Grönsaker och fisk är ju två saker som vi ska äta mycket av just nu, och jag har ingen ork alls till att laga lunchlådor... men efter en månad med alldeles för stora utgifter på köpemat har jag tvingat mig själv att kämpa lite. Ett tips som räcker till 2-3 matlådor är att koka torsk (eller alaska pollock använder jag) på svag värme till den flyter upp till ytan och är genomvit. Och sen gör man grönsaksgratäng! Så gott! Jag testade slänga i lite allt möjligt, älskar potatisgratäng men känner att det blir lite tråkigt till fisk bara.
Jag hade i gul lök, broccoli, potatis, morötter och paprika. Sen matlagningsgrädde och ost på det och in i ugnen tills det ser färdigt ut Jättegott! Nu kör jag en variant med lite potatis, mycket morötter, lite frysta grönsaker (blandning med broccoli, blomkål och morötter, mest för att dryga ut lite), lite färsk broccoli och grädde och sen en skivad tomat högst upp och sen ost på det och lite havssalt. Det luktar supergott och kommer säkert vara smaskens Gjorde det i en liten form och ställde en liten form till bredvid med ett paket alaska pollock med en halv pressad citron över bredvid. Tog mig väl totalt 20 min knappt att fixa till och nu sköter det sig självt i ugnen