Galon, regnkälder, skalkläder
_0907 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2009
    #1

    Galon, regnkälder, skalkläder

    Vad är skillnaden? Jag låter väl heldum nu, men jag fattar inte skillnaden?
    Vad är bäst att ha för sonen på dagis. Just nu har han ett regnställ där men han börjar bli för stor för det så ska köpa nytt. Vet inte vad jag ska köpa!
    Vill gärna ha tips!
  2. 1
    Galon, regnkälder, skalkläder Vad är skillnaden? Jag låter väl heldum nu, men jag fattar inte skillnaden?
    Vad är bäst att ha för sonen på dagis. Just nu har han ett regnställ där men han börjar bli för stor för det så ska köpa nytt. Vet inte vad jag ska köpa!
    Vill gärna ha tips!
  3. Medlem sedan
    Mar 2005
    #2
    Jag har köpt vattentäta skalkläder. Skillnaden är att skalkläder andas & släpper ut fukt. Köper du skalkläder, tänk på att dom ska vara vatten- & vindtäta. Det finns nämligen även vattenavvisande... Japp, det är en djungel.
    Galon blir svettigt, men brukar vara det dom föredrar på dagis... Fördelen är väl att det är lätt att spola av när det är smutsigt. Men å andra sidan kan man lätt spola av skalkläder oxå.

    Jag köper bara skalkläder sen en massa år tillbaka. Kan rekommendera Reima Tec, Lassie Tec, Polarn O Pyret & Didrikssons.
  4. 2
    Jag har köpt vattentäta skalkläder. Skillnaden är att skalkläder andas & släpper ut fukt. Köper du skalkläder, tänk på att dom ska vara vatten- & vindtäta. Det finns nämligen även vattenavvisande... Japp, det är en djungel.
    Galon blir svettigt, men brukar vara det dom föredrar på dagis... Fördelen är väl att det är lätt att spola av när det är smutsigt. Men å andra sidan kan man lätt spola av skalkläder oxå.

    Jag köper bara skalkläder sen en massa år tillbaka. Kan rekommendera Reima Tec, Lassie Tec, Polarn O Pyret & Didrikssons.
  5. Medlem sedan
    Mar 2005
    #3
    Stadiums Everest är bra oxå, men jag är osäker på vilken storlek dom finns från.. Har bara haft dom i större storlekar.
  6. 3
    Stadiums Everest är bra oxå, men jag är osäker på vilken storlek dom finns från.. Har bara haft dom i större storlekar.
  7. Medlem sedan
    Jan 2009
    #4
    Åh tack Då får jag ge mig ut och leta alltså
  8. 4
    Åh tack Då får jag ge mig ut och leta alltså
  9. Medlem sedan
    Oct 2001
    #5
    Vi kör med polarns skalkläder för dessa tycker vi är kanon, didrikson har oxå varit bra tycker vi, galon därimot är svettigt o otympligt enligt min mening =)
  10. 5
    Vi kör med polarns skalkläder för dessa tycker vi är kanon, didrikson har oxå varit bra tycker vi, galon därimot är svettigt o otympligt enligt min mening =)
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6
    Vi kör regnställ från maxi. Nu i vinter har hon haft nån slags regnoverall med fleece inuti, också från maxi.
    Haha, hade jag vetat för tio år sen att jag skulle tycka det var helt okej att handla kläder där hade jag boxat mig själv i magen.
  12. 6
    Vi kör regnställ från maxi. Nu i vinter har hon haft nån slags regnoverall med fleece inuti, också från maxi.
    Haha, hade jag vetat för tio år sen att jag skulle tycka det var helt okej att handla kläder där hade jag boxat mig själv i magen.
  13. Medlem sedan
    Jan 2009
    #7
    Vet du? Idag var mamma och pappa på Maxi, då ringde dom och undrade om dom skulle köpa med ett regnställ till E. det var tydligen REA. Nu har han ett väldigt självlysande regnställ
  14. 7
    Vet du? Idag var mamma och pappa på Maxi, då ringde dom och undrade om dom skulle köpa med ett regnställ till E. det var tydligen REA. Nu har han ett väldigt självlysande regnställ
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8
    Ja, i de där regnställen tappar man inte bort dem i rappet precis.
  16. 8
    Ja, i de där regnställen tappar man inte bort dem i rappet precis.

Liknande trådar

  1. Funderar på skalkläder/fodrat galon
    By ullisp in forum Småbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-10-18, 09:17
  2. galon less
    By galon anti in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-10, 16:24
  3. skalkläder/galon? nytt, beg eller ärva?
    By snåljåpisen in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-10, 07:55
  4. Galon kläder?
    By fossa in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-21, 20:47
  5. Laglappar galon
    By higher in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-05, 16:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar