Idag cyklade Tösen :)
_05 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Idag cyklade Tösen :)

    Hon var jätteduktig med balanscykeln i fjol o nu har vi kört en liten cykel m stödhjul några ggr så hon kommit på det där med trampandet. Och vips så cyklade hon även på Storebrors urväxta cykel. Tyvärr klarade hon inte slalombanan hennes bror satte upp o mallade sig med, men imorgon är vi på´t igen. Kul, nu har jag två små cyklister
  2. 1
    Idag cyklade Tösen :) Hon var jätteduktig med balanscykeln i fjol o nu har vi kört en liten cykel m stödhjul några ggr så hon kommit på det där med trampandet. Och vips så cyklade hon även på Storebrors urväxta cykel. Tyvärr klarade hon inte slalombanan hennes bror satte upp o mallade sig med, men imorgon är vi på´t igen. Kul, nu har jag två små cyklister
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2
    Vad kul!
    Sara testade på kompisens igår, men vågade inte riktigt få upp tillräcklig fart. Storebrors urväxta har punka på båda däcken, vilket måste åtgärdas å det snaraste. Om hon bara förstår att hon kan, så kommer det helt klart att gå. Alla mina har varit sena med cyklandet. Storebror vägrade till förra sommaren (då åtta år). Vore helt klart skönt om en av dem bara började cykla bara sådär och hon är ju i alla fall intresserad.
  4. 2
    Vad kul!
    Sara testade på kompisens igår, men vågade inte riktigt få upp tillräcklig fart. Storebrors urväxta har punka på båda däcken, vilket måste åtgärdas å det snaraste. Om hon bara förstår att hon kan, så kommer det helt klart att gå. Alla mina har varit sena med cyklandet. Storebror vägrade till förra sommaren (då åtta år). Vore helt klart skönt om en av dem bara började cykla bara sådär och hon är ju i alla fall intresserad.
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Idag har vi cyklat flera kilometer ! Det är en enorm skillnad på henne o hennes bror Han lärde sig förra sommaren, när han var 7,5 år. Och varje gång han ramlade var det cykeln som styrde fel Han själv hade ingen skuld i det hela
    Hon vinglade nog mer idag (än han när han lärde sig), men det berodde på att hon styrde upp o fortsatte i situationer där han trillade. Och tack vare träningen på balanscykeln hade hon ju koll på balansen! Och ett gott humör! Vilket underlättar för oss omkring, Storebror har ett förfärligt humör när saker går honom emot, o då är cykelträning inte särskilt skoj!!!
    Småsyskonen satt i cykelkärran bakom mig, jätteskoj att vara ute ensam med hela bunten.
  6. 3
    Idag har vi cyklat flera kilometer ! Det är en enorm skillnad på henne o hennes bror Han lärde sig förra sommaren, när han var 7,5 år. Och varje gång han ramlade var det cykeln som styrde fel Han själv hade ingen skuld i det hela
    Hon vinglade nog mer idag (än han när han lärde sig), men det berodde på att hon styrde upp o fortsatte i situationer där han trillade. Och tack vare träningen på balanscykeln hade hon ju koll på balansen! Och ett gott humör! Vilket underlättar för oss omkring, Storebror har ett förfärligt humör när saker går honom emot, o då är cykelträning inte särskilt skoj!!!
    Småsyskonen satt i cykelkärran bakom mig, jätteskoj att vara ute ensam med hela bunten.
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4
    Vad roligt! T har varit superbra på springcykel (det du kallar balanscykel, antar jag), men han har inte riktigt förstått poängen med att ge sig ut på en cykel med pedaler. Varför använda den när han tar sig fram supersnabbt och hur lätt som helst på springcykeln utan pedaler?

    För två helger sedan hårdtränade vi, och då gick det riktigt bra, även med pedaler. Sen har det tyvärr inte blivit mer cyklat. Vi måste på´t igen, känner jag. Han var ju riktigt nära! Pappa sprang bakom och höll bara i lite löst. Det där med balansen vet vi ju att han klarar, i och med att han är "kung på springcykel". Det gäller bara att få till det med kombinationen trampande och balans. Dessutom är den riktiga cykeln större än springcykeln, vilket förstås gör det lite svårare.
  8. 4
    Vad roligt! T har varit superbra på springcykel (det du kallar balanscykel, antar jag), men han har inte riktigt förstått poängen med att ge sig ut på en cykel med pedaler. Varför använda den när han tar sig fram supersnabbt och hur lätt som helst på springcykeln utan pedaler?

    För två helger sedan hårdtränade vi, och då gick det riktigt bra, även med pedaler. Sen har det tyvärr inte blivit mer cyklat. Vi måste på´t igen, känner jag. Han var ju riktigt nära! Pappa sprang bakom och höll bara i lite löst. Det där med balansen vet vi ju att han klarar, i och med att han är "kung på springcykel". Det gäller bara att få till det med kombinationen trampande och balans. Dessutom är den riktiga cykeln större än springcykeln, vilket förstås gör det lite svårare.
  9. Medlem sedan
    Sep 1999
    #5
    Härligt Det är kul att cykla!
  10. 5
    Härligt Det är kul att cykla!
  11. Medlem sedan
    Aug 2010
    #6
    Härligt!

    Devin hade väx ur sin cykel så han fick en av min bror som han dessutom fick grunda, lacka och kalrlacka själv på min brors lackeringsfirma Gissa om grabben var stolt!

    Nu sladdar han hej vilt och cyklar därför bara på grus, annars spinner det ju inte

    Att cyklar kan göra barn så glada, helt ofattbart härligt
  12. 6
    Härligt!

    Devin hade väx ur sin cykel så han fick en av min bror som han dessutom fick grunda, lacka och kalrlacka själv på min brors lackeringsfirma Gissa om grabben var stolt!

    Nu sladdar han hej vilt och cyklar därför bara på grus, annars spinner det ju inte

    Att cyklar kan göra barn så glada, helt ofattbart härligt

Liknande trådar

  1. Idag cyklade jag nästan på en ko
    By cilia m june & lisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-09-28, 19:31
  2. ca 15 km cyklade vi idag
    By mallaco in forum _03 Vårbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-24, 16:21
  3. idag va tösen på nya dagiset
    By CHENOA in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 13:34
  4. Idag cyklade
    By HeidiN72 in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-04, 20:51
  5. cyklade 1.5 mil idag =)
    By Elin Solstråle in forum Vikt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 12:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar