Resurs
Språk- och talstörningar
  1. Anonym idag
    #1

    Resurs

    Är det någon här som känner till, tillvägagångsättet för att få en resurs på 50% till vår som med språkstörning.
    Han kommer att gå i vanlig fsk klass till hösten,mindre grupp, men vi tänker att han i börja behöver någon extra för att känna att han blir sedd och lyssnad på.
    Skall man gå vi elevhälsan, stödteamet och den talpedagog och logoped han har, eller?

    Tacksam om någon kan bidra med erfarenheter.
  2. 1
    Resurs Är det någon här som känner till, tillvägagångsättet för att få en resurs på 50% till vår som med språkstörning.
    Han kommer att gå i vanlig fsk klass till hösten,mindre grupp, men vi tänker att han i börja behöver någon extra för att känna att han blir sedd och lyssnad på.
    Skall man gå vi elevhälsan, stödteamet och den talpedagog och logoped han har, eller?

    Tacksam om någon kan bidra med erfarenheter.
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #2
    På vår skola skulle jag säga att man går via elevhälsan. Lycka till!
    I much prefer whining to counting my blessings!
  4. 2
    På vår skola skulle jag säga att man går via elevhälsan. Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Feb 2004
    #3
    DU säger till på skolan att han är i behov av särskilld stöd och får då förmodligen ombedd att fylla i ett BIBS papper(barn i behov av särskillt stöd). KRÄV att de har en elevvårdskonferens om vilket stöd han ska få. Där är elevhälsan och blivande pedagog, rektor och ni med och då gör man en plan/åtgärdsprogram och kan oxå fylla i mer papper till kommunen där de kan söka pengar för en resurs. OFta ska den lappen vara ifylld i ca februari så jag hoppas ni har fått hjälp redan.
    Mvh linda
  6. 3
    DU säger till på skolan att han är i behov av särskilld stöd och får då förmodligen ombedd att fylla i ett BIBS papper(barn i behov av särskillt stöd). KRÄV att de har en elevvårdskonferens om vilket stöd han ska få. Där är elevhälsan och blivande pedagog, rektor och ni med och då gör man en plan/åtgärdsprogram och kan oxå fylla i mer papper till kommunen där de kan söka pengar för en resurs. OFta ska den lappen vara ifylld i ca februari så jag hoppas ni har fått hjälp redan.
    Mvh linda

Liknande trådar

  1. Resurs
    By Anonym in forum Småbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-11-27, 21:15
  2. Resurs
    By krisztike in forum Bokstavsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 17:08
  3. Resurs
    By anonymt namn in forum Barn som yrke
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 08:03
  4. Resurs?
    By Undrar in forum Barn som yrke
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-12, 21:35
  5. Resurs!!
    By mari_helen in forum Läpp-, käk- och gomspalt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-06, 18:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar