Vad ha i köttfärssås?
_1008 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2010
    #1

    Vad ha i köttfärssås?

    Känner att jag har lite idé torka/ alternativt jag är för insnöad i hur jag brukar laga mat...
    Tänkte göra typ köttfärssås och spagetti till skrutt, men vad 17 ska jag ha i?
    Tänkte laga i dag och ids inte handla...
    Har köttfärs, lök och krossadetomater. So far so good.
    Men mer, då? Funderar på att blanda i "frysta grönsaker" som vi har, men blir det nån smak av det tror ni?
    Till mej och pappan läggs det alltid i mycket sambal, creme fraiche (som jag tänkte strunta i för skrutt pga att det blir "så mycket" mjölkprdukter- är jag fånig?) och liiiite smbal kan jag ju ha i, men....
    Kom igen, ge mej något "superförslag"!
    Häromdagen blev det entrecote (kanske bortfastat då det bara mixas, men i alla fall) med grönsaker och mackisar.
    MYCKET uppskattat.
    If You Run You'll Just Die Tired
  2. 1
    Vad ha i köttfärssås? Känner att jag har lite idé torka/ alternativt jag är för insnöad i hur jag brukar laga mat...
    Tänkte göra typ köttfärssås och spagetti till skrutt, men vad 17 ska jag ha i?
    Tänkte laga i dag och ids inte handla...
    Har köttfärs, lök och krossadetomater. So far so good.
    Men mer, då? Funderar på att blanda i "frysta grönsaker" som vi har, men blir det nån smak av det tror ni?
    Till mej och pappan läggs det alltid i mycket sambal, creme fraiche (som jag tänkte strunta i för skrutt pga att det blir "så mycket" mjölkprdukter- är jag fånig?) och liiiite smbal kan jag ju ha i, men....
    Kom igen, ge mej något "superförslag"!
    Häromdagen blev det entrecote (kanske bortfastat då det bara mixas, men i alla fall) med grönsaker och mackisar.
    MYCKET uppskattat.
  3. Medlem sedan
    Mar 2010
    #2
    Svarar mej själv, här.
    Det blev köttfärs, krossade tomater, sambal, oregano, vitlök och blandade grönsaker. Supergott verkade killen tycka att det var.
    ...och jag tycktesjälv att det var riktigt bra!
  4. 2
    Svarar mej själv, här.
    Det blev köttfärs, krossade tomater, sambal, oregano, vitlök och blandade grönsaker. Supergott verkade killen tycka att det var.
    ...och jag tycktesjälv att det var riktigt bra!
  5. Medlem sedan
    Apr 2009
    #3
    Bara ytterligare tips:
    V brukar ha rivna morötter i.
  6. 3
    Bara ytterligare tips:
    V brukar ha rivna morötter i.

Liknande trådar

  1. Köttfärssås
    By annchen in forum Ordet är fritt
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2011-01-03, 14:49
  2. köttfärssås i ugn
    By NYC-Maria in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 18:08
  3. köttfärssås
    By Valerina in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-08, 10:43
  4. Köttfärssås?
    By ingen vidare matlaga in forum Mat & dryck
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-05-01, 15:10
  5. Köttfärssås
    By Evve in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-17, 08:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar