Burkmat - vanlig mat?
_1006 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2010
    #1

    Burkmat - vanlig mat?

    Lilly vägrar mer och mer att äta burkmat utan vill hellre äta mat som vi äter. Tycker att det blir torrt och att hon inte får i sig så mycket, men hon verkar gilla det. Hur gör ni med era barn?
  2. 1
    Burkmat - vanlig mat? Lilly vägrar mer och mer att äta burkmat utan vill hellre äta mat som vi äter. Tycker att det blir torrt och att hon inte får i sig så mycket, men hon verkar gilla det. Hur gör ni med era barn?
  3. Medlem sedan
    Apr 2004
    #2
    Samma med Charlie. Jag låter honom äta det han vill ha och trugar inte med något annat. Mitt stora barn har och har haft stora matproblem så jag har lärt mig att inte "bråka" i onödan...
  4. 2
    Samma med Charlie. Jag låter honom äta det han vill ha och trugar inte med något annat. Mitt stora barn har och har haft stora matproblem så jag har lärt mig att inte "bråka" i onödan...
  5. Medlem sedan
    Jan 2010
    #3
    Precis samma här! Ludwig äter välling och gröt helt okej men så fort det kommer till burkmat så är det trugning på hög nivå som gäller Har han leksaker framför sig går det oftast att lura honom en stund men sen kniper han ihop munnen och vänder sig bort SUCK! Men han får prova vår mat också och det är jätteskoj men det går ju inte så fort att få i sig maten när han ska köra pekfingervalsen så man är ju lite rädd att han inte ska få i sig tillräckligt.... Skönt ändå att höra att det är fler som har samma problem!
  6. 3
    Precis samma här! Ludwig äter välling och gröt helt okej men så fort det kommer till burkmat så är det trugning på hög nivå som gäller Har han leksaker framför sig går det oftast att lura honom en stund men sen kniper han ihop munnen och vänder sig bort SUCK! Men han får prova vår mat också och det är jätteskoj men det går ju inte så fort att få i sig maten när han ska köra pekfingervalsen så man är ju lite rädd att han inte ska få i sig tillräckligt.... Skönt ändå att höra att det är fler som har samma problem!
  7. Medlem sedan
    Jan 2010
    #4
    Samma här... Julia vill INTE ha burkmat..har inte något med att hon tycker den är äcklig utan hon blir sur och protesterar högt över att hon inte få äta själv...

    Så här hemma äter hon själv nuförtiden...blir som sagt lite torrt för blir ju inge sås eller sylt på något..:/
    Men det verkar gå bra iaf!
  8. 4
    Samma här... Julia vill INTE ha burkmat..har inte något med att hon tycker den är äcklig utan hon blir sur och protesterar högt över att hon inte få äta själv...

    Så här hemma äter hon själv nuförtiden...blir som sagt lite torrt för blir ju inge sås eller sylt på något..:/
    Men det verkar gå bra iaf!
  9. Medlem sedan
    Jan 2010
    #5
    Leo började krångla med skedmatning för rätt länge sen, och numera får han äta själv ganska mycket. Det brukar gå att skeda in lite såsig potatis samtidigt som han plockar med sina egna matbitar.
    Kvällsgröten går än så länge bra att skeda in, om han får nåt köksredskap att pilla på samtidigt.
  10. 5
    Leo började krångla med skedmatning för rätt länge sen, och numera får han äta själv ganska mycket. Det brukar gå att skeda in lite såsig potatis samtidigt som han plockar med sina egna matbitar.
    Kvällsgröten går än så länge bra att skeda in, om han får nåt köksredskap att pilla på samtidigt.

Liknande trådar

  1. Burkmat
    By Jennyjo in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-07-15, 09:32
  2. Burkmat
    By -svea- in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 11:32
  3. Burkmat
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-05-01, 21:05
  4. Burkmat
    By anonymt namn in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-06, 02:03
  5. Blä för burkmat
    By karinko in forum _0412 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-02, 09:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar