länge sedan!!!
_0909 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    länge sedan!!!

    hej alla!!! Nu var det länge sedan sist , tänkte titta in en sväng och se hur ni mår...
    Vi mår bara bra men min lille prins har både ägg och mjölk allergi vilket är väldigt jobbit spec nu när han vill smaka på all vi stoppar i munnen. Han har även ett "kraftigt " atopiskt eksem...
    Han går på dagis och trivs mycket... han fick många öroninflammationer mella 7-17 mån så nu har han rör vilket gjorde att han började prata då han tydligen hört väldigt dåligt.
    Nu i dagarna väntar jag på spänning om det blir ett syskon i dec.....
    Vill gärna höra hur ni har det..
    kramiz
  2. 1
    länge sedan!!! hej alla!!! Nu var det länge sedan sist , tänkte titta in en sväng och se hur ni mår...
    Vi mår bara bra men min lille prins har både ägg och mjölk allergi vilket är väldigt jobbit spec nu när han vill smaka på all vi stoppar i munnen. Han har även ett "kraftigt " atopiskt eksem...
    Han går på dagis och trivs mycket... han fick många öroninflammationer mella 7-17 mån så nu har han rör vilket gjorde att han började prata då han tydligen hört väldigt dåligt.
    Nu i dagarna väntar jag på spänning om det blir ett syskon i dec.....
    Vill gärna höra hur ni har det..
    kramiz
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2
    Vi spännande med ev. syskon i december! Håller tummarna!:-)
    Själva väntar vi med spänning på syskon som kommer i juni!
    Det där med allergi är inte kul.... Min kille är också allergisk. Mot mjölk, vete, soja, jordnöt och hund. Han har också mycket eksem, men de har blivit mycket bättre efter senaste allergiutredningen då det även kom fram att han var sojaallergiker. Har ju tryckt i honom sojaprodukter istället för mjölk, då jag trodde att han tålde det! Men sen vi tog bort sojan så har eksemen blivit jättefina!*peppar peppar*
  4. 2
    Vi spännande med ev. syskon i december! Håller tummarna!:-)
    Själva väntar vi med spänning på syskon som kommer i juni!
    Det där med allergi är inte kul.... Min kille är också allergisk. Mot mjölk, vete, soja, jordnöt och hund. Han har också mycket eksem, men de har blivit mycket bättre efter senaste allergiutredningen då det även kom fram att han var sojaallergiker. Har ju tryckt i honom sojaprodukter istället för mjölk, då jag trodde att han tålde det! Men sen vi tog bort sojan så har eksemen blivit jättefina!*peppar peppar*
  5. Medlem sedan
    Dec 2006
    #3
    Hej! Vad kul med fler barn - lycka till!
    Jobbigt med eksem och allergier. vår lilla hade mjölkallergi, men det har redan växt bort, äggallergin ska vi göra provokation på nu i vår - hoppas det också är borta. Hennes eksem håller vi borta genom att vara toknogranna med att smörja kroppen med lotion (vi använder Propyless, ibland Miniderm. vad har ni?) Men suck vad mkt sjuk hon är, jobbigt!

    Ha det gött!
  6. 3
    Hej! Vad kul med fler barn - lycka till!
    Jobbigt med eksem och allergier. vår lilla hade mjölkallergi, men det har redan växt bort, äggallergin ska vi göra provokation på nu i vår - hoppas det också är borta. Hennes eksem håller vi borta genom att vara toknogranna med att smörja kroppen med lotion (vi använder Propyless, ibland Miniderm. vad har ni?) Men suck vad mkt sjuk hon är, jobbigt!

    Ha det gött!
  7. Medlem sedan
    Jul 2005
    #4
    Hej
    Han klarar inga krämer mer än repair... skriker som sjutton om jag tar något annat. Fick doch en stor tub från Libero på babybarnmässan i helgen av en trevlig tjej som fick se hur han såg ut. Jag frågade nämligen efter ett prov så jag kunde testa men det hade dom inte så jag fick en hel tub. Oc hob sa att många som smörjer sina barn med kortison(som vi) använder nu endas denna. och tro det eller ej det funkar och han njuter.... den är ju 100 kr billigare och det går ju 3-4 i veckan... sjuk konstant.. läkaren sa 12 infektioner första året på dagis var normalt men vi är nog uppe i 35 !!
  8. 4
    Hej
    Han klarar inga krämer mer än repair... skriker som sjutton om jag tar något annat. Fick doch en stor tub från Libero på babybarnmässan i helgen av en trevlig tjej som fick se hur han såg ut. Jag frågade nämligen efter ett prov så jag kunde testa men det hade dom inte så jag fick en hel tub. Oc hob sa att många som smörjer sina barn med kortison(som vi) använder nu endas denna. och tro det eller ej det funkar och han njuter.... den är ju 100 kr billigare och det går ju 3-4 i veckan... sjuk konstant.. läkaren sa 12 infektioner första året på dagis var normalt men vi är nog uppe i 35 !!
  9. Medlem sedan
    Dec 2006
    #5
    ojoj. jobbigt med krämbekymmer. skönt om ni hittar något som funkar. Bara att smörja på, förebygande är det som gäller så det aldrig börjar klia. Lycka till!
  10. 5
    ojoj. jobbigt med krämbekymmer. skönt om ni hittar något som funkar. Bara att smörja på, förebygande är det som gäller så det aldrig börjar klia. Lycka till!

Liknande trådar

  1. Länge sedan!
    By ***Anna*** in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-05-17, 18:22
  2. Länge sedan! (och då menar jag länge)
    By Sirpa in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-03-31, 09:15
  3. Länge sedan
    By Småbarnsliv in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-01-24, 20:49
  4. Var länge sedan
    By Småbarnsliv in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 23:49
  5. Hej det var länge sedan...
    By Fröken solsken in forum _0705 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-11, 09:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar