Vill inte ammas, vill inte dricka
_1006 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2011
    #1

    Vill inte ammas, vill inte dricka

    Vår lilla Alma är nu 9 månader. Hon vill inte ammas mer men dricker ganska lite vätska. Vi prövar med allt men det går sådär. Helst dricker hon mme och välling. Någon som har erfarenhet av att det kan ta lite tid att "få igång" drickandet? Hennes ätande av vanlig mat har nämligen tagit lite tid att få igång och det är fortfarande mycket vilja kring vad hon vill äta och hur. Hon prövar lite av varje men har en klar favorit: lingongrova med smör.

    Vi tycker att det är stressande att det alltid är "på en knivsudd", ska det funka eller ej? Först med sömn, mat och så nu vätska. Det finns visst någon rekommendation på 120 ml/kg, vilket vi inte alls når upp i. Kan era små få i sig detta? Om de äter mycket skedmat kan jag förstå det. Vår lilla tjej vill mest ha plockmat.

    All sympati till er där ute som också kärmpar och blir stressade. Jag önskar er alla och mig själv lite mindfulness. Visst vet väl våra barn och vi vad som är bäst?
  2. 1
    Vill inte ammas, vill inte dricka Vår lilla Alma är nu 9 månader. Hon vill inte ammas mer men dricker ganska lite vätska. Vi prövar med allt men det går sådär. Helst dricker hon mme och välling. Någon som har erfarenhet av att det kan ta lite tid att "få igång" drickandet? Hennes ätande av vanlig mat har nämligen tagit lite tid att få igång och det är fortfarande mycket vilja kring vad hon vill äta och hur. Hon prövar lite av varje men har en klar favorit: lingongrova med smör.

    Vi tycker att det är stressande att det alltid är "på en knivsudd", ska det funka eller ej? Först med sömn, mat och så nu vätska. Det finns visst någon rekommendation på 120 ml/kg, vilket vi inte alls når upp i. Kan era små få i sig detta? Om de äter mycket skedmat kan jag förstå det. Vår lilla tjej vill mest ha plockmat.

    All sympati till er där ute som också kärmpar och blir stressade. Jag önskar er alla och mig själv lite mindfulness. Visst vet väl våra barn och vi vad som är bäst?
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    Jag tror så här: Så länge hon inte är jättehård i magen så låt henne dricka när hon vill. Är hon superhård i magen och behöver vätskan för det är det kanske mer värt att truga.

    Barn dricker helt enkelt olika mycket, min snart 7-åring har alltid druckit superlite. Min trea dricker rätt normalt enligt mina kompisar men jämfört med de andra så hinkar han på så jag nästan funderat på om han har diabetes.

    Sandra når nog upp i de där 120 ml per kilo eftersom hon ammar mycket men inget av de andra barnen gör det.
  4. 2
    Jag tror så här: Så länge hon inte är jättehård i magen så låt henne dricka när hon vill. Är hon superhård i magen och behöver vätskan för det är det kanske mer värt att truga.

    Barn dricker helt enkelt olika mycket, min snart 7-åring har alltid druckit superlite. Min trea dricker rätt normalt enligt mina kompisar men jämfört med de andra så hinkar han på så jag nästan funderat på om han har diabetes.

    Sandra når nog upp i de där 120 ml per kilo eftersom hon ammar mycket men inget av de andra barnen gör det.
  5. Medlem sedan
    Mar 2011
    #3
    Jag tror så här: Så länge hon inte är jättehård i magen så låt henne dricka när hon vill. Är hon superhård i magen och behöver vätskan för det är det kanske mer värt att truga.

    Barn dricker helt enkelt olika mycket, min snart 7-åring har alltid druckit superlite. Min trea dricker rätt normalt enligt mina kompisar men jämfört med de andra så hinkar han på så jag nästan funderat på om han har diabetes.

    Sandra når nog upp i de där 120 ml per kilo eftersom hon ammar mycket men inget av de andra barnen gör det.
    Tack för svar! Jag tror jag försöker att vara cool helt enkelt, så länge hon mår bra och får i sig (och ur sig) någorlunda.

    Viktigt det här med att barn är olika. Råden ifrån BVC och andra blir ibland lite för standardiserade.

    Ha en fin dag!
  6. 3
    Jag tror så här: Så länge hon inte är jättehård i magen så låt henne dricka när hon vill. Är hon superhård i magen och behöver vätskan för det är det kanske mer värt att truga.

    Barn dricker helt enkelt olika mycket, min snart 7-åring har alltid druckit superlite. Min trea dricker rätt normalt enligt mina kompisar men jämfört med de andra så hinkar han på så jag nästan funderat på om han har diabetes.

    Sandra når nog upp i de där 120 ml per kilo eftersom hon ammar mycket men inget av de andra barnen gör det.
    Tack för svar! Jag tror jag försöker att vara cool helt enkelt, så länge hon mår bra och får i sig (och ur sig) någorlunda.

    Viktigt det här med att barn är olika. Råden ifrån BVC och andra blir ibland lite för standardiserade.

    Ha en fin dag!

Liknande trådar

  1. Sjuk pojke, vill inte dricka
    By happy83 in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2011-02-22, 12:55
  2. Unge som inte vill äta, bara ammas
    By caffellatte in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 20:48
  3. Vill inte dricka ersättningen...
    By nallemillan in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-27, 22:25
  4. Ida vill inte ammas eller äta
    By lillplopp in forum _0707 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-21, 10:18
  5. nu vill hon inte ammas längre
    By Blubben in forum _05 Höstbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-30, 10:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar