18 mån vaccinationen
_0906 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    18 mån vaccinationen

    Idag kom vi äntligen iväg på vaccination. Ojoj vad arg min lilla sessa var! Ajajaj dumma BVC tant! Vikt och längd där ligger Olga på helt normala nivåer. Hon har följt ett av de där tjocka normal strecken på kurvan

    Diverse sjukdomar odyl har legat i vägen för oss att ta oss iväg för vaccination..men nu är det gjort.
    Är det nåt barn här som fått nån reaktion på den sprutan?
    Feber och utslag eller svullen hals?

    Hoppas Olga slipper.

    Nu är det snart dax att krypa ner.

    Ha det!
    // Natalie med Olga (född 20090711) fr Södertälje
  2. 1
    18 mån vaccinationen Idag kom vi äntligen iväg på vaccination. Ojoj vad arg min lilla sessa var! Ajajaj dumma BVC tant! Vikt och längd där ligger Olga på helt normala nivåer. Hon har följt ett av de där tjocka normal strecken på kurvan

    Diverse sjukdomar odyl har legat i vägen för oss att ta oss iväg för vaccination..men nu är det gjort.
    Är det nåt barn här som fått nån reaktion på den sprutan?
    Feber och utslag eller svullen hals?

    Hoppas Olga slipper.

    Nu är det snart dax att krypa ner.

    Ha det!
  3. Medlem sedan
    Jun 2009
    #2
    Meja har reagerat på alla vaccinationer och även den... Men det går nästan en vecka innan de reagerar på den, hon fick feber några dagar. Inte så farligt...
  4. 2
    Meja har reagerat på alla vaccinationer och även den... Men det går nästan en vecka innan de reagerar på den, hon fick feber några dagar. Inte så farligt...
  5. Medlem sedan
    Oct 2008
    #3
    Grodan fick sin spruta i måndags och hittills inga symptom.

    Han satt och ritade när bvc-anna stack honom i låret. Han tittade lite förnärmat på henne just när sticket kom, men sen fortsatte han rita. Han är ju lite knäpp min lilla parvel, har inte gråtit vid en enda vaccination tror jag.
  6. 3
    Grodan fick sin spruta i måndags och hittills inga symptom.

    Han satt och ritade när bvc-anna stack honom i låret. Han tittade lite förnärmat på henne just när sticket kom, men sen fortsatte han rita. Han är ju lite knäpp min lilla parvel, har inte gråtit vid en enda vaccination tror jag.
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Vår Bvc tant prpsade på att sprutan måste ges i armen och Olga är ju inte så bullig...Låret hade nog vart bättre, vilket jag tyckte hon skulle fått men icke...
  8. 4
    Vår Bvc tant prpsade på att sprutan måste ges i armen och Olga är ju inte så bullig...Låret hade nog vart bättre, vilket jag tyckte hon skulle fått men icke...
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Matilda fick sprutan i armen och hon reagerade inte ens på att det stack till, jättestor skillnad mot när hon fått vaccin i benen.
    Inga reaktioner på sprutan. Reaktioner komma först 1-2 veckor efter vaccineringen
  10. 5
    Matilda fick sprutan i armen och hon reagerade inte ens på att det stack till, jättestor skillnad mot när hon fått vaccin i benen.
    Inga reaktioner på sprutan. Reaktioner komma först 1-2 veckor efter vaccineringen

Liknande trådar

  1. Ang vaccinationen
    By Little in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-06, 22:10
  2. Vaccinationen
    By Maon in forum _0907 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-16, 07:12
  3. Vaccinationen
    By Maon in forum _0906 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-15, 12:05
  4. Vaccinationen
    By Fritz in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 14:57
  5. ang. vaccinationen.
    By Hanna Leia o *liten* in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-27, 09:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar