Lchf och diabetes typ 1
Vikt
  1. Medlem sedan
    Feb 2004
    #1

    Lchf och diabetes typ 1

    Har ett par kompisar som kör lchf och är helt frälsta. Dom säger att det är bra att köra när man har diabetes men dom vet inte vilken typ 1 eller 2.Har hört av andra att man som typ1 diabetiker kan få insulinbrist för man måste minska insulindoserna så mycket.Jag skulle vilja veta mera någon här som vet?
    Vet inte om jag själv skulle vilja köra lchf jag tror nog mer på gi då men jag skulle vilja veta mer.
    @nette
  2. 1
    Lchf och diabetes typ 1 Har ett par kompisar som kör lchf och är helt frälsta. Dom säger att det är bra att köra när man har diabetes men dom vet inte vilken typ 1 eller 2.Har hört av andra att man som typ1 diabetiker kan få insulinbrist för man måste minska insulindoserna så mycket.Jag skulle vilja veta mera någon här som vet?
    Vet inte om jag själv skulle vilja köra lchf jag tror nog mer på gi då men jag skulle vilja veta mer.
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Om man har diabetes typ 1 och äter LCHF behöver man troligen sänka sina insulindoser rätt mycket och anpassa sig efter det, eftersom insulinstegringarna blir mycket mindre med den kosten.

    Har man diabetes typ 2 kan man kanske sluta med sina mediciner (eller minska dem) och må mycket bättre, det beror ju helt på hur allvarlig diabetes man har och hur man är behandlad i nuläget.

    Jag är inte medicinare men har viss kännedom om diabetes.
  4. 2
    Om man har diabetes typ 1 och äter LCHF behöver man troligen sänka sina insulindoser rätt mycket och anpassa sig efter det, eftersom insulinstegringarna blir mycket mindre med den kosten.

    Har man diabetes typ 2 kan man kanske sluta med sina mediciner (eller minska dem) och må mycket bättre, det beror ju helt på hur allvarlig diabetes man har och hur man är behandlad i nuläget.

    Jag är inte medicinare men har viss kännedom om diabetes.
  5. Medlem sedan
    Feb 2004
    #3
    Tack för svar.jag ska googla lite och se om jag hittar lite info.
  6. 3
    Tack för svar.jag ska googla lite och se om jag hittar lite info.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Inte insulinbrist utan insulinöverskott. Med LCHF-kost behöver du troligen inte lika mycket insulin och om du då sprutar på som vanligt får du för mycket insulin i kroppen.
    Jag tycker inte att man ska laborera med LCHF utan läkarkontakt om man har diabetes.
  8. 4
    Inte insulinbrist utan insulinöverskott. Med LCHF-kost behöver du troligen inte lika mycket insulin och om du då sprutar på som vanligt får du för mycket insulin i kroppen.
    Jag tycker inte att man ska laborera med LCHF utan läkarkontakt om man har diabetes.
  9. diabetiker
    #5
  10. Medlem sedan
    Feb 2004
    #6
    Jo hon minskade på insulinet så mycket att hon tillslut fick för lite insulin.Har man typ1 så måste man ju ha insulin även om man inte äter.
  11. 6
    Jo hon minskade på insulinet så mycket att hon tillslut fick för lite insulin.Har man typ1 så måste man ju ha insulin även om man inte äter.
  12. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Jaha du menar så. Ja minskar man för mycket så blir det ju fel.
  13. 7
    Jaha du menar så. Ja minskar man för mycket så blir det ju fel.

Liknande trådar

  1. lchf-diabetes?
    By xaramia in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-05-29, 15:31
  2. Xaramia - om diabetes och lchf
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-05-18, 20:52
  3. lchf-diabetes?
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-05-18, 16:41
  4. Lchf och diabetes typ1?
    By 73anette in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-17, 18:58
  5. LCHF och diabetes
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-01-22, 12:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar