Läggtider
_02 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    Läggtider

    Min tjej är 8 år, blir 9 nästa månad. Hon går och lägger sig vid 8 på kvällen. Det tar ofta ganska lång tid innan hon somnar, hon läser, ligger och funderar och snurrar kring en del i sängen. Så har hon alltid gjort och jag tror att hon lite behöver en stund i sängen för att varva ner och sortera ut vad som hänt under dagen. Men nu börjar jag fundera på om hon kanske får gå och lägga sig lite tidigt, kankse skulle hon kunna vara uppe till 20:30, kvällarna blir så korta och stressiga nu, samtidigt som det är skönt för oss vuxna att barnen lägger sig i tid. Hur gör ni mer era läggtider?
  2. 1
    Läggtider Min tjej är 8 år, blir 9 nästa månad. Hon går och lägger sig vid 8 på kvällen. Det tar ofta ganska lång tid innan hon somnar, hon läser, ligger och funderar och snurrar kring en del i sängen. Så har hon alltid gjort och jag tror att hon lite behöver en stund i sängen för att varva ner och sortera ut vad som hänt under dagen. Men nu börjar jag fundera på om hon kanske får gå och lägga sig lite tidigt, kankse skulle hon kunna vara uppe till 20:30, kvällarna blir så korta och stressiga nu, samtidigt som det är skönt för oss vuxna att barnen lägger sig i tid. Hur gör ni mer era läggtider?
  3. Medlem sedan
    Sep 2001
    #2
    När måste hon stiga upp på morgonen? Vår dotter går och lägger sig kl 9 på kvällen men vaknar inte förrän 7.15 om inte hon vaknar av sig själv. Vi försökte också lägga henne tidigare men det gick inte. Sedan pratade jag med en jobbarkompis och deras son lade sig 20.30 och steg upp 6.00 varje morgon. Då insåg vi att hon får sina timmar även om hon lägger sig 21.00. sedan att inte vi får någon tid utan barnen direkt det är väl bara att inse att det är så. de börjar bli stora
  4. 2
    När måste hon stiga upp på morgonen? Vår dotter går och lägger sig kl 9 på kvällen men vaknar inte förrän 7.15 om inte hon vaknar av sig själv. Vi försökte också lägga henne tidigare men det gick inte. Sedan pratade jag med en jobbarkompis och deras son lade sig 20.30 och steg upp 6.00 varje morgon. Då insåg vi att hon får sina timmar även om hon lägger sig 21.00. sedan att inte vi får någon tid utan barnen direkt det är väl bara att inse att det är så. de börjar bli stora
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3
    Hon går upp kl 6:30 - trött som tusan, men hon somnar sällan före 21:30 även om hon lägger sig 20:00.
  6. 3
    Hon går upp kl 6:30 - trött som tusan, men hon somnar sällan före 21:30 även om hon lägger sig 20:00.
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Mina tjejer går och lägger sig 20.30 De går upp 7.10
    de är trötta och verkar behöva dessa timmar.
  8. 4
    Mina tjejer går och lägger sig 20.30 De går upp 7.10
    de är trötta och verkar behöva dessa timmar.
  9. Medlem sedan
    Sep 2005
    #5
    dottern går och lägger sej 20.00, hon blir 10 i mars.. men tycker att hon behöver det, jag börjar 7 på mårgonen, och åker hon då med mej, så börjar hon 7.. så de behövs, men ibland ligger hon och läser på kvällen ca 30 minuter.. så 8 är nog lagom ändå
    ja det är rätt skönt för oss vuxna att barnen går å lägger sej så man själv hinner komma ner i var och somna i tid...
    fast på helgerna får hon vara uppe lite längre, är de matcher så blir de vid 9 oftast, 8 om det kulle vara så att de va samling tidigt.. man märker på henne om hon blir trött... fast hon inte själv vill erkänna de
  10. 5
    dottern går och lägger sej 20.00, hon blir 10 i mars.. men tycker att hon behöver det, jag börjar 7 på mårgonen, och åker hon då med mej, så börjar hon 7.. så de behövs, men ibland ligger hon och läser på kvällen ca 30 minuter.. så 8 är nog lagom ändå
    ja det är rätt skönt för oss vuxna att barnen går å lägger sej så man själv hinner komma ner i var och somna i tid...
    fast på helgerna får hon vara uppe lite längre, är de matcher så blir de vid 9 oftast, 8 om det kulle vara så att de va samling tidigt.. man märker på henne om hon blir trött... fast hon inte själv vill erkänna de

Liknande trådar

  1. Läggtider?
    By Zalander in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-10-04, 13:31
  2. Läggtider?
    By Trött mamma in forum Stora barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-07-04, 07:20
  3. läggtider när det är lov?
    By k-åsa-n in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-06-13, 20:49
  4. läggtider?
    By truls in forum _99 Alla barn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-05-22, 11:36
  5. Läggtider?
    By malinfred in forum _0506 Junibarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2005-12-10, 22:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar