Men kom upp då!
_1006 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2004
    #1

    Men kom upp då!

    Hur länge ska det egentligen behöva ta för en himla tand att komma upp helt? Jag tror vi väntat 6 veckor på Charlies senaste tand, den stod länge precis under huden och när den för någon månad sedan äntligen sprack upp trodde vi det skulle vara slut på gnäll och matkinkighet, men näe, fortfarande syns bara lite lite vitt och han är uppenbart besvärad och äter dåligt. Inte utan på att man börjar undra hur länge detta ska fortgå...
    bigmouth med edith & charlie
  2. 1
    Men kom upp då! Hur länge ska det egentligen behöva ta för en himla tand att komma upp helt? Jag tror vi väntat 6 veckor på Charlies senaste tand, den stod länge precis under huden och när den för någon månad sedan äntligen sprack upp trodde vi det skulle vara slut på gnäll och matkinkighet, men näe, fortfarande syns bara lite lite vitt och han är uppenbart besvärad och äter dåligt. Inte utan på att man börjar undra hur länge detta ska fortgå...
  3. Medlem sedan
    Mar 2011
    #2
    Jobbigt! Du vet säkert att det är tanden, men jag tänker ändå: kan det vara något annat? Jag vet inte vad det skulle vara, men är han sugen på nåt annat? Inte vet jag, det har du säkert testat...
  4. 2
    Jobbigt! Du vet säkert att det är tanden, men jag tänker ändå: kan det vara något annat? Jag vet inte vad det skulle vara, men är han sugen på nåt annat? Inte vet jag, det har du säkert testat...
  5. Medlem sedan
    Jan 2010
    #3
    Usch då! Stackaren! Helgot hade problem med sina tänder och var ledsen och åt och sov dåligt men sedan blev det bra när tanden väl kom upp. Han har nu fem tänder och samma sak vid varje tand. Sedan var han superledsen i några dagar och jag trodde såklart det var en tand igen, men efter tre dagar med feber och gnäll tog jag honom till doktorn som konstaterade öroninflammation på ena örat. Så som Anna skrev kan det kanske vara något annat och inte bara tanden.
  6. 3
    Usch då! Stackaren! Helgot hade problem med sina tänder och var ledsen och åt och sov dåligt men sedan blev det bra när tanden väl kom upp. Han har nu fem tänder och samma sak vid varje tand. Sedan var han superledsen i några dagar och jag trodde såklart det var en tand igen, men efter tre dagar med feber och gnäll tog jag honom till doktorn som konstaterade öroninflammation på ena örat. Så som Anna skrev kan det kanske vara något annat och inte bara tanden.
  7. Medlem sedan
    Apr 2004
    #4
    Matproblemen kan kanske bero på något annat till viss del, han plockar hellre med maten själv t ex, men gnälligheten och den ojämna sömnen har jag svårt att se något annat skäl till.
  8. 4
    Matproblemen kan kanske bero på något annat till viss del, han plockar hellre med maten själv t ex, men gnälligheten och den ojämna sömnen har jag svårt att se något annat skäl till.
  9. Medlem sedan
    Apr 2004
    #5
    Han verkar frisk och kry i övrigt så jag har svårt att se andra tänkbara skäl, men ska väl höra med BVC för säkerhets skull.
  10. 5
    Han verkar frisk och kry i övrigt så jag har svårt att se andra tänkbara skäl, men ska väl höra med BVC för säkerhets skull.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar