bilbidrag
Övriga funktionshinder
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    bilbidrag


    någon som har bilbidrag och kan ge tips på vad man kan ta upp?
    Kram Hanna
  2. 1
    bilbidrag
    någon som har bilbidrag och kan ge tips på vad man kan ta upp?
  3. Xappoline
    #2
    Vad menar du med bilbidrag och vad menar du med att ta upp? Är du ute efter att söka bilstöd hos Försäkringskassan, eller handikappanpassning av ett fordon? Olika saker som kan göra att man har behov av särskilt fordon kan ju vara att man behöver få in en viss typ av hjälpmedel (rullstol, elrullstol), att vanlig kollektivtrafik inte fungerar för barnet att vistas i och så vidare.
  4. 2
    Vad menar du med bilbidrag och vad menar du med att ta upp? Är du ute efter att söka bilstöd hos Försäkringskassan, eller handikappanpassning av ett fordon? Olika saker som kan göra att man har behov av särskilt fordon kan ju vara att man behöver få in en viss typ av hjälpmedel (rullstol, elrullstol), att vanlig kollektivtrafik inte fungerar för barnet att vistas i och så vidare.
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3
    Bilstöd, ska söka båda delarna eftersom killen även har fått en minicrosser. Väntar på bedömning, har pratat med fk.
  6. 3
    Bilstöd, ska söka båda delarna eftersom killen även har fått en minicrosser. Väntar på bedömning, har pratat med fk.
  7. Xappoline
    #4
    Bra, då är ni redan på gång! De var ganska snabba med beslut när jag var i kontakt med dem. Sökte bara anpassningsbidrag för att sätta in en särskild bilbarnstol då min son behöver mer stöd och större stol än vad handelns erbjuder.

    Lycka till!
  8. 4
    Bra, då är ni redan på gång! De var ganska snabba med beslut när jag var i kontakt med dem. Sökte bara anpassningsbidrag för att sätta in en särskild bilbarnstol då min son behöver mer stöd och större stol än vad handelns erbjuder.

    Lycka till!
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5
    Tack!
    ja hon sa att vi skulle få träffa nån från trafikverket eller vad det nu var. och kolla vilken typ av bil som behövs för att kunna utföra en anpassning som vi skulle behöva i såfall.
    Det kunde ta några veckor till en månad innan de hade tid, men då är det på G iallafall.
  10. 5
    Tack!
    ja hon sa att vi skulle få träffa nån från trafikverket eller vad det nu var. och kolla vilken typ av bil som behövs för att kunna utföra en anpassning som vi skulle behöva i såfall.
    Det kunde ta några veckor till en månad innan de hade tid, men då är det på G iallafall.

Liknande trådar

  1. Bilbidrag
    By Hankim in forum Flerhandikapp
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-08, 12:12
  2. Bilbidrag
    By helenjo68 in forum Epilepsi
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 15:55
  3. Bilbidrag...
    By Elisabeth in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-18, 20:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar