Tvåårstrots?
_0812 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    Tvåårstrots?

    Jaha, då är vi där då. Första trotsen. Eller vad är det som gör min rara tvååring till ett monster ibland?

    Igår blev hon skogstokig av att behöva byta blöja inför sänggåendet. Fullomligt galen. Sparkades, kastade saker och skrek.

    Till saken hör att hon fick ett småsyskon för en månad sen så trotsen handlar säkert om det också. Nyhetens behag har lagt sig och nu är det dags att testa gränser.

    Igår hade jag som tur var en extra stor dos tålamod eftersom jag hade sovit på dagen. Värre är det de dagarna jag är trött, då hänger smockan nästan i luften.

    Fler som upplever dessa tvära kast hos era annars söta tvååringar? Hur agerar ni?
  2. 1
    Tvåårstrots? Jaha, då är vi där då. Första trotsen. Eller vad är det som gör min rara tvååring till ett monster ibland?

    Igår blev hon skogstokig av att behöva byta blöja inför sänggåendet. Fullomligt galen. Sparkades, kastade saker och skrek.

    Till saken hör att hon fick ett småsyskon för en månad sen så trotsen handlar säkert om det också. Nyhetens behag har lagt sig och nu är det dags att testa gränser.

    Igår hade jag som tur var en extra stor dos tålamod eftersom jag hade sovit på dagen. Värre är det de dagarna jag är trött, då hänger smockan nästan i luften.

    Fler som upplever dessa tvära kast hos era annars söta tvååringar? Hur agerar ni?
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Känner igen det där.... Jag svarar inte alls. låssas liksom inte om det. Bara fortsätter som jag har planerat. Skriker J och är som en "orm" bara bär jag henne vidare. sen berättar jag lugnt att det inte är okej att skrika och bråka. Funkar i bland, i bland inte, men vi hoppas det går över snart.... Grattis till tillskottet i familjen
  4. 2
    Känner igen det där.... Jag svarar inte alls. låssas liksom inte om det. Bara fortsätter som jag har planerat. Skriker J och är som en "orm" bara bär jag henne vidare. sen berättar jag lugnt att det inte är okej att skrika och bråka. Funkar i bland, i bland inte, men vi hoppas det går över snart.... Grattis till tillskottet i familjen

Liknande trådar

  1. HJÄLP VAD ÄR TVÅÅRSTROTS
    By desperat in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-20, 07:01
  2. HJÄLP VAD ÄR TVÅÅRSTROTS
    By desperat in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-05, 11:11
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-20, 19:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar