2010
    Jag kände ett tvillingpar som hette Dennis och Linus, de namnen verkar höra ihop på något sätt. Det första namnet jag tänkte på när jag såg rubriken var Max, eventuellt Maximilian med Max som smeknamn.
    Annars kanske Hugo, Otto, Ville, Harry...
  12. 6
    Jag kände ett tvillingpar som hette Dennis och Linus, de namnen verkar höra ihop på något sätt. Det första namnet jag tänkte på när jag såg rubriken var Max, eventuellt Maximilian med Max som smeknamn.
    Annars kanske Hugo, Otto, Ville, Harry...
  13. Medlem sedan
    Jan 2010
    Tim
    Theodor/Theo
    Alex
    Benjamin
    Jonathan
    Mio
    Ludwig
    Dante
    Elliott
  14. 7
    Tim
    Theodor/Theo
    Alex
    Benjamin
    Jonathan
    Mio
    Ludwig
    Dante
    Elliott
  15. Medlem sedan
    Mar 2007
    Kanske Måns eller Tim?
  16. 8
    Kanske Måns eller Tim?
  17. Pompeia
    Sorry, men jag får inte ihop "namnet på ett busfrö" med "passar på en vuxen man". Men... Johathan kanske..? Det har både barn-vibbar från Astrid Lindgren, och cred för att vara ett gammalt, etablerat bibliskt namn. Det skär sig inte för mycket med Dennis heller.

Annars får ni lösa det så, att ni tar ett "riktigt" namn med ett självklart-tillhörande busigt smeknamn, och kallar honom smeknamnet så länge som han är ett barn. Då finns det ju hur många som helst - Karl-Kalle, Nils-Nisse, Lars-Lasse, Fredrik-Fredde, Jarl-Jalle, Dag-Dagge..., Dan/Daniel-Danne, Edvard-Eddie, Vilhelm-Ville...
  18. 9
    Sorry, men jag får inte ihop "namnet på ett busfrö" med "passar på en vuxen man". Men... Johathan kanske..? Det har både barn-vibbar från Astrid Lindgren, och cred för att vara ett gammalt, etablerat bibliskt namn. Det skär sig inte för mycket med Dennis heller.

Annars får ni lösa det så, att ni tar ett "riktigt" namn med ett självklart-tillhörande busigt smeknamn, och kallar honom smeknamnet så länge som han är ett barn. Då finns det ju hur många som helst - Karl-Kalle, Nils-Nisse, Lars-Lasse, Fredrik-Fredde, Jarl-Jalle, Dag-Dagge..., Dan/Daniel-Danne, Edvard-Eddie, Vilhelm-Ville...
  19. Medlem sedan
    Oct 2002
    Rufus
    Maxim
    Samuel
    Melker
    Marius
    Darius
    Dorian
    Björn
    Svante
    Sixten
  20. 10
    Rufus
    Maxim
    Samuel
    Melker
    Marius
    Darius
    Dorian
    Björn
    Svante
    Sixten
  21. Medlem sedan
    Oct 2003
    Jag tycker Charlie låter busigt och är lite samma stil som Dennis. Däremot gillar jag inte att det är så smeknamnsaktigt och så vet jag inte om det passar på en tonåring/vuxen man, passar ialla fall bäst på ett litet barn.
  22. 11
    Jag tycker Charlie låter busigt och är lite samma stil som Dennis. Däremot gillar jag inte att det är så smeknamnsaktigt och så vet jag inte om det passar på en tonåring/vuxen man, passar ialla fall bäst på ett litet barn.
  23. Medlem sedan
    Jun 2003
    jag röstar på Calle

Det heter vår ettriga rödhårige fotbollskille

Syskonen heter Ida,Max,Eddie,Isak och Alfred.
  24. 12
    jag röstar på Calle

Det heter vår ettriga rödhårige fotbollskille

Syskonen heter Ida,Max,Eddie,Isak och Alfred.
  25. Medlem sedan
    Oct 2003
    Dennis och Didrik kanske imt
  26. 13
    Dennis och Didrik kanske imt
  27. Medlem sedan
    Oct 2007
    Oj, tack så hemskt mycket för alla förslag. Har skrivit ner allihop så nu ska vi granska och sålla. Och förhoppningsvis så hittar vi något vi kommer överens om. Det är inte lätt det här med namn. Flicknamn hade vi ett men... det visar sig att jag väntar en pojke så det var bara att tänka om.
  28. 14
    Oj, tack så hemskt mycket för alla förslag. Har skrivit ner allihop så nu ska vi granska och sålla. Och förhoppningsvis så hittar vi något vi kommer överens om. Det är inte lätt det här med namn. Flicknamn hade vi ett men... det visar sig att jag väntar en pojke så det var bara att tänka om.
  29. Medlem sedan
    Mar 2011
    Kian tycker jag är superfint!
  30. 15
    Kian tycker jag är superfint!
  31. Medlem sedan
    Dec 2002
    Vissa kanske redan nämnts men här kommer mina förslag:
    Leon
    Theo(dor)
    Aron
    Charlie
    Felix
    Filip
    John
    Joel
    Simon
    Sam
  32. 16
    Vissa kanske redan nämnts men här kommer mina förslag:
    Leon
    Theo(dor)
    Aron
    Charlie
    Felix
    Filip
    John
    Joel
    Simon
    Sam

Liknande trådar

1. Vuxet killnamn sökes
    By Pippimamma in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 00:01
  2. Busigt
    By Ronya med 3 in forum _0806 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-29, 17:44
  3. Busigt hej
    By Mactilda in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-25, 21:37
  4. Busigt hej
    By Mactilda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-25, 14:33
  5. Va " busigt" !!!!
    By MiMi in forum Våra barn (födda 2003–07)
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-30, 00:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar