Bakteriell Vaginos??
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    Bakteriell Vaginos??

    Jag läste precis om bakteriell vaginos och att det är ganska vanligt och lätt att behandla. Det handlar tydligen om en obalans i bakteriefloran och att PH-värdet blir högre än normalt.

    Är det någon här inne som vet om det på något sätt påverkar fertiliteten??
  2. 1
    Bakteriell Vaginos?? Jag läste precis om bakteriell vaginos och att det är ganska vanligt och lätt att behandla. Det handlar tydligen om en obalans i bakteriefloran och att PH-värdet blir högre än normalt.

    Är det någon här inne som vet om det på något sätt påverkar fertiliteten??
  3. Medlem sedan
    Aug 2010
    #2
    tyvärr inte, jag har aldrig hört talas om det. vad ger det för symptom?
  4. 2
    tyvärr inte, jag har aldrig hört talas om det. vad ger det för symptom?
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3
    Jag snubblade in på en sida om det. Det är tydligen väldigt vanligt (20% eller fler av kvinnorna får det nån gång). Symptomen är bla illaluktande flytningar ofta känner man det efter samlag, ibland gråaktiga i färgen.

    Det beror på en obalans i bakteriefloran. Vanliga bakterier som man normalt har, växer och blir för många. Man får det ofta efter lång mens (blodet har högre PH-värde än man normalt har "där nere"). Även efter ett intensivt sexliv drabbas man ofta eftersom sperman har högre PH-värde. Flera av oss här inne har det säkert eftersom vi försöker göra små bebisar...

    Jag läste att det ev kan finnas ett samband med för tidig förlossning och även tidiga missfall och då blev jag orolig. Det är tydligen lätt åtgärdat med en antibiotikakur, men jag undrar ändå om det påverkar möjligheten att bli gravid...
  6. 3
    Jag snubblade in på en sida om det. Det är tydligen väldigt vanligt (20% eller fler av kvinnorna får det nån gång). Symptomen är bla illaluktande flytningar ofta känner man det efter samlag, ibland gråaktiga i färgen.

    Det beror på en obalans i bakteriefloran. Vanliga bakterier som man normalt har, växer och blir för många. Man får det ofta efter lång mens (blodet har högre PH-värde än man normalt har "där nere"). Även efter ett intensivt sexliv drabbas man ofta eftersom sperman har högre PH-värde. Flera av oss här inne har det säkert eftersom vi försöker göra små bebisar...

    Jag läste att det ev kan finnas ett samband med för tidig förlossning och även tidiga missfall och då blev jag orolig. Det är tydligen lätt åtgärdat med en antibiotikakur, men jag undrar ändå om det påverkar möjligheten att bli gravid...
  7. Medlem sedan
    Jun 2008
    #4
    Om jag ska gissa så tror jag inte att det påverkar förmågan att bli gravid. Vissa har ju svårt att bli gravida för att deras PH-värde är för lågt (för surt menar jag), och då mår spermierna inte bra. Men sen vet jag inte hur bra den mer basiska miljön är för det befruktade ägget.
  8. 4
    Om jag ska gissa så tror jag inte att det påverkar förmågan att bli gravid. Vissa har ju svårt att bli gravida för att deras PH-värde är för lågt (för surt menar jag), och då mår spermierna inte bra. Men sen vet jag inte hur bra den mer basiska miljön är för det befruktade ägget.
  9. Medlem sedan
    Jun 2008
    #5
    Min gynekolog sa förresten att "det är bara nunnor som aldrig får det". Men jag har i alla fall bara drabbats en gång för kanske 10 år sedan, och aldrig mer.
  10. 5
    Min gynekolog sa förresten att "det är bara nunnor som aldrig får det". Men jag har i alla fall bara drabbats en gång för kanske 10 år sedan, och aldrig mer.
  11. Medlem sedan
    Jan 2010
    #6
    Jag fick det efter första förlossningen...hade så länge innan jag förstod att nått var "fel"...köpte ett medel på apoteket som man sprutade in dagligen i typ 1 vecka så blev det sen bra
  12. 6
    Jag fick det efter första förlossningen...hade så länge innan jag förstod att nått var "fel"...köpte ett medel på apoteket som man sprutade in dagligen i typ 1 vecka så blev det sen bra
  13. Medlem sedan
    Apr 2017
    #7
    Medel mot bakteriell vaginos - http:/shytobuу.se
  14. 7
    Medel mot bakteriell vaginos - http:/shytobuу.se

Liknande trådar

  1. Bakteriell vaginos...
    By sofie in forum Mammasnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-08-03, 10:28
  2. Bakteriell vaginos?
    By anonym idag in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-08-03, 10:28
  3. Bakteriell vaginos?
    By Anonym in forum Mammasnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-17, 19:35
  4. Bakteriell vaginos
    By anonymt tjej in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-10, 15:53
  5. bakteriell vaginos?
    By Sintra in forum Gravidsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-10, 22:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar