Skjorta med hål för manschettknappar?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Skjorta med hål för manschettknappar?

    Jag har ett par superläckra manschettknappar som min pappa köpte i Indien för 40 år sedan. Ingen man i Europa är maskulin nog att bära dem, så därför har jag fått dem. Problemet är ju bara att hitta en damskjorta med hål för manschettknappar. Någon som vet? En helt vanlig vit skjorta är vad det handlar om
    Toda mi esperanza, eres tú, eres tú.
    Como lluvia fresca en mis manos
    como fuerte brisa, eres tú, eres tú.
    Así, así, eres tú.
  2. 1
    Skjorta med hål för manschettknappar? Jag har ett par superläckra manschettknappar som min pappa köpte i Indien för 40 år sedan. Ingen man i Europa är maskulin nog att bära dem, så därför har jag fått dem. Problemet är ju bara att hitta en damskjorta med hål för manschettknappar. Någon som vet? En helt vanlig vit skjorta är vad det handlar om
  3. Medlem sedan
    Dec 2006
    #2
    The shirt factory fanske?
  4. 2
    The shirt factory fanske?
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Tack för tipset, men vad jag kan läsa ut finns dubbla manschetter endast på herrskjortor...
  6. 3
    Tack för tipset, men vad jag kan läsa ut finns dubbla manschetter endast på herrskjortor...
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Hittade däremot på Tailorstore.se där man kunde plocka ihop sin egen skjorta. Får se om jag vågar mig på det
  8. 4
    Hittade däremot på Tailorstore.se där man kunde plocka ihop sin egen skjorta. Får se om jag vågar mig på det
  9. Medlem sedan
    Feb 2001
    #5
    Gàr det inte att helt enkelt plocka fram favoritskjortan, sprätta bort knappen och sy ett litet knapphàl i knappens ställe. Et voilà!
  10. 5
    Gàr det inte att helt enkelt plocka fram favoritskjortan, sprätta bort knappen och sy ett litet knapphàl i knappens ställe. Et voilà!
  11. Medlem sedan
    Jan 2001
    #6
    Vilken härlig sida! Där blev jag sugen att beställa.

    Jag har sett liknande förut, men då var det bara byst- och midjemått man skulle ge; men jag behöver en anpassning av skjortan på längden (om den ska vara figursydd) -så det verkar ju perfekt.
  12. 6
    Vilken härlig sida! Där blev jag sugen att beställa.

    Jag har sett liknande förut, men då var det bara byst- och midjemått man skulle ge; men jag behöver en anpassning av skjortan på längden (om den ska vara figursydd) -så det verkar ju perfekt.
  13. Medlem sedan
    Dec 2006
    #7
    Perfekt!
  14. 7
    Perfekt!
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    Nu består min garderob inte av så många skjortor ens i utgångsläget, så det finns inte längre så mycket att sprätta ifrån Annars var det en ypperlig idé...
  16. 8
    Nu består min garderob inte av så många skjortor ens i utgångsläget, så det finns inte längre så mycket att sprätta ifrån Annars var det en ypperlig idé...
  17. Medlem sedan
    Feb 2001
    #9
    Du kan kanske testa dà med en vanlig skjorta som du köper.
  18. 9
    Du kan kanske testa dà med en vanlig skjorta som du köper.
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10
    Ja, det lutar åt det... Visserligen går det att få en skräddarsydd för ca 500 kr, men det är ju definitivt bättre att komma undan med hälften
  20. 10
    Ja, det lutar åt det... Visserligen går det att få en skräddarsydd för ca 500 kr, men det är ju definitivt bättre att komma undan med hälften

Liknande trådar

  1. pop-skjorta som är
    By screamy76 in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 18:01
  2. Vit skjorta?
    By annasthlm in forum Småbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 12:29
  3. Vit skjorta...??
    By Michanna in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-20, 19:03
  4. Vit skjorta var?
    By anonym in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-01, 10:20
  5. vit skjorta???
    By pallella in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-18, 15:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar