Gravid eller inte gravid - det är frågan
_1111 Novemberbarn
  1. anonym
    #1

    Gravid eller inte gravid - det är frågan

    Hej och stort Grattis till alla som plussat!

    Enligt mina beräkningar skulle mensen ha kommit i söndags/måndags men har fortfarande inte dykt upp.
    Eftersom jag alltid varit väldigt regelbunden och aldrig haft utebliven mens (förutom när jag varit gravid) och alltid testat positivt tidigt förut, så har jag redan hunnit testa mig 3 gånger. Senast imorse.
    Negativt alla 3 gånger.
    Brösten är lite ömma, jag är trött, kännt illamående när jag varit hungrig och molande mensvärk. Men, jag är tydligen skengravid. Lustigt med tankens kraft.
    Jag tog ut min kopparspiral i februari och rubbade väl mina cykler då antar jag.
    Jag förstår ingenting.
    Jag trodde ett tag att jag skulle hamna i den här ankomstgruppen, men så blir det tydligen inte.

    Kram!
  2. 1
    Gravid eller inte gravid - det är frågan Hej och stort Grattis till alla som plussat!

    Enligt mina beräkningar skulle mensen ha kommit i söndags/måndags men har fortfarande inte dykt upp.
    Eftersom jag alltid varit väldigt regelbunden och aldrig haft utebliven mens (förutom när jag varit gravid) och alltid testat positivt tidigt förut, så har jag redan hunnit testa mig 3 gånger. Senast imorse.
    Negativt alla 3 gånger.
    Brösten är lite ömma, jag är trött, kännt illamående när jag varit hungrig och molande mensvärk. Men, jag är tydligen skengravid. Lustigt med tankens kraft.
    Jag tog ut min kopparspiral i februari och rubbade väl mina cykler då antar jag.
    Jag förstår ingenting.
    Jag trodde ett tag att jag skulle hamna i den här ankomstgruppen, men så blir det tydligen inte.

    Kram!
  3. Medlem sedan
    Mar 2011
    #2
    Jag har testat positivt tidigt alla gånger utom en, då blev det en hel del tester som visade negativt tills jag var på Bim+47 då blev det positivt. Jag var även till barnmorskan på Bim+43 och det var negativt. Så du kanske är en låghormonare denna gång
  4. 2
    Jag har testat positivt tidigt alla gånger utom en, då blev det en hel del tester som visade negativt tills jag var på Bim+47 då blev det positivt. Jag var även till barnmorskan på Bim+43 och det var negativt. Så du kanske är en låghormonare denna gång
  5. anonym
    #3
    Oj!
    Bim+47?! Var det en vanlig graviditet sen efter det?
  6. 3
    Oj!
    Bim+47?! Var det en vanlig graviditet sen efter det?
  7. Medlem sedan
    Feb 2010
    #4
    jag tog ut min kopparspiral aug -09 och nu har jag blivit gravid de säger att det kan ta 2 år innan du blir gravid efter man har använt den. men var oregelbunden hela tiden tills nu. Ta det lungt så märker du nog snart om det bara är kroppen som återsäller sig eller om du är gravig hoppas på det bästa för dig =)
  8. 4
    jag tog ut min kopparspiral aug -09 och nu har jag blivit gravid de säger att det kan ta 2 år innan du blir gravid efter man har använt den. men var oregelbunden hela tiden tills nu. Ta det lungt så märker du nog snart om det bara är kroppen som återsäller sig eller om du är gravig hoppas på det bästa för dig =)
  9. Nr 2 i magen
    #5
    Hej!
    Det tycker jag låter lite konstigt. Jag hade nog inte satt in kopparspiral om någon sa att det skulle ta 2 år efter uttag innan jag blev gravid. Jag tog ut min strax innan jul och blev gravid i februari.
    Hittade det här när jag sökte på nätet: Kopparpiralen har i stort sett endast lokal effekt och fertiliteten återkommer omedelbart efter det att spiralen uttagits. Lämpligaste tidpunkten att ta ut en spiral anses vara efter en mens, så kanske nästa mens blir mer normal för dig.
    Barnmorskan Therese


    Hoppas att du trådstartaren bara är en låghormonare .
    Kram!
  10. 5
    Hej!
    Det tycker jag låter lite konstigt. Jag hade nog inte satt in kopparspiral om någon sa att det skulle ta 2 år efter uttag innan jag blev gravid. Jag tog ut min strax innan jul och blev gravid i februari.
    Hittade det här när jag sökte på nätet: Kopparpiralen har i stort sett endast lokal effekt och fertiliteten återkommer omedelbart efter det att spiralen uttagits. Lämpligaste tidpunkten att ta ut en spiral anses vara efter en mens, så kanske nästa mens blir mer normal för dig.
    Barnmorskan Therese


    Hoppas att du trådstartaren bara är en låghormonare .
    Kram!
  11. anonym
    #6
    Hej! Tack för svar! Jag blir lite förvånad eftersom min egen bm sa att man kan bli med barn på en gång när man tagit ur en kopparspiral. Hon liksom "varnade" mig

    Min inbillningsgraviditet fortsätter... Men jag har i allafall haft ett bra prat med mannen. Allt är väldigt oplanerat, även om det inte låter så
    Men, när mensen kommer kommer jag bli lite besviken ändå, det vet jag.
  12. 6
    Hej! Tack för svar! Jag blir lite förvånad eftersom min egen bm sa att man kan bli med barn på en gång när man tagit ur en kopparspiral. Hon liksom "varnade" mig

    Min inbillningsgraviditet fortsätter... Men jag har i allafall haft ett bra prat med mannen. Allt är väldigt oplanerat, även om det inte låter så
    Men, när mensen kommer kommer jag bli lite besviken ändå, det vet jag.
  13. Medlem sedan
    Mar 2011
    #7
    Ja, graviditeten var helt normal, efter 40 v kom ännu en pojke ut
  14. 7
    Ja, graviditeten var helt normal, efter 40 v kom ännu en pojke ut
  15. Medlem sedan
    Oct 2004
    #8
    Menar du inte hormonsoiral?
  16. 8
    Menar du inte hormonsoiral?

Liknande trådar

  1. gravid, inte gravid, gravid igen? eller?
    By Ajnstajn in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-18, 00:15
  2. Gravid eller inte????
    By Anonym ett tag till in forum _0907 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 19:43
  3. Inte gravid eller gravid?
    By anonymt namn in forum Gravidsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 15:54
  4. Gravid eller inte gravid?
    By anonymt namn in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 16:48
  5. Gravid eller inte?!
    By Snart en 2:a?! in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-27, 16:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar