Tips inför en tjejkväll med 13 åringar
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    Tips inför en tjejkväll med 13 åringar

    På fredag ska min dotter ha en tjejkväll, hon vill gärna ha lite tips på vad de kan hitta på. Har ni någon kul idé?
    It's an insane world, and i'm proud to be a part of it.
  2. 1
    Tips inför en tjejkväll med 13 åringar På fredag ska min dotter ha en tjejkväll, hon vill gärna ha lite tips på vad de kan hitta på. Har ni någon kul idé?
  3. Medlem sedan
    Jan 2008
    #2
    Laga middagen tillsammans? Typ pizza, så att alla kan komponera ihop sin egen bit.

    Eller efterrättsprovning, de lagar tre-fyra olika efterrätter och betygssätter.

    Eller, med tanke på årstiden, äggmålning och mer avancerat påskpyssel. Kanke finns något "vuxet" pyssel på Panduro t.ex?
  4. 2
    Laga middagen tillsammans? Typ pizza, så att alla kan komponera ihop sin egen bit.

    Eller efterrättsprovning, de lagar tre-fyra olika efterrätter och betygssätter.

    Eller, med tanke på årstiden, äggmålning och mer avancerat påskpyssel. Kanke finns något "vuxet" pyssel på Panduro t.ex?
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3
    Tack för dina tips
  6. 3
    Tack för dina tips
  7. Medlem sedan
    Jan 1999
    #4
    Tvärtommiddag? Efterrätten först, huvudrätten sedan och förrätten sist...
  8. 4
    Tvärtommiddag? Efterrätten först, huvudrätten sedan och förrätten sist...
  9. Medlem sedan
    Jun 2002
    #5
    Hehe lite kul ju Tack
  10. 5
    Hehe lite kul ju Tack
  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #6

    de kan tex ha ett sånt...

    ...konersationsspel med sig -eller om du skriver ut en hög med ämnen som ligger upp & nedvända i mitt av bordet & så ska alla diskutera utifrån dom?...

    ETT enda tips - jag kan klura ut fler om du vill...
    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  12. 6
    de kan tex ha ett sånt... ...konersationsspel med sig -eller om du skriver ut en hög med ämnen som ligger upp & nedvända i mitt av bordet & så ska alla diskutera utifrån dom?...

    ETT enda tips - jag kan klura ut fler om du vill...
  13. Medlem sedan
    Jun 2002
    #7
    Tar tacksamt emot fler förslag.. Hon e kräsen här bredvid
  14. 7
    Tar tacksamt emot fler förslag.. Hon e kräsen här bredvid
  15. Medlem sedan
    Oct 2002
    #8
    Mina tjejer brukar oftast köra med tacos, och att alla hjälps åt i köket med att hacka o skära. Sen nån efterrätt och så snacks o film på det. Poppis är tex chokladdoppade jordgubbar, andra exotiska frukter o så vanligt godis då förstås.
    De har också haft spakväll med handbad, hårinpackning och ansiktsmasker och nyttiga smoothies att dricka.
  16. 8
    Mina tjejer brukar oftast köra med tacos, och att alla hjälps åt i köket med att hacka o skära. Sen nån efterrätt och så snacks o film på det. Poppis är tex chokladdoppade jordgubbar, andra exotiska frukter o så vanligt godis då förstås.
    De har också haft spakväll med handbad, hårinpackning och ansiktsmasker och nyttiga smoothies att dricka.
  17. alle
    #9
    Kanske kan ni börja med en fin välkomstdrink (fina glas osv), öppna presenter under tiden, sedan nån tävling som får igång adrenalinet (de är trots allt inte så stora än) - man kan t.om göra nåt mer avancerat äventyrsspår t.ex dela in i två lag och låt dem få hitta ledtrådar. Första ledtråden ledtråden leder fram till andra ledtråden (utomhus och inomhus) osv, första laget tillbaks vinner...men lägg nivån och en del av frågorna på vad de är intresserade av (idoler och annat kanske). Efter det kan de äta mat i lugn och ro med fin dukning, och sist prisutdelning? Tröstpris till förlorarna givetvis.
  18. 9
    Kanske kan ni börja med en fin välkomstdrink (fina glas osv), öppna presenter under tiden, sedan nån tävling som får igång adrenalinet (de är trots allt inte så stora än) - man kan t.om göra nåt mer avancerat äventyrsspår t.ex dela in i två lag och låt dem få hitta ledtrådar. Första ledtråden ledtråden leder fram till andra ledtråden (utomhus och inomhus) osv, första laget tillbaks vinner...men lägg nivån och en del av frågorna på vad de är intresserade av (idoler och annat kanske). Efter det kan de äta mat i lugn och ro med fin dukning, och sist prisutdelning? Tröstpris till förlorarna givetvis.
  19. Medlem sedan
    Sep 2000
    #10
    Laga middag ihop kanske? Jättebra filmtips till 13-årigar: Tusen gånger starkare.
  20. 10
    Laga middag ihop kanske? Jättebra filmtips till 13-årigar: Tusen gånger starkare.

Liknande trådar

  1. Tips på bra film för 11-åringar!
    By Bjorna_B in forum Stora barn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-06-02, 22:51
  2. Wii tips för 4-7 åringar (och vuxna ;O)
    By Kakafoni in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-16, 21:22
  3. 1½-åringar-2½ åringar, behöver tips
    By ella in forum Barn som yrke
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 18:53
  4. Tips inför UL...
    By NillaNin in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 12:38
  5. Tips på en bra tjejkväll i Sthlm
    By Maria in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-06, 20:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar