kcal i 1 viktväktar points?
Vikt
  1. jagbarajag
    #1

    kcal i 1 viktväktar points?

    Jag har förstått att vikt väktarna har ändrats lite men när jag var med så hette det points (har förstått att det kallas pro points nu)

    Är det någon som vet eller kommer ihåg hur mycket 1 points är/var värd i kcal??

    Jag minns att jag ätit 22 points och sen 20 points per dag.

    Jag vet att värdet i pointsen beror på antal kcal och gram fett men har för mig att enbart 60 kcal är samma värde som 1 points.

    Stämmer detta?
  2. 1
    kcal i 1 viktväktar points? Jag har förstått att vikt väktarna har ändrats lite men när jag var med så hette det points (har förstått att det kallas pro points nu)

    Är det någon som vet eller kommer ihåg hur mycket 1 points är/var värd i kcal??

    Jag minns att jag ätit 22 points och sen 20 points per dag.

    Jag vet att värdet i pointsen beror på antal kcal och gram fett men har för mig att enbart 60 kcal är samma värde som 1 points.

    Stämmer detta?
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Förr, med det gamla points-systemet såg det ut så här. Om du vill räkna ut points-innehållet i ett livsmedel använde du formeln:

    Points = kcal/60 + fett (i gram) /9

    Vilket innebär att det inte gick att översätta kcal till points exakt, eftersom fetare livsmedel blev mer points-rika. Å andra sidan är/var det mesta frukt och grönt fritt, trots att det naturligtvis innehåller kcal det med. Så det är nog svårt att räkna om exakt.
  4. 2
    Förr, med det gamla points-systemet såg det ut så här. Om du vill räkna ut points-innehållet i ett livsmedel använde du formeln:

    Points = kcal/60 + fett (i gram) /9

    Vilket innebär att det inte gick att översätta kcal till points exakt, eftersom fetare livsmedel blev mer points-rika. Å andra sidan är/var det mesta frukt och grönt fritt, trots att det naturligtvis innehåller kcal det med. Så det är nog svårt att räkna om exakt.
  5. jagbarajag
    #3
    Hm... har fått för mig att jag åt runt 1200 kcal om dagen när jag var med i VV (iaf med den vikten jag hade då) vet inte hur jag fick fram det och det är ju som du säger att man får ju äta i princip hur mycket frukt o grönt man vill...
  6. 3
    Hm... har fått för mig att jag åt runt 1200 kcal om dagen när jag var med i VV (iaf med den vikten jag hade då) vet inte hur jag fick fram det och det är ju som du säger att man får ju äta i princip hur mycket frukt o grönt man vill...
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Ja, och man äter ju en hel del frukt och grönt när man viktväktar (man är ju inte dum). Så det blir lite mer energi i och med det.

    I vilket fall som helst så tror jag det är klokare att du lägger dig runt 1500 kcal om du ska gå på viktminskningsdiet. Mycket få klarar sig på 1200 utan att bli rejält hungriga och sugna.
  8. 4
    Ja, och man äter ju en hel del frukt och grönt när man viktväktar (man är ju inte dum). Så det blir lite mer energi i och med det.

    I vilket fall som helst så tror jag det är klokare att du lägger dig runt 1500 kcal om du ska gå på viktminskningsdiet. Mycket få klarar sig på 1200 utan att bli rejält hungriga och sugna.
  9. jagbarajag
    #5
    Kan nog vara klokt. Min plan är att välja bort snabba kolhydrater... så det blir mycket frukt och grönt lagom med kött och lite fett... inte mer än stekfett och det som finns i magra mjölkprodukter.

    Ska matregga mina dagar och se vart det landar.

    Imorgon blir det havregrynsgröt med lättmjölk till frukost

    Mellis: frukt

    Lunch blir en kycklingsallad

    Mellis: Knäckemacka + frukt

    Middag: Får vi se vad vi är sugna på

    Så får vi se hur det känns och ta det därifrån.
  10. 5
    Kan nog vara klokt. Min plan är att välja bort snabba kolhydrater... så det blir mycket frukt och grönt lagom med kött och lite fett... inte mer än stekfett och det som finns i magra mjölkprodukter.

    Ska matregga mina dagar och se vart det landar.

    Imorgon blir det havregrynsgröt med lättmjölk till frukost

    Mellis: frukt

    Lunch blir en kycklingsallad

    Mellis: Knäckemacka + frukt

    Middag: Får vi se vad vi är sugna på

    Så får vi se hur det känns och ta det därifrån.
  11. Medlem sedan
    Jan 2006
    #6
    Nu är det iallafall 29 pp som gäller per dag, undrar om det är samma för alla? ....Hm...
  12. 6
    Nu är det iallafall 29 pp som gäller per dag, undrar om det är samma för alla? ....Hm...
  13. Medlem sedan
    Jan 2006
    #7
    Kanske att du skulle lägga till så du har ett mer mättande mellis? Ett ägg till frukost ? Eller en frukt _och_ nötter för det nyttiga fettets skull?

    Jag kan testregga en av dina dagar på vv om du vill så får du se hur du ligger enligt deras nya pp-system
  14. 7
    Kanske att du skulle lägga till så du har ett mer mättande mellis? Ett ägg till frukost ? Eller en frukt _och_ nötter för det nyttiga fettets skull?

    Jag kan testregga en av dina dagar på vv om du vill så får du se hur du ligger enligt deras nya pp-system
  15. Medlem sedan
    Apr 2000
    #8
    Det är inte samma för alla utan uträknat på vikt, längd och ålder om jag inte minns fel, men jag får äta 29 pp om dagen när jag viktminskar och 35 pp om dagen när jag jämviktar sedan har man minst 35 veckobonus pp som man får äta fördelat under veckan och man ska inte spara några pp.
  16. 8
    Det är inte samma för alla utan uträknat på vikt, längd och ålder om jag inte minns fel, men jag får äta 29 pp om dagen när jag viktminskar och 35 pp om dagen när jag jämviktar sedan har man minst 35 veckobonus pp som man får äta fördelat under veckan och man ska inte spara några pp.
  17. jagbarajag
    #9
    Ja...kan du göra det. Vad gulligt!!

    Jag återkommer ikväll med matdagen :-)
  18. 9
    Ja...kan du göra det. Vad gulligt!!

    Jag återkommer ikväll med matdagen :-)
  19. Medlem sedan
    Oct 2007
    #10
    Det går inte att räkna ut det så med det senaste VV-programmet. Det är för många faktorer som spelar in. Det är fett, protein, mättnadsfaktor och annat som spelar in.

    Idag är 29 pp det lägsta man ska äta. Men liksom förr är det vikten som avgör hur mycket man ska äta. När jag började var jag uppe i 36 pp per dag
  20. 10
    Det går inte att räkna ut det så med det senaste VV-programmet. Det är för många faktorer som spelar in. Det är fett, protein, mättnadsfaktor och annat som spelar in.

    Idag är 29 pp det lägsta man ska äta. Men liksom förr är det vikten som avgör hur mycket man ska äta. När jag började var jag uppe i 36 pp per dag
  21. Medlem sedan
    Sep 2022
    #11
    Bantningspiller - acaiberry900.com Jag förlorade 12 kg i mindre än 2 månader och övervikten kom aldrig tillbaka.
  22. 11
    Bantningspiller - acaiberry900.com Jag förlorade 12 kg i mindre än 2 månader och övervikten kom aldrig tillbaka.

Liknande trådar

  1. Viktväktar CD?
    By corner in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-01, 21:20
  2. Hur många kcal är 19 points?
    By Blue Nun in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 10:27
  3. Kcal/ points
    By mitty in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 22:53
  4. 19 points blev 2480 kcal...
    By Sweetie in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-01-16, 22:09
  5. Jämförelse points mot kcal
    By Norrlandsmamma in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 15:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar