För stort hjärta?
Hjärtfel - barn
  1. Medlem sedan
    Aug 2008
    #1

    För stort hjärta?

    jag va inne med min pojk idag och skulle ta ekg mm för att kolla lite för han svimmar ibland, men efter att läkaren tyckt att det va normalt så berättar hon att ekg´t gav utslag för att han kan ha för stort hjärta. jag kan inget om sånt här, och hittar inte mycket hjälp på internet. finns det någon som kan berätta mer om det här för mig?
    vi ska snart in på ultraljud och kolla hans hjärta, jag hoppas verkligen att det inte är något fel. men om det är det vill jag gärna veta så mycket som möjligt innan.
    är tacksam för alla svar och hjälp jag kan få.
  2. 1
    För stort hjärta? jag va inne med min pojk idag och skulle ta ekg mm för att kolla lite för han svimmar ibland, men efter att läkaren tyckt att det va normalt så berättar hon att ekg´t gav utslag för att han kan ha för stort hjärta. jag kan inget om sånt här, och hittar inte mycket hjälp på internet. finns det någon som kan berätta mer om det här för mig?
    vi ska snart in på ultraljud och kolla hans hjärta, jag hoppas verkligen att det inte är något fel. men om det är det vill jag gärna veta så mycket som möjligt innan.
    är tacksam för alla svar och hjälp jag kan få.
  3. Medlem sedan
    Sep 2009
    #2
    Det är ju helt omöjligt för oss att ge dig något annat råd än att du får vänta på svaret på ultraljudet.
    OM han har något fel på hjärtat så ser dem det då. Förstorat hjärta KAN vara ett tecken på att hjärtat får jobba hårdare av någon anledning, men som sagt det kan vi ju bara spekulera i. Hur gammal är han? Har han svimmat länge? Hur mår han annars? Ork, mat mm?
  4. 2
    Det är ju helt omöjligt för oss att ge dig något annat råd än att du får vänta på svaret på ultraljudet.
    OM han har något fel på hjärtat så ser dem det då. Förstorat hjärta KAN vara ett tecken på att hjärtat får jobba hårdare av någon anledning, men som sagt det kan vi ju bara spekulera i. Hur gammal är han? Har han svimmat länge? Hur mår han annars? Ork, mat mm?
  5. Medlem sedan
    Aug 2008
    #3
    han är 1½ rätt så exakt och började svimma precis innan jul nu, så han har svimmat i ca 3 månader och sen dess har han gjort det 4 ggr, han är dålig i mat ibland men oftast rätt pigg av sig. men fick höra av min moster nyss att detta med hjärtfel har funnits i släkten bland några som haft liknande eller samma hjärtfel.
  6. 3
    han är 1½ rätt så exakt och började svimma precis innan jul nu, så han har svimmat i ca 3 månader och sen dess har han gjort det 4 ggr, han är dålig i mat ibland men oftast rätt pigg av sig. men fick höra av min moster nyss att detta med hjärtfel har funnits i släkten bland några som haft liknande eller samma hjärtfel.

Liknande trådar

  1. Min son har ett stort hjärta.
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-12-15, 19:36
  2. Ett stort, stort erkännande!
    By poesi in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-10-17, 17:30
  3. Vad är hjärta till hjärta
    By Svammelmamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-10, 21:21
  4. Ett stort stort grattis till alla..
    By noob in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 09:40
  5. Stort, stort grattis
    By Kajsa med V och V in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-13, 21:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar