Nygammal
_0603 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2005
    #1

    Nygammal

    Hej! Oj vad länge sen jag var här... Har lixom varit fullt upp och det rann ut i sanden sas. Men NU är nr 3 på väg och då passar jag på att titta in här också när jag lagt till ankomst augusti -11. Hoppas det är bra med alla
  2. 1
    Nygammal Hej! Oj vad länge sen jag var här... Har lixom varit fullt upp och det rann ut i sanden sas. Men NU är nr 3 på väg och då passar jag på att titta in här också när jag lagt till ankomst augusti -11. Hoppas det är bra med alla
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2
    Grattis till trean. Ja här är det nästan lite tomt nu för tiden. Vad säger storasyskonen om den lilla i magen?

    Här har vi tre stolta storasyskon, min trea föddes nu i december.
    Myyysigt.
  4. 2
    Grattis till trean. Ja här är det nästan lite tomt nu för tiden. Vad säger storasyskonen om den lilla i magen?

    Här har vi tre stolta storasyskon, min trea föddes nu i december.
    Myyysigt.
  5. Medlem sedan
    Oct 2005
    #3
    Jo, det har varit blandade känslor... Stora tjejen, snart 9 började m att gråta, hon vart helt knäckt, var mest orolig för att jag skulle glömma bort henne nu. Det gick dock över snabbt. Lillebror blev hur glad som helst.

    Grattis till din trea. Funkar d bra m tre?
  6. 3
    Jo, det har varit blandade känslor... Stora tjejen, snart 9 började m att gråta, hon vart helt knäckt, var mest orolig för att jag skulle glömma bort henne nu. Det gick dock över snabbt. Lillebror blev hur glad som helst.

    Grattis till din trea. Funkar d bra m tre?
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4

    jo tack. :)

    Vi har fyra. *pekar på eftertexten* Jag fick en bonus på köpet när jag träffade min sambo.

    Det fungerar jättebra, tre eller fyra gjorde inte mycket skillnad, men från två till tre var ju en annan sak för bonusen är och var ju ingen bebis. Jag tycker den största skillnaden var mellan ett och två barn, inte mellan inget och ett barn som det kanske borde vara. Eli (min 06a) är ju mitt andra barn. Jag var rätt orolig för det här med tid, räcka till, kan man älska två lika mycket men sedär. Det kan man ju! Det gör man ju!

    Och den där extra växeln fanns ju där. Vad jobbigt för 9 åringen, men det löser sig. Det är klart de gör! Och en bebis kräver ju inte så mycket i början, då kan man ju lägga fokus på de stora barnen. Här har de varit så måna om att ta hand om och att leka med den lilla. Så roligt de vill vara med!

    Jag har ju en 7,5 åring och jisses vad mycket moderskänslor som hon hade i sig, hon som aldrig lekt med dockor. Pojkarna är så goa med lilltjejen också.

    Vi hade en rätt tjatig period dock, de är rätt överbeskyddande de där två grabbarna. De satt och planerade och pratade varje dag hur de skulle hålla tjuvar borta, och vad de skulle göra om något tänkte ta bebisen.
    Ingen ska ta bebisen, sa vi. Men se där det var minsann bra att ha en reservplan..

    Så här såg reaktionerna ut när vi berättade att det fanns en liten bebis i min mage:

    T 7 år: ett pinsamt leende och "jag vet vad ni har gjort".

    E 4,5: "Jag har spermier så jag kan ha många barn när jag blir stor"

    A 3,5: "Har du fångat den"??



    Åh, jag gjorde en rolig sak för dem. Det finns ju beskrivet vad de väger och hur stora de är i varje vecka. jag mätte upp vatten i plastpåse så fick de ungefär hur stor och känna hur mycket den vägde hela tiden.

    Jag vet Eli var jättestolt efter ultraljudet. Då stod han där med 130ml och sa kolla kolla nu får den plats i min hand, jag orkar bära bebisen!
    ~ Tindra 2003 ~
    ~ Eli 2006 ~
    ~ bonusen Alvar 2006 ~
    ~ Tilde 2010 ~

    I wish I was a glow worm
    A glow worm´s never glum
    `Cos how can you be grumpy
    When the sun shines out you bum
  8. 4
    jo tack. :) Vi har fyra. *pekar på eftertexten* Jag fick en bonus på köpet när jag träffade min sambo.

    Det fungerar jättebra, tre eller fyra gjorde inte mycket skillnad, men från två till tre var ju en annan sak för bonusen är och var ju ingen bebis. Jag tycker den största skillnaden var mellan ett och två barn, inte mellan inget och ett barn som det kanske borde vara. Eli (min 06a) är ju mitt andra barn. Jag var rätt orolig för det här med tid, räcka till, kan man älska två lika mycket men sedär. Det kan man ju! Det gör man ju!

    Och den där extra växeln fanns ju där. Vad jobbigt för 9 åringen, men det löser sig. Det är klart de gör! Och en bebis kräver ju inte så mycket i början, då kan man ju lägga fokus på de stora barnen. Här har de varit så måna om att ta hand om och att leka med den lilla. Så roligt de vill vara med!

    Jag har ju en 7,5 åring och jisses vad mycket moderskänslor som hon hade i sig, hon som aldrig lekt med dockor. Pojkarna är så goa med lilltjejen också.

    Vi hade en rätt tjatig period dock, de är rätt överbeskyddande de där två grabbarna. De satt och planerade och pratade varje dag hur de skulle hålla tjuvar borta, och vad de skulle göra om något tänkte ta bebisen.
    Ingen ska ta bebisen, sa vi. Men se där det var minsann bra att ha en reservplan..

    Så här såg reaktionerna ut när vi berättade att det fanns en liten bebis i min mage:

    T 7 år: ett pinsamt leende och "jag vet vad ni har gjort".

    E 4,5: "Jag har spermier så jag kan ha många barn när jag blir stor"

    A 3,5: "Har du fångat den"??



    Åh, jag gjorde en rolig sak för dem. Det finns ju beskrivet vad de väger och hur stora de är i varje vecka. jag mätte upp vatten i plastpåse så fick de ungefär hur stor och känna hur mycket den vägde hela tiden.

    Jag vet Eli var jättestolt efter ultraljudet. Då stod han där med 130ml och sa kolla kolla nu får den plats i min hand, jag orkar bära bebisen!
  9. Medlem sedan
    Oct 2005
    #5
    Ja, jag såg att det var fyra Sen i reaktionen bara

    Men vilka härliga kommentarer, underbart!

    Min tjej ville veta allt när nyheten sjunkit in... Så det var bara att berätta, mkt visste hon redan. Nu kan det nästan bli för mycket ibland. Måste liksom stoppa henne när hon är påväg att dra av mig tröjan för att titta på magen, för 3:e ggn på en dag

    Nu sitter båda två och planerar namn. Sonen vaknade en morgon och sa: -JAG vet vad bebisen ska heta om det blir en tjej, Kiwi!! Hon ska heta Kiwi!

    Bra idé det där med vattnet... Kanske skulle göra så jag med
  10. 5
    Ja, jag såg att det var fyra Sen i reaktionen bara

    Men vilka härliga kommentarer, underbart!

    Min tjej ville veta allt när nyheten sjunkit in... Så det var bara att berätta, mkt visste hon redan. Nu kan det nästan bli för mycket ibland. Måste liksom stoppa henne när hon är påväg att dra av mig tröjan för att titta på magen, för 3:e ggn på en dag

    Nu sitter båda två och planerar namn. Sonen vaknade en morgon och sa: -JAG vet vad bebisen ska heta om det blir en tjej, Kiwi!! Hon ska heta Kiwi!

    Bra idé det där med vattnet... Kanske skulle göra så jag med
  11. Medlem sedan
    Jun 2003
    #6
    men så sött.. Kiwi..
    Jag håller på din son jag.

    Här är förslagen:
    Tindra säger: Mira
    Eli: Elin eller Lina
    Alvar: Kiko eller Mappy.

    I morgon måste vi bestämma oss..
  12. 6
    men så sött.. Kiwi..
    Jag håller på din son jag.

    Här är förslagen:
    Tindra säger: Mira
    Eli: Elin eller Lina
    Alvar: Kiko eller Mappy.

    I morgon måste vi bestämma oss..
  13. Medlem sedan
    Oct 2005
    #7
    men så sött.. Kiwi..
    Jag håller på din son jag.

    Här är förslagen:
    Tindra säger: Mira
    Eli: Elin eller Lina
    Alvar: Kiko eller Mappy.

    I morgon måste vi bestämma oss..
    kiko, Mappy Vilka härliga förslag!!
  14. 7
    men så sött.. Kiwi..
    Jag håller på din son jag.

    Här är förslagen:
    Tindra säger: Mira
    Eli: Elin eller Lina
    Alvar: Kiko eller Mappy.

    I morgon måste vi bestämma oss..
    kiko, Mappy Vilka härliga förslag!!

Liknande trådar

  1. Nygammal här!
    By Lova med tre in forum Hemmaföräldrar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-05-28, 11:50
  2. Nygammal här...
    By eiraeira in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-08, 20:24
  3. nygammal här
    By j-son in forum Klumpfot
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-02, 20:07
  4. Nygammal här.
    By Prisma in forum _01/02 Vinterbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-18, 20:43
  5. Nygammal
    By Cookiekakan in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-17, 18:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar