En bilfråga rullstolar och permos
Övriga funktionshinder
  1. Anonym
    #1

    En bilfråga rullstolar och permos

    Vi börjar få bildproblem. vi har i dag en stor van så vi frå in permon i och en rullstol. Skiten är nu den att jag bara blir sämre och sämre och i värsta fall komemr även jag måsta ha en rullstol elelr permo fast jag vägrar in i det längsta. Har fått inse att mina barn har en positiv syn på hjälpmedel medans jag inte har det, eller till deras ja, till mej sjävl nej, de bara påminner mejom att det är fel på mej vilket jag ogillar = inga hjälpmedel och det är inte fel på mej liksom. Vet är det är psykologist knasigt men det bara är så
    Har hitills lämnat tebax alla hjälpmedlem jag fått hem att prova, sist en hög stol till köket med undanflykten att den gav mej ont i ändan, tror den sjukgymnasten såg att jag ljög men vill fan inte ha sån stol hemma som jag ser hela tiden :-/

    Oj, oj, flyter iväg. i framtiden när jag kommer dithän att jag tvingas att sluta blunda för det faktum att mina leder och muskler inte klarar av att gå och stå så jag får en rullstol eller permo så får jag inte plats med allt i bilen! Inte om mina barn och deras stolar ska med också vilket de ska om jag tex. ska hämta från fritids elelr om vi ska någonstans... Kan man få bidrag till en van som är förlängd dvs. längre än den vi har? Om ja, var söker man det?
  2. 1
    En bilfråga rullstolar och permos Vi börjar få bildproblem. vi har i dag en stor van så vi frå in permon i och en rullstol. Skiten är nu den att jag bara blir sämre och sämre och i värsta fall komemr även jag måsta ha en rullstol elelr permo fast jag vägrar in i det längsta. Har fått inse att mina barn har en positiv syn på hjälpmedel medans jag inte har det, eller till deras ja, till mej sjävl nej, de bara påminner mejom att det är fel på mej vilket jag ogillar = inga hjälpmedel och det är inte fel på mej liksom. Vet är det är psykologist knasigt men det bara är så
    Har hitills lämnat tebax alla hjälpmedlem jag fått hem att prova, sist en hög stol till köket med undanflykten att den gav mej ont i ändan, tror den sjukgymnasten såg att jag ljög men vill fan inte ha sån stol hemma som jag ser hela tiden :-/

    Oj, oj, flyter iväg. i framtiden när jag kommer dithän att jag tvingas att sluta blunda för det faktum att mina leder och muskler inte klarar av att gå och stå så jag får en rullstol eller permo så får jag inte plats med allt i bilen! Inte om mina barn och deras stolar ska med också vilket de ska om jag tex. ska hämta från fritids elelr om vi ska någonstans... Kan man få bidrag till en van som är förlängd dvs. längre än den vi har? Om ja, var söker man det?
  3. Xappoline
    #2
    Hej,

    Det här låter lite bekant, kanske har din man mailat mig? Man kan ju söka pengar, bilstöd, hos Försäkringskassan. Det måste då vara en skapligt ny bil, de räknar att den ska hålla i 9 år. Man kan få ett bidrag på 60 000 kronor tror jag. Bilen kan man sedan också få anpassningsbidrag för. Den summan har ingen övre gräns utan anpassningen görs efter behov.

    Min sons pappa har skaffat en VW Multivan, den rymmer mycket. Han får plats med många rullstolar i sin bil. Precis hur många beror ju på hur man anpassar bilen och det görs efter era behov.
  4. 2
    Hej,

    Det här låter lite bekant, kanske har din man mailat mig? Man kan ju söka pengar, bilstöd, hos Försäkringskassan. Det måste då vara en skapligt ny bil, de räknar att den ska hålla i 9 år. Man kan få ett bidrag på 60 000 kronor tror jag. Bilen kan man sedan också få anpassningsbidrag för. Den summan har ingen övre gräns utan anpassningen görs efter behov.

    Min sons pappa har skaffat en VW Multivan, den rymmer mycket. Han får plats med många rullstolar i sin bil. Precis hur många beror ju på hur man anpassar bilen och det görs efter era behov.

Liknande trådar

  1. Bilfråga!!!
    By Jag-67 in forum Pappasnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-20, 12:46
  2. bilfråga??
    By Plingis6 in forum Många barn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-02-28, 22:42
  3. Bilfråga
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-09-18, 08:01
  4. Bilfråga
    By l.i.l.l.a.n in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-03, 08:12
  5. Bilfråga då..
    By mimi64 in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-07-30, 20:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar