Mjuka, ovanliga pojknamn?
Namn, dop & namngivning
  1. E
    #1

    Mjuka, ovanliga pojknamn?

    Vi har fått en son för en dryg vecka sedan som vi inte kan bestämma namn till. Inget känns rätt trots att vi hade massvis av förslag från början. Jag har en son som heter Lovin, och som ni kanske förstår gillar jag mjuka och ovanliga pojknamn även om jag förstås gillar en del andra också.

    Hittills har vi funderat lite på Vilme, Viking, Elliot, Imre, Noe etc. Har ni fler förslag? Det vore super!
  2. 1
    Mjuka, ovanliga pojknamn? Vi har fått en son för en dryg vecka sedan som vi inte kan bestämma namn till. Inget känns rätt trots att vi hade massvis av förslag från början. Jag har en son som heter Lovin, och som ni kanske förstår gillar jag mjuka och ovanliga pojknamn även om jag förstås gillar en del andra också.

    Hittills har vi funderat lite på Vilme, Viking, Elliot, Imre, Noe etc. Har ni fler förslag? Det vore super!
  3. Medlem sedan
    Nov 2009
    #2
    Av era förslag gillar jag Viking och Elliot mest
    Annars kanske:
    Alve
    Ceasar
    Devin
    Elian
    Elvis
    Emre
    Indigo
    Ilon
    Ion
    Joen
    Levis
    Mion
    Milton
    Noel
    Noah
    Nino
    Sage
    Simon
    Vendel
    Vincent
    William
    Wide
    Wile
    Zion
    Lycka till!
  4. 2
    Av era förslag gillar jag Viking och Elliot mest
    Annars kanske:
    Alve
    Ceasar
    Devin
    Elian
    Elvis
    Emre
    Indigo
    Ilon
    Ion
    Joen
    Levis
    Mion
    Milton
    Noel
    Noah
    Nino
    Sage
    Simon
    Vendel
    Vincent
    William
    Wide
    Wile
    Zion
    Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Vide, Helmer, Vidar, Manfred, Sigfrid, Måns, Nils.

    Av dina förslag tycker jag Vilme och Imre bäst uppfyller kriterierna. Fast Vilme är ju väl snarlikt Vilmer som är lite av modenamn. Viking tycker jag känns ganska hårt/krigiskt och Elliot är visserligen mjukt, men alls inte ovanligt.
    Noe gillar jag inte, känns... konstigt.
  6. 3
    Vide, Helmer, Vidar, Manfred, Sigfrid, Måns, Nils.

    Av dina förslag tycker jag Vilme och Imre bäst uppfyller kriterierna. Fast Vilme är ju väl snarlikt Vilmer som är lite av modenamn. Viking tycker jag känns ganska hårt/krigiskt och Elliot är visserligen mjukt, men alls inte ovanligt.
    Noe gillar jag inte, känns... konstigt.
  7. Medlem sedan
    Jun 2010
    #4
    Lovin, vilket fantastiskt fint namn. Jag gillar alla era förslag utom Viking, och tycker som Nissa att det låter ganska hårt och våldsamt och krigiskt.
    Tycker att mammamed6barn's förslag Ilon är klockrent också, annars kanske Lo? Eller Mille, Milo, Leander, Valentin, Devin, Otis, Isidor, Florian, Adrian, Julian, Nove...
  8. 4
    Lovin, vilket fantastiskt fint namn. Jag gillar alla era förslag utom Viking, och tycker som Nissa att det låter ganska hårt och våldsamt och krigiskt.
    Tycker att mammamed6barn's förslag Ilon är klockrent också, annars kanske Lo? Eller Mille, Milo, Leander, Valentin, Devin, Otis, Isidor, Florian, Adrian, Julian, Nove...
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5
    Av era namn tycker jag mycket om Imre och Noe var inte så dumt det heller.
    Andra idéer:
    Nico
    Arild
    Eilif
    Atle
    Colm
    Melchior
  10. 5
    Av era namn tycker jag mycket om Imre och Noe var inte så dumt det heller.
    Andra idéer:
    Nico
    Arild
    Eilif
    Atle
    Colm
    Melchior
  11. Anonym
    #6
    Imre tycker jag var finast av era förslag.

    Förutom de namn som redan nämnts tänker jag på
    Elon
    Nore
    Ivan
  12. 6
    Imre tycker jag var finast av era förslag.

    Förutom de namn som redan nämnts tänker jag på
    Elon
    Nore
    Ivan
  13. E
    #7
    Du har många fina förslag! Alve och Elian är två favoriter, men båda är tyvärr upptagna Gillar annars Caesar, Devin, Ilon, Mion, Noah, Simon, Vendel, Zion etc...Wile/Vile är också fint, men med tanke på den engelska betydelsen så går det bort...
  14. 7
    Du har många fina förslag! Alve och Elian är två favoriter, men båda är tyvärr upptagna Gillar annars Caesar, Devin, Ilon, Mion, Noah, Simon, Vendel, Zion etc...Wile/Vile är också fint, men med tanke på den engelska betydelsen så går det bort...
  15. E
    #8
    Ja Viking är lite hårt, men jag har gillat det ett par år trots det Vide och Vidar gillar jag av dina förslag.
  16. 8
    Ja Viking är lite hårt, men jag har gillat det ett par år trots det Vide och Vidar gillar jag av dina förslag.
  17. E
    #9
    Kul att du tycker om Lovin! Jag har alltid varit fantastiskt nöjd med namnet. Lo är fint, men Lovin och Lo blir kanske inte så bra.. Jag gillar alla dina andra förslag förutom Adrian och Otis som jag inte gillar alls.
  18. 9
    Kul att du tycker om Lovin! Jag har alltid varit fantastiskt nöjd med namnet. Lo är fint, men Lovin och Lo blir kanske inte så bra.. Jag gillar alla dina andra förslag förutom Adrian och Otis som jag inte gillar alls.
  19. E
    #10
    Melchior var lite spännande! även Atle och Arild, de tåls att tänka på men de är egentligen inte riktigt min stil
  20. 10
    Melchior var lite spännande! även Atle och Arild, de tåls att tänka på men de är egentligen inte riktigt min stil
  21. E
    #11
    Nore tänkte jag på igår faktiskt, det är fint! Ivan är OK men inget för oss, Elon gillar jag inte...
  22. 11
    Nore tänkte jag på igår faktiskt, det är fint! Ivan är OK men inget för oss, Elon gillar jag inte...
  23. Medlem sedan
    Jun 2010
    #12
    Oj, vad klantigt. Tänkte inte på att Lo och Lovin inte funkar tillsammans, det var bara det första mjuka pojknamnet jag kom att tänka på Kul att du gillade några av de andra förslagen!
  24. 12
    Oj, vad klantigt. Tänkte inte på att Lo och Lovin inte funkar tillsammans, det var bara det första mjuka pojknamnet jag kom att tänka på Kul att du gillade några av de andra förslagen!
  25. Medlem sedan
    Jan 2000
    #13
    Jag har också en Lovin :-)! Han har (bla) en bror som heter Indre. Det är också ett mjukt och ovanligt namn. Av era förslag så tycker jag nog att Vilme är finast.
  26. 13
    Jag har också en Lovin :-)! Han har (bla) en bror som heter Indre. Det är också ett mjukt och ovanligt namn. Av era förslag så tycker jag nog att Vilme är finast.
  27. Medlem sedan
    Apr 2011
    #14
    Melchior var lite spännande! även Atle och Arild, de tåls att tänka på men de är egentligen inte riktigt min stil
    Min son heter Jamie..

    Hans kompisar heter Xander och Liam, gulliga namn tycker jag.

    Love, hette en ung kille jag kände förrut, lite eget.
  28. 14
    Melchior var lite spännande! även Atle och Arild, de tåls att tänka på men de är egentligen inte riktigt min stil
    Min son heter Jamie..

    Hans kompisar heter Xander och Liam, gulliga namn tycker jag.

    Love, hette en ung kille jag kände förrut, lite eget.
  29. Medlem sedan
    Oct 2015
    #15
    Eldar, Eldin, Lave. 🙂
  30. 15
    Eldar, Eldin, Lave. 🙂

Liknande trådar

  1. Ovanliga pojknamn
    By Kat&barnen in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-06-22, 22:51
  2. ovanliga pojknamn
    By Aniciara in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-13, 17:03
  3. Mjuka, tvåstaviga pojknamn?
    By pojmamman in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-09, 17:05
  4. Ovanliga pojknamn på K
    By Knaasen in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-11-10, 15:12
  5. Ovanliga pojknamn
    By Mimmi in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-08-21, 19:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar