födelsemärken
Medelålders 45+
  1. Medlem sedan
    Aug 1998
    #1

    födelsemärken

    Får ni också fler och fler födelsemärken med åren? Jag har alltid haft många märken på kroppen, men med åren blir det bara fler. Jag har länge tänkt att jag ska ta mig iväg och visa upp dom för en läkare och idag blev det av! Han opererade genast bort ett! Känner mig lite chockad ännu, sitter på jobbet och har fyra stygn på ryggen. Inte trodde jag det skulle gå så fort. Jag fick dessutom en remiss till hudkliniken där de ska titta på mina andra märken.
    Märket som opererades bort ska analyseras så får jag höra om det fanns nåt elände där.
    Usch, känner mig liten idag.
  2. 1
    födelsemärken Får ni också fler och fler födelsemärken med åren? Jag har alltid haft många märken på kroppen, men med åren blir det bara fler. Jag har länge tänkt att jag ska ta mig iväg och visa upp dom för en läkare och idag blev det av! Han opererade genast bort ett! Känner mig lite chockad ännu, sitter på jobbet och har fyra stygn på ryggen. Inte trodde jag det skulle gå så fort. Jag fick dessutom en remiss till hudkliniken där de ska titta på mina andra märken.
    Märket som opererades bort ska analyseras så får jag höra om det fanns nåt elände där.
    Usch, känner mig liten idag.
  3. Medlem sedan
    Jun 1999
    #2
    Jo det får jag om man nu ska kalla det födelsemärken. Det hörs ju på namnet att det egentligen är något man är född med. Själv brukar jag kalla dem leverfläckar. Hur upptäckte du att du hade ett på ryggen? Kunde du känna det? Hade det han tog bort annan färg?
  4. 2
    Jo det får jag om man nu ska kalla det födelsemärken. Det hörs ju på namnet att det egentligen är något man är född med. Själv brukar jag kalla dem leverfläckar. Hur upptäckte du att du hade ett på ryggen? Kunde du känna det? Hade det han tog bort annan färg?
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3
    jo faktiskt när du säger det. Men jag känner mig inte så orolig fast det kanske jag borde? Eller?
  6. 3
    jo faktiskt när du säger det. Men jag känner mig inte så orolig fast det kanske jag borde? Eller?
  7. Medlem sedan
    Dec 1998
    #4
    Nej, det har jag inte märkt. Bara lite mer pigmentfläckar, dvs mörkare fläckar på huden. Men inga upphöjda märken.
  8. 4
    Nej, det har jag inte märkt. Bara lite mer pigmentfläckar, dvs mörkare fläckar på huden. Men inga upphöjda märken.
  9. Medlem sedan
    Aug 1998
    #5
    Det jag hade på ryggen var upphöjt och kliade, så det gick inte att missa. Känns bättre idag. Igår var jag lite i chock över att läkaren skar i mig utan förvarning.
  10. 5
    Det jag hade på ryggen var upphöjt och kliade, så det gick inte att missa. Känns bättre idag. Igår var jag lite i chock över att läkaren skar i mig utan förvarning.
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6
    Vad bra att du kom iväg!!! Jag har också genom åren gått och plockat bort märken som plötsligt börjat förändras - på mig har de skurit, fryst eller bränt bort dem. De har också skickats på analys - men det har aldrig varit något!!! Håller tummarna för att det ska vara likadant för dig!!!
  12. 6
    Vad bra att du kom iväg!!! Jag har också genom åren gått och plockat bort märken som plötsligt börjat förändras - på mig har de skurit, fryst eller bränt bort dem. De har också skickats på analys - men det har aldrig varit något!!! Håller tummarna för att det ska vara likadant för dig!!!
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7
    Jag tror inte det är nån fara om man får fler - grejen är väl om de plötsligt ändrar form, färg och utseende. Jag har också jättemånga, men jag har nog inte reflekterat över om jag fått fler, svårt att hålla koll på när man ser ut som jag gör :-) Men jag brukar be min man ta en titt om något ser annorlunda ut!
  14. 7
    Jag tror inte det är nån fara om man får fler - grejen är väl om de plötsligt ändrar form, färg och utseende. Jag har också jättemånga, men jag har nog inte reflekterat över om jag fått fler, svårt att hålla koll på när man ser ut som jag gör :-) Men jag brukar be min man ta en titt om något ser annorlunda ut!
  15. Medlem sedan
    Dec 1999
    #8
    Har också fått flera. Speciellt under ena bröstet är det fullt. Skulle gärna gå på plastikkirurgi för detta och för mina åderbråck och blåa åderbristningar. Men det är så fruktansvärt dyrt.
  16. 8
    Har också fått flera. Speciellt under ena bröstet är det fullt. Skulle gärna gå på plastikkirurgi för detta och för mina åderbråck och blåa åderbristningar. Men det är så fruktansvärt dyrt.

Liknande trådar

  1. Födelsemärken
    By Empa in forum _0707 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-18, 10:43
  2. Födelsemärken
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 17:43
  3. Födelsemärken?
    By Carola-72 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-15, 20:35
  4. Födelsemärken?
    By ~Ida~ in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 13:18
  5. Födelsemärken,
    By -Papaya- in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-15, 08:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar