Röda prickar
_1101 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2011
    #1

    Röda prickar

    Mejja har vita milier - inget konstigt med det. Men för en vecka sen började hon få röda prickar (såg ut som små finnar) på ena kinden. Nu har hon i hela ansiktet och på övre delen av bröstet. Jag har smort med fuktgivande, och då har "finnarna" försvunnit, och istället blivit till torra fnasiga prickar i ansiktet. Finnarna på bröstet är kvar, de kom senare och jag har inte hunnit smörja dem lika många gånger. Tror inte att det är tvättmedel eller liknande, för hon har inte på resten av kroppen. Snarare så att hon har det på områden där kläderna INTE ligger mot huden.. Kan bebisar bli så om de blir kalla, tänkte om det är efter att vi varit ute på promenad eller så... hum...
  2. 1
    Röda prickar Mejja har vita milier - inget konstigt med det. Men för en vecka sen började hon få röda prickar (såg ut som små finnar) på ena kinden. Nu har hon i hela ansiktet och på övre delen av bröstet. Jag har smort med fuktgivande, och då har "finnarna" försvunnit, och istället blivit till torra fnasiga prickar i ansiktet. Finnarna på bröstet är kvar, de kom senare och jag har inte hunnit smörja dem lika många gånger. Tror inte att det är tvättmedel eller liknande, för hon har inte på resten av kroppen. Snarare så att hon har det på områden där kläderna INTE ligger mot huden.. Kan bebisar bli så om de blir kalla, tänkte om det är efter att vi varit ute på promenad eller så... hum...
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2
    Det prickigaste som finns är barn emllan 6-8 veckor.
    Jo lite torra kan de ju bli de små knyttena och kalla.

    Akta så du inte smörjer innan ni går ut då blir det värre. Helst på kvällarna är bra och lite olja i badvattnet.
  4. 2
    Det prickigaste som finns är barn emllan 6-8 veckor.
    Jo lite torra kan de ju bli de små knyttena och kalla.

    Akta så du inte smörjer innan ni går ut då blir det värre. Helst på kvällarna är bra och lite olja i badvattnet.
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Hormonprickar kallas dom röda prickarna som dom flesta bebisar får efter någon månad, hur länge dom finns kvar och i vilken utsträckning är olika från barn till barn.

    Min tvåa och fyra såg ut som små salamisar- helt täckta från topp till tå med illröda prickar i säkert en månads tid- då var dom inte snygga.
    Hannah fick lite grann i ansiktet när hon var ca 4 veckor och dom satt väl i en vecka innan dom försvann. Så som sagt, så olika kan det vara. Och helt normalt
  6. 3
    Hormonprickar kallas dom röda prickarna som dom flesta bebisar får efter någon månad, hur länge dom finns kvar och i vilken utsträckning är olika från barn till barn.

    Min tvåa och fyra såg ut som små salamisar- helt täckta från topp till tå med illröda prickar i säkert en månads tid- då var dom inte snygga.
    Hannah fick lite grann i ansiktet när hon var ca 4 veckor och dom satt väl i en vecka innan dom försvann. Så som sagt, så olika kan det vara. Och helt normalt

Liknande trådar

  1. röda prickar...
    By pennyj in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-02, 15:17
  2. Röda prickar
    By Mika in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-04, 17:14
  3. små små små röda prickar. Vad är det??
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-02, 11:03
  4. Röda prickar
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 23:17
  5. Röda prickar?
    By Gloria m 3 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-04-13, 15:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar