Lägsta belopp?
Planera för barn
  1. Anonym
    #1

    Lägsta belopp?

    Hej.
    Jag tänkte höra vad lägsta beloppet för föräldrapenningen blir efter skatt? och hur länge räcker dagarna om man tar hela månadsbeloppet? Tacksam för svar så man vet hur man ska planera
  2. 1
    Lägsta belopp? Hej.
    Jag tänkte höra vad lägsta beloppet för föräldrapenningen blir efter skatt? och hur länge räcker dagarna om man tar hela månadsbeloppet? Tacksam för svar så man vet hur man ska planera
  3. Medlem sedan
    Mar 2011
    #2
    Hej
    Tror det bästa är att kolla försäkringskassanss hemsida
    Lycka till
  4. 2
    Hej
    Tror det bästa är att kolla försäkringskassanss hemsida
    Lycka till
  5. Medlem sedan
    Jul 2010
    #3
    om du inte har någon annan inkomst under året får du nog ut ca 4500 efter skatt om du tar 7 dagar/vecka, jag har dock ändrat så att de drar 30% i skatt (ungefärliga kommunalskatten i min kommun) för att slippa eventuell restskatt om jag skulle få någon ytterligare inkomst och har fått ut ca 3500/månad då jag tagit 5 dagar/vecka ungefär.
    om du tar ut 7 dagar/vecka räcker de dagar du själv kan få i ca 1,5 år (420 dagar)
  6. 3
    om du inte har någon annan inkomst under året får du nog ut ca 4500 efter skatt om du tar 7 dagar/vecka, jag har dock ändrat så att de drar 30% i skatt (ungefärliga kommunalskatten i min kommun) för att slippa eventuell restskatt om jag skulle få någon ytterligare inkomst och har fått ut ca 3500/månad då jag tagit 5 dagar/vecka ungefär.
    om du tar ut 7 dagar/vecka räcker de dagar du själv kan få i ca 1,5 år (420 dagar)
  7. Anonym
    #4
    Tack så jätte mycket för svaret. Då vet jag i alla fall vad man minst får ut
  8. 4
    Tack så jätte mycket för svaret. Då vet jag i alla fall vad man minst får ut
  9. Anonym
    #5
    Vill inte vara besser wisser, men det är 480 dagar sammanlagt... Minst 60 dagar måste dock tas ut av den andra föräldern. Dessa 420 dagar räcker 1 år och 2 månader om man tar hela beloppet, dvs 7 dagar i veckan.
    Få ni båda lägsta beloppet så räcker det i 1 år och 4 månader om ni tar ut fullt. Är detta fallet kan ni tänka på att jämställdhetsbonusen är på max 13000:- en bra bonus om man inte har så mycket pengar. Maxbeloppet får man om man delar 50/50.
    Lägstabeloppet är 180 kronor per dag före skatt, om du vill räkna ut månadsbeloppet själv, utifrån din kommuns kommunalskatt.

    Sedan har försäkringskassan rätt bra koll så det kan ju vara läge att ringa dom.
  10. 5
    Vill inte vara besser wisser, men det är 480 dagar sammanlagt... Minst 60 dagar måste dock tas ut av den andra föräldern. Dessa 420 dagar räcker 1 år och 2 månader om man tar hela beloppet, dvs 7 dagar i veckan.
    Få ni båda lägsta beloppet så räcker det i 1 år och 4 månader om ni tar ut fullt. Är detta fallet kan ni tänka på att jämställdhetsbonusen är på max 13000:- en bra bonus om man inte har så mycket pengar. Maxbeloppet får man om man delar 50/50.
    Lägstabeloppet är 180 kronor per dag före skatt, om du vill räkna ut månadsbeloppet själv, utifrån din kommuns kommunalskatt.

    Sedan har försäkringskassan rätt bra koll så det kan ju vara läge att ringa dom.

Liknande trådar

  1. vad har ni för belopp på livförsäkringar
    By -AT- in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-07-21, 18:21
  2. Total belopp?
    By Blivande bm in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-19, 20:47
  3. resarverat belopp
    By anonymt namn24 in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-03, 11:21
  4. Reserverat belopp (?)
    By Buttran in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-04-15, 09:39
  5. Vad är lägsta belopp om man inte har SGI
    By Undrande Mamman in forum Föräldraledighet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 11:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar