SLÅSS!
_0812 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2007
    #1

    SLÅSS!

    Min lilla kille... William... Förutom hans normala 2-årstrots som är hysteriskt så har han börjat slåss... HELA TIDEN! Inte kompisar mer men OSS. Han slår mig i ansiktet flera gånger om dan och ibland utan orsak alls. Han sparkas och kastar saker och slår med både knytnävar och öppna händer. Det gör ont. Och ibland så kanstar han saker mot oss.
    Som tur är så slår han inte lillebror ... Iaf väldigt sällan..
    Snälla, vad ska man göra för att få honom att sluta slåss. Jag kan ju lixom inte slå tillbaka... hehe.. Så vad gör man????
    Maria Kingsley ♥ ♥ William född 21/12-08 ♥ ♥ Leopold född 11/9-10 ♥ ♥
    http://mariakingsley.wordpress.com
  2. 1
    SLÅSS! Min lilla kille... William... Förutom hans normala 2-årstrots som är hysteriskt så har han börjat slåss... HELA TIDEN! Inte kompisar mer men OSS. Han slår mig i ansiktet flera gånger om dan och ibland utan orsak alls. Han sparkas och kastar saker och slår med både knytnävar och öppna händer. Det gör ont. Och ibland så kanstar han saker mot oss.
    Som tur är så slår han inte lillebror ... Iaf väldigt sällan..
    Snälla, vad ska man göra för att få honom att sluta slåss. Jag kan ju lixom inte slå tillbaka... hehe.. Så vad gör man????
  3. Medlem sedan
    Nov 2007
    #2
    Föresten så har W slutat helt med napp=)=)=)
  4. 2
    Föresten så har W slutat helt med napp=)=)=)
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    Här jobbar vi också med att få tvååringen att sluta slåss. När hon blir frustrerad, känner sig obekräftad, är hungrig eller trött så slår hon mot oss. Det är svårt att tampas med. Jag reagerar spontant med att bli fruktansvärt förorättad, kan inte rå för det!

    Lyssnade på "Knattetimmen" som går på lördag/måndag i P4 radio Stockholm och rådet de gav var att ha nolltolerans mot att slåss. Rekommenderar verkligen programmet för de som inte lyssnat hitills. Många frågor om just tvååringar...

    Så på deras inrådan säger jag argt "NEJ!" nu när hon slåss och tittar strängt på henne. Jag sätter markant ner henne om hon är i min famn. Sen säger jag "Det är fel att slåss, i vår familj slåss vi inte".

    När hon har lugnat ner sig brukar vi kunna prata lite om det. Känner dock att det börjar bli liiite bättre. Pappa har inte sagt ifrån lika tydligt och honom slår hon fortfarande.

    Enligt pedagogerna i Knattetimmen testar de ju hela tiden. Testar var "staktetet" står så att säga. Och det kan hålla på flera år, sade de. Så det är väl bara att hålla ut och hoppas att det lugnar sig med tiden...
  6. 3
    Här jobbar vi också med att få tvååringen att sluta slåss. När hon blir frustrerad, känner sig obekräftad, är hungrig eller trött så slår hon mot oss. Det är svårt att tampas med. Jag reagerar spontant med att bli fruktansvärt förorättad, kan inte rå för det!

    Lyssnade på "Knattetimmen" som går på lördag/måndag i P4 radio Stockholm och rådet de gav var att ha nolltolerans mot att slåss. Rekommenderar verkligen programmet för de som inte lyssnat hitills. Många frågor om just tvååringar...

    Så på deras inrådan säger jag argt "NEJ!" nu när hon slåss och tittar strängt på henne. Jag sätter markant ner henne om hon är i min famn. Sen säger jag "Det är fel att slåss, i vår familj slåss vi inte".

    När hon har lugnat ner sig brukar vi kunna prata lite om det. Känner dock att det börjar bli liiite bättre. Pappa har inte sagt ifrån lika tydligt och honom slår hon fortfarande.

    Enligt pedagogerna i Knattetimmen testar de ju hela tiden. Testar var "staktetet" står så att säga. Och det kan hålla på flera år, sade de. Så det är väl bara att hålla ut och hoppas att det lugnar sig med tiden...

Liknande trådar

  1. Slåss era??
    By elmersmamma in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-20, 10:51
  2. Hon slåss...
    By Lulle79 m Idun 22/5 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 17:11
  3. Slåss
    By pojkmamman in forum Föräldraskap
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-18, 21:41
  4. Att slåss eller inte slåss (långt)
    By salvia in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-31, 17:46
  5. Han slåss!
    By Karin m I&O in forum _04/05 Vinterbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-12, 23:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar