Lillasyster har anlänt
_0905 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2008
    #1

    Lillasyster har anlänt

    Melina har blivit storasyster till Amanda. Hon kom den 16 mars, 1,5 v efter bf. Hon är lik Melina fast hon har mörkare och mer hår. Hon var något större också, 3965 g och 53 cn lång. Melina var 3165 g och 50 cm. Allt gick bra och något fortare än förra gången. Första värken kom 00.45, kl 3 var vi på förlossningen oc 7.15 var hon ute.

    Melina är glad över lillasyster och vill gärna krama henne men hon förstår inte att hon är för hårdhänt. Lite svartsjuka förekommer också men vi jobbar på med det genom att försöka ge Melina extra uppmärksamhet.

    Ha det gott i vårsolen.
  2. 1
    Lillasyster har anlänt Melina har blivit storasyster till Amanda. Hon kom den 16 mars, 1,5 v efter bf. Hon är lik Melina fast hon har mörkare och mer hår. Hon var något större också, 3965 g och 53 cn lång. Melina var 3165 g och 50 cm. Allt gick bra och något fortare än förra gången. Första värken kom 00.45, kl 3 var vi på förlossningen oc 7.15 var hon ute.

    Melina är glad över lillasyster och vill gärna krama henne men hon förstår inte att hon är för hårdhänt. Lite svartsjuka förekommer också men vi jobbar på med det genom att försöka ge Melina extra uppmärksamhet.

    Ha det gott i vårsolen.
  3. Medlem sedan
    Aug 2008
    #2
    Grattis till Amanda! Lagomt med bebis nu när det vankas vårsol! (optimist - javisst!)
  4. 2
    Grattis till Amanda! Lagomt med bebis nu när det vankas vårsol! (optimist - javisst!)
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3

    Stort Grattis!

    Är lite avis, skulle verkligen vilja gosa med en bebis igen.
    Fast jag saknar inte sömnlösa nätter och luddigt segt huvud
    Ha det så underbart med dina små töser!
  6. 3
    Stort Grattis! Är lite avis, skulle verkligen vilja gosa med en bebis igen.
    Fast jag saknar inte sömnlösa nätter och luddigt segt huvud
    Ha det så underbart med dina små töser!
  7. Medlem sedan
    Jun 2009
    #4
    Stort grattis! Härligt att det gått bra!
  8. 4
    Stort grattis! Härligt att det gått bra!
  9. Medlem sedan
    Dec 2008
    #5
    Grattis till lillasyster! Njut och mys ordentligt, tiden går så snabbt, ännu snabbare denna gången! Min lille plutt är redan snart 4 mån!

    Ha det bra!
  10. 5
    Grattis till lillasyster! Njut och mys ordentligt, tiden går så snabbt, ännu snabbare denna gången! Min lille plutt är redan snart 4 mån!

    Ha det bra!
  11. Medlem sedan
    Oct 2008
    #6
    Vad härligt. Stort grattis till hela familjen.
  12. 6
    Vad härligt. Stort grattis till hela familjen.
  13. Medlem sedan
    May 2011
    #7
    Grattis till lilla Amanda!

    Vad skönt att Melina är glad över sin syster.

    När jag och sambon frågade Arvid om han ville ha ett syskon så svarade han: Inte.
    Det lutar åt att jag kommer han en liten, svartsjuk kille hemma
  14. 7
    Grattis till lilla Amanda!

    Vad skönt att Melina är glad över sin syster.

    När jag och sambon frågade Arvid om han ville ha ett syskon så svarade han: Inte.
    Det lutar åt att jag kommer han en liten, svartsjuk kille hemma
  15. Medlem sedan
    Dec 2008
    #8
    Det tog ca 3 veckor för Melina att förstå att lillasyster skulle stanna kvar för alltid och då vände allt. Hon är väldigt avundsjuk nu. När jag håller i Amanda så säger hon åt mig att jag ska lägga ner henne. Hon gillar att gulla med henne men så fort jag vänder ryggen till så river hon henne i ansiktet. Det är lite blandade känslor hos henne nu och jag försöker att engagera mig lika mycket med båda barnen. Vad roligt att ni också ska ha barn.
  16. 8
    Det tog ca 3 veckor för Melina att förstå att lillasyster skulle stanna kvar för alltid och då vände allt. Hon är väldigt avundsjuk nu. När jag håller i Amanda så säger hon åt mig att jag ska lägga ner henne. Hon gillar att gulla med henne men så fort jag vänder ryggen till så river hon henne i ansiktet. Det är lite blandade känslor hos henne nu och jag försöker att engagera mig lika mycket med båda barnen. Vad roligt att ni också ska ha barn.

Liknande trådar

  1. Storken har anlänt med lillasyster =)
    By Sweet<3 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-12, 11:39
  2. Tors lillasyster har anlänt! :)
    By Marie85 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-16, 16:25
  3. Lillasyster har anlänt :D
    By cessan78 in forum _0706 Junibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-09-08, 20:54
  4. lillasyster har anlänt
    By maja med s och i in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-10-06, 21:18
  5. Lillasyster heter ännu lillasyster
    By Cissi & lillasyster 11/5 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-06-30, 17:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar