Så trött...
_0802 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Så trött...

    Jag börjar bli riktigt orolig för B. Han är så trött hela, hela tiden. Vissa dagar börjar han gäspa och prata om att vila redan efter frukost. Trött, hängig och i och med det oxå väldigt gnällig och gråtig.

    Detta började eg redan när Lova föddes i juli, men då skyllde jag på omställningen i att få ett syskon.
    Men det ger inte med sig, och jag tycker det har blivit värre på sista tiden.
    Han har inte sovit middag på över ett halvår, men nu händer det ibland att han går och kryper ner och somnar mitt på dan.

    Han sover hela nätter, oftast. Ca 19.30-06.00. Och jag är noga med att gå ut en stund var dag, så frisk luft får han. Vad gäller mat så äter han massor vissa dagar och knappt inget andra dagar, helt normalt med andra ord.

    Pratade med BVC-sköterskan om det på 3-årskontrollen och fick tid hos läkaren den 24:e.

    Men vill veta hur era treåringar är? Pigga och glada? Eller är detta ngt normalt, typ en utvecklingsfas eller dyl?
  2. 1
    Så trött... Jag börjar bli riktigt orolig för B. Han är så trött hela, hela tiden. Vissa dagar börjar han gäspa och prata om att vila redan efter frukost. Trött, hängig och i och med det oxå väldigt gnällig och gråtig.

    Detta började eg redan när Lova föddes i juli, men då skyllde jag på omställningen i att få ett syskon.
    Men det ger inte med sig, och jag tycker det har blivit värre på sista tiden.
    Han har inte sovit middag på över ett halvår, men nu händer det ibland att han går och kryper ner och somnar mitt på dan.

    Han sover hela nätter, oftast. Ca 19.30-06.00. Och jag är noga med att gå ut en stund var dag, så frisk luft får han. Vad gäller mat så äter han massor vissa dagar och knappt inget andra dagar, helt normalt med andra ord.

    Pratade med BVC-sköterskan om det på 3-årskontrollen och fick tid hos läkaren den 24:e.

    Men vill veta hur era treåringar är? Pigga och glada? Eller är detta ngt normalt, typ en utvecklingsfas eller dyl?
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    Funderar på om det kan vara allergi?? För, som jag glömde skriva innan, så har han även vart konstant småsnorig och hostig sen i okt-nov.
    Vi har ju både katter och marsvin + bor i ett hus med fukt o ev mögel.
  4. 2
    Funderar på om det kan vara allergi?? För, som jag glömde skriva innan, så har han även vart konstant småsnorig och hostig sen i okt-nov.
    Vi har ju både katter och marsvin + bor i ett hus med fukt o ev mögel.
  5. Medlem sedan
    Jan 2008
    #3
    Det där sista lät ju inte så himla bra.... Låter klokt att kolla upp hos doktorn tänker jag. Om inte annat än för att kanske utesluta ngn långdragen virusinfektion eller att titta över allergiläget.. Min erfarenhet av 3-åringar är annars att de är mycket mycket viljestarka och envisa men i det oerhört pigga...
    Ni får snart klarhet i detta ska du se! All lycka till. Berätta gärna hur det går!
  6. 3
    Det där sista lät ju inte så himla bra.... Låter klokt att kolla upp hos doktorn tänker jag. Om inte annat än för att kanske utesluta ngn långdragen virusinfektion eller att titta över allergiläget.. Min erfarenhet av 3-åringar är annars att de är mycket mycket viljestarka och envisa men i det oerhört pigga...
    Ni får snart klarhet i detta ska du se! All lycka till. Berätta gärna hur det går!
  7. Medlem sedan
    Sep 2007
    #4
    Hur har det gått med Benjamin? Har ni fått någon klarhet i tröttheten? Hoppas det är bättre nu och att ni mår bra hela familjen! Kramar
  8. 4
    Hur har det gått med Benjamin? Har ni fått någon klarhet i tröttheten? Hoppas det är bättre nu och att ni mår bra hela familjen! Kramar
  9. Medlem sedan
    Oct 2007
    #5
    Är han "bara" trött så att säga, alltså har ingen ork? En väninnas pojk var det och det visade sig vara järnbrist. Väldigt ovanligt, men allt blev bra när han fick ett tillskott av järn.

    Är det så att han ofta är förkyld eller hostar? Tänker då på förkylningsastma. Får man rätt medicin försvinner tröttheten, då man kan andas och må okej.

    Min lilltjej är tiptopp pigg, vaknar gärna mellan 5 och 6, sover ingen middag och vill lägga sig runt 7. Fattar inte hur hon orkar.
    När hon var mellan att behöva sova middag och inte var hon ofta trött om hon inte sov, kunde vara gnällig efter hon sovit osv. Mellanperioden var lite tuff. Liksom trött, men ändå pigg.

    Jag hoppas att det löser sig och att B blir pigg och glad.
  10. 5
    Är han "bara" trött så att säga, alltså har ingen ork? En väninnas pojk var det och det visade sig vara järnbrist. Väldigt ovanligt, men allt blev bra när han fick ett tillskott av järn.

    Är det så att han ofta är förkyld eller hostar? Tänker då på förkylningsastma. Får man rätt medicin försvinner tröttheten, då man kan andas och må okej.

    Min lilltjej är tiptopp pigg, vaknar gärna mellan 5 och 6, sover ingen middag och vill lägga sig runt 7. Fattar inte hur hon orkar.
    När hon var mellan att behöva sova middag och inte var hon ofta trött om hon inte sov, kunde vara gnällig efter hon sovit osv. Mellanperioden var lite tuff. Liksom trött, men ändå pigg.

    Jag hoppas att det löser sig och att B blir pigg och glad.
  11. Medlem sedan
    Jun 2007
    #6
    Läkartid imorgon. Blir en koll av lillasystern med när vi ändå är där, BVC-sköterskan trodde kanske att hon (och B med, fast hans var värst förra veckan) har RS. Något jag nästan glömt bort fanns ens... Det var ju rätt mycket prat om det när våra treåringar var nyfödda.
    Jag/vi hoppas i alla fall att vi ska få svar på vad tröttheten beror på, för detta är ohållbart. Tröttheten för ju automatiskt med sig massor med gnäll och skrik, och det har lika trötta mamman liiiite svårt för just nu.
    Kram tillbaks!
  12. 6
    Läkartid imorgon. Blir en koll av lillasystern med när vi ändå är där, BVC-sköterskan trodde kanske att hon (och B med, fast hans var värst förra veckan) har RS. Något jag nästan glömt bort fanns ens... Det var ju rätt mycket prat om det när våra treåringar var nyfödda.
    Jag/vi hoppas i alla fall att vi ska få svar på vad tröttheten beror på, för detta är ohållbart. Tröttheten för ju automatiskt med sig massor med gnäll och skrik, och det har lika trötta mamman liiiite svårt för just nu.
    Kram tillbaks!
  13. Medlem sedan
    Jun 2007
    #7
    Han har vart konstant hostig och snorig sen i höstas. Ibland "bara" lite grann och ibland - som i förra veckan - så bryter det ut ngt rejält av det. Har funderat lite på om det kan vara allergi. Som jag skrev ovan så bor i ett inte så friskt hus (flyttar om en månad!) + att vi har pälsdjur.
    Ja, vi får väl se vad läkaren säger imorgon. Lovar att uppdatera er.
  14. 7
    Han har vart konstant hostig och snorig sen i höstas. Ibland "bara" lite grann och ibland - som i förra veckan - så bryter det ut ngt rejält av det. Har funderat lite på om det kan vara allergi. Som jag skrev ovan så bor i ett inte så friskt hus (flyttar om en månad!) + att vi har pälsdjur.
    Ja, vi får väl se vad läkaren säger imorgon. Lovar att uppdatera er.
  15. Medlem sedan
    Oct 2004
    #8

    Hur har det gått?

    Fick ni nåt svar av läkaren?
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  16. 8
    Hur har det gått? Fick ni nåt svar av läkaren?
  17. Medlem sedan
    Jun 2007
    #9
    Det togs allergiprover mot bla katterna och marsvinen, men fick veta idag att de var negativa.
    Vi flyttar ju om 4 veckor, så läkaren tyckte vi skulle avvakta till efter flytten och se om det gjorde någon skillnad. Detta huste vi bor i nu är ju som sagt inte friskt.
  18. 9
    Det togs allergiprover mot bla katterna och marsvinen, men fick veta idag att de var negativa.
    Vi flyttar ju om 4 veckor, så läkaren tyckte vi skulle avvakta till efter flytten och se om det gjorde någon skillnad. Detta huste vi bor i nu är ju som sagt inte friskt.
  19. Medlem sedan
    Oct 2004
    #10

    Hoppas han...

    blir bättre efter flytten då. Måste vara jobbigt att vara sådär trött...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  20. 10
    Hoppas han... blir bättre efter flytten då. Måste vara jobbigt att vara sådär trött...

Liknande trådar

  1. Trött, trött & åter trött... GNÄLL
    By ung77 in forum _1109 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-11, 10:10
  2. Trött, trött, trött - vill ha ledigt nu!
    By raekan in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 15:33
  3. Trött trött trött o åter trött
    By hanname in forum Funktionshinder - vuxna
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-11, 12:37
  4. Trött, trött!!! (gnälligt och lång)
    By cecilianig in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-06-21, 15:20
  5. trött trött och stressad mamma, kvinna
    By wilburs mamma in forum _0505 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-27, 21:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar