Höftledsinflammation på båda sidor...
_1002 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2009
    #1

    Höftledsinflammation på båda sidor...

    har jag råkat ut för. Har väll delvis med att göra att jag är aktiv och överbelastar men även med nya bebisen i magen att göra. Doktorn tycker inte jag ska göra någonting som gör ont längre - men det innebär att inte lyfta upp Saga, inte leka med henne etc. Ohållbar situation om det ska fortsätta såhär i 6 månader till. Har dessutom ett jobb där jag står upp hela dagarna.

    Enligt doktorn är prognosen inte god när man får det såhär tidigt i graviditeten, men om jag har tur så hinner inflammationen läka ut innan jag blir för tung och det belastar ännu mer. *suck* Har även två hundar hemma som är vana vid två promenader om dagen men som nu får nöja sig med trädgården på dagarna för att sedan gå en sväng med maken när han kommer hem från jobbet.

    Känns inte alls kul. Man känner ju att det begränsar Sagas uppväst lite också, vi skulle egentligen ha varit på skånes djurpark idag - men efter Fredagens besked bestämdes det att det skulle vilas istället. Inte roligt!

    Någon som har lite tips på hur man kan hjälpa sig själv? =) De kan ju inte behandla mig nu i och med att jag är gravid (är kortisonsprutor som man tar annars). Vill gärna vara på benen under sommaren och kunna åka på semester etc. Samtidigt vill jag inte sluta jobba och gå hemma och vara sjukskriven, trivs med att vara ute och träffa folk igen - och är så inställd på att jobba i sommar,,

    Ibland blir saker och ting bara inte som man planerat.. =)
    Amandaexanimo - http://hesselgard,se - Saga 20100219, Tuvalie 20111003 och nummer 3 BF 20130813
  2. 1
    Höftledsinflammation på båda sidor... har jag råkat ut för. Har väll delvis med att göra att jag är aktiv och överbelastar men även med nya bebisen i magen att göra. Doktorn tycker inte jag ska göra någonting som gör ont längre - men det innebär att inte lyfta upp Saga, inte leka med henne etc. Ohållbar situation om det ska fortsätta såhär i 6 månader till. Har dessutom ett jobb där jag står upp hela dagarna.

    Enligt doktorn är prognosen inte god när man får det såhär tidigt i graviditeten, men om jag har tur så hinner inflammationen läka ut innan jag blir för tung och det belastar ännu mer. *suck* Har även två hundar hemma som är vana vid två promenader om dagen men som nu får nöja sig med trädgården på dagarna för att sedan gå en sväng med maken när han kommer hem från jobbet.

    Känns inte alls kul. Man känner ju att det begränsar Sagas uppväst lite också, vi skulle egentligen ha varit på skånes djurpark idag - men efter Fredagens besked bestämdes det att det skulle vilas istället. Inte roligt!

    Någon som har lite tips på hur man kan hjälpa sig själv? =) De kan ju inte behandla mig nu i och med att jag är gravid (är kortisonsprutor som man tar annars). Vill gärna vara på benen under sommaren och kunna åka på semester etc. Samtidigt vill jag inte sluta jobba och gå hemma och vara sjukskriven, trivs med att vara ute och träffa folk igen - och är så inställd på att jobba i sommar,,

    Ibland blir saker och ting bara inte som man planerat.. =)
  3. Medlem sedan
    Aug 2009
    #2
    Det låter inget vidare..... Har inga tips alls att ge, utan vill bara säga att jag hoppas att det blir bättre snart så du slipper ha ont hela graviditeten!!!!
  4. 2
    Det låter inget vidare..... Har inga tips alls att ge, utan vill bara säga att jag hoppas att det blir bättre snart så du slipper ha ont hela graviditeten!!!!
  5. Medlem sedan
    Mar 2010
    #3
    Usch, låter inte skoj! Kan de inte ge korrosion fast du är gravid? Jag åt kortison under graviditeten för min astma och det var helt ok...
    Hoppas att det blir bättre så du kan få njuta av graviditeten!
  6. 3
    Usch, låter inte skoj! Kan de inte ge korrosion fast du är gravid? Jag åt kortison under graviditeten för min astma och det var helt ok...
    Hoppas att det blir bättre så du kan få njuta av graviditeten!
  7. Medlem sedan
    Sep 2009
    #4
    Enligt doktorn så ger man inte kortisionsprutor till gravida - kanske har med att göra att man sprutar in det direkt i muskeln? Hoppas Hoppas att det ska gå över snart jag också! Är dock glad över att jag inte har ont helt tiden utan bara vid speciella rörelser eller om jag överanstränger mig. Så vid lata hemmadagar så känner jag knappt av det =) Denna graviditeten är lite av en kontrast mot den förra som gick som en dans på rosor. Hade inte en enda graviditetskrämpa med Saga men med denna har det varit illamående, trötthet, denna inflammationen etc. Har hört att man mår sämre med pojkar i magen?! Kanske är en liten pöjk som tittar ut i September? =)
  8. 4
    Enligt doktorn så ger man inte kortisionsprutor till gravida - kanske har med att göra att man sprutar in det direkt i muskeln? Hoppas Hoppas att det ska gå över snart jag också! Är dock glad över att jag inte har ont helt tiden utan bara vid speciella rörelser eller om jag överanstränger mig. Så vid lata hemmadagar så känner jag knappt av det =) Denna graviditeten är lite av en kontrast mot den förra som gick som en dans på rosor. Hade inte en enda graviditetskrämpa med Saga men med denna har det varit illamående, trötthet, denna inflammationen etc. Har hört att man mår sämre med pojkar i magen?! Kanske är en liten pöjk som tittar ut i September? =)
  9. Medlem sedan
    Mar 2010
    #5
    Se till att få många lata dagar!
  10. 5
    Se till att få många lata dagar!
  11. Medlem sedan
    Jul 2009
    #6
    Stackare! Förstår det känns tungt! Jag gillar också att röra på mig och blir inte alls nöjd när jag måste vila och inte kan jobba osv, så jag lider med dig!

    Hoppas inflammationen ger med sig. Jag har inga tips hur man hjälper sig själv, men kan du inte få prata med en sjukgymnast. De brukar vara jätteduktiga både på att behandla och ge tips på hur man avlastar och skonar ex höfter samt kanske övningar som kan vara bra (de kan ju behandla med laser, vet inte om det är ok när man är gravid). Här går man till sjukgymnast utan remiss och jag antar det gäller i flera län.

    Hoppas du kan få hjälp så du slipper ha ont. Hjälper foglossningsbälte?

    Jag tror Saga är helt nöjd med dig som mamma fast du måste vila en liten tid!

    Stor kram
  12. 6
    Stackare! Förstår det känns tungt! Jag gillar också att röra på mig och blir inte alls nöjd när jag måste vila och inte kan jobba osv, så jag lider med dig!

    Hoppas inflammationen ger med sig. Jag har inga tips hur man hjälper sig själv, men kan du inte få prata med en sjukgymnast. De brukar vara jätteduktiga både på att behandla och ge tips på hur man avlastar och skonar ex höfter samt kanske övningar som kan vara bra (de kan ju behandla med laser, vet inte om det är ok när man är gravid). Här går man till sjukgymnast utan remiss och jag antar det gäller i flera län.

    Hoppas du kan få hjälp så du slipper ha ont. Hjälper foglossningsbälte?

    Jag tror Saga är helt nöjd med dig som mamma fast du måste vila en liten tid!

    Stor kram
  13. Medlem sedan
    Sep 2009
    #7
    Vila vila vila!!!!
    Dra ner på alla måsten och gör så lite som möjligt! Tänk på att annars blir det bara värre. Ingen igé att försöka vara "duktig" och kämpa på till överdrift. Förstår om det kan vara svårt att dra ner tempot och kraven men försök att tänka framåt - att du ska orka alla månader.
    Styrkekram och Krya-på-dig-kram!
  14. 7
    Vila vila vila!!!!
    Dra ner på alla måsten och gör så lite som möjligt! Tänk på att annars blir det bara värre. Ingen igé att försöka vara "duktig" och kämpa på till överdrift. Förstår om det kan vara svårt att dra ner tempot och kraven men försök att tänka framåt - att du ska orka alla månader.
    Styrkekram och Krya-på-dig-kram!

Liknande trådar

  1. Höftledsinflammation på båda sidor...
    By AmandaExAnimo in forum _1109 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-21, 09:04
  2. Båda sidor
    By anonymt namn in forum Kärlek & relationer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-07, 06:41
  3. Av båda får man
    By AJ aj in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-25, 12:45
  4. Går ej att ha båda
    By anonymt namn in forum Bokstavsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-16, 08:02
  5. Foglossning på båda sidor:0(
    By anna83 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-08, 16:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar