Han biter mig
_1006 Junibarn
  1. Medlem sedan
    May 2009
    #1

    Han biter mig

    Min lilla söta bebis kan nu stoltsera med fyra tänder och han biter på allt inklusive mig. När han blir uppspelt eller trött kan han plötsligt vända sig om i famnen och bita mig i axeln och det är inte något litet nafs det handlar om utan rejäla bett som ibland lämnar märken. Är förvånad min äldsta son gjorde aldrig så försöker låta lite sträng och säga ifrån men han ser mest busig ut då jag låter sträng Har ni erfarit detta med era bebisar?
  2. 1
    Han biter mig Min lilla söta bebis kan nu stoltsera med fyra tänder och han biter på allt inklusive mig. När han blir uppspelt eller trött kan han plötsligt vända sig om i famnen och bita mig i axeln och det är inte något litet nafs det handlar om utan rejäla bett som ibland lämnar märken. Är förvånad min äldsta son gjorde aldrig så försöker låta lite sträng och säga ifrån men han ser mest busig ut då jag låter sträng Har ni erfarit detta med era bebisar?
  3. Medlem sedan
    Jan 2010
    #2
    Min kille har fem tänder och han älskar att bitas med dem. När han bet mig hårt i tutten sa jag ifrån och lät honom inte tutta mer just då och han förstod för sedan dess har han inte bitit mig just där. Fast han älskar att bitas i axeln och halsen. Enligt BVC-sköterskan är det kärleksbett och det bästa man kan göra är att vara uppmärksam så att man förhindrar innan det händer. Min kille tittar och spjuveraktigt på mig när jag ropar aj. Han tycker visst at han är väldigt rolig då:-)
  4. 2
    Min kille har fem tänder och han älskar att bitas med dem. När han bet mig hårt i tutten sa jag ifrån och lät honom inte tutta mer just då och han förstod för sedan dess har han inte bitit mig just där. Fast han älskar att bitas i axeln och halsen. Enligt BVC-sköterskan är det kärleksbett och det bästa man kan göra är att vara uppmärksam så att man förhindrar innan det händer. Min kille tittar och spjuveraktigt på mig när jag ropar aj. Han tycker visst at han är väldigt rolig då:-)
  5. Medlem sedan
    Sep 2009
    #3
    Oh ja, jag vet vad du menar. Vincent stannar upp under amningen, ibland "pratar" han lite in i bröstet, och sedan ser han lurig ut och tar sig ett huggtag. Då brukar jag sätta ett finger i mungipan och ta ut bröstet ur munnen och låter honom inte få det på några sekunder. Jag vet inte om det är rätt att göra så men...
    Han har två tänder som han biter mig med på axeln, i fingrar, bröstvårtorna, benen. Ja han biter där han kommer åt och verkar vid tillfället vara arg/frustrerad, busig, eller vill ha något att äta. Han har även börjat slå och vifta, kränga sig loss, krypa och klänga över mig och peta med sina små fingrar lite här och där. Det är inte annat än att man dagligen blir frustrerad och lite smått Sk-tförbannad. Samtidigt i allt detta försöker jag fortfarande få honom att sluta amma... suck
  6. 3
    Oh ja, jag vet vad du menar. Vincent stannar upp under amningen, ibland "pratar" han lite in i bröstet, och sedan ser han lurig ut och tar sig ett huggtag. Då brukar jag sätta ett finger i mungipan och ta ut bröstet ur munnen och låter honom inte få det på några sekunder. Jag vet inte om det är rätt att göra så men...
    Han har två tänder som han biter mig med på axeln, i fingrar, bröstvårtorna, benen. Ja han biter där han kommer åt och verkar vid tillfället vara arg/frustrerad, busig, eller vill ha något att äta. Han har även börjat slå och vifta, kränga sig loss, krypa och klänga över mig och peta med sina små fingrar lite här och där. Det är inte annat än att man dagligen blir frustrerad och lite smått Sk-tförbannad. Samtidigt i allt detta försöker jag fortfarande få honom att sluta amma... suck
  7. Medlem sedan
    Oct 2009
    #4
    Vår lille Elias biter bara Noel 7 år som är tredje barnet i skaran. Jag tror Elias upplever honom mindre av barnen efter dom två stora pojkar är 13 och 14 år gamla och Elias upplever att Noel kan inte förstå honom om han inte biter för han biter Noel bara då när han försöker säga nej till honom. Ha ha....Oss andra har han aldrig bitit.
  8. 4
    Vår lille Elias biter bara Noel 7 år som är tredje barnet i skaran. Jag tror Elias upplever honom mindre av barnen efter dom två stora pojkar är 13 och 14 år gamla och Elias upplever att Noel kan inte förstå honom om han inte biter för han biter Noel bara då när han försöker säga nej till honom. Ha ha....Oss andra har han aldrig bitit.

Liknande trådar

  1. biter och det gör så ont
    By Islands mini in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-05-05, 13:49
  2. Biter
    By Annwa70 in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-17, 18:35
  3. Min son biter mig!
    By Linnis in forum _0807 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-15, 11:32
  4. Han biter!
    By Ionnix32 in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-21, 09:53
  5. E. biter!
    By Vera m 2 in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-27, 18:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar