Ont - foglossningsproblem?
_1001 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2008
    #1

    Ont - foglossningsproblem?

    Nej, jag är inte gravid (vad jag vet), men jag har ont! Det värker i ryggen och benet vid ägglossning (gissar jag mig till eftersom det är ungefär vid samma tid varje månad). Nu har det även börjat göra ont i ljumsken på samma sida - höger sida. Värst är värken bak och jag gissar på ischiasnerven som jag haft problem med under graviditeterna. Ibland förlorar jag känseln i höften och benets baksida.
    Är det någon som har liknande erfarenheter eller vet något om detta?
    Det bli bara värre och värre nämligen!
    Någon som vet vad man kan göra?
    I natt har jag knappt sovit något alls på grund av värken. Jag vet ju att det går över, men också att det kommer tillbaka igen om någon månad!
    ~~~~ I stormen härdas eken! ~~~~

    Har två killar födda -04 och -08 och en tredje som kommer i januari -10.

    http://ischasblogg.bloggagratis.se/
  2. 1
    Ont - foglossningsproblem? Nej, jag är inte gravid (vad jag vet), men jag har ont! Det värker i ryggen och benet vid ägglossning (gissar jag mig till eftersom det är ungefär vid samma tid varje månad). Nu har det även börjat göra ont i ljumsken på samma sida - höger sida. Värst är värken bak och jag gissar på ischiasnerven som jag haft problem med under graviditeterna. Ibland förlorar jag känseln i höften och benets baksida.
    Är det någon som har liknande erfarenheter eller vet något om detta?
    Det bli bara värre och värre nämligen!
    Någon som vet vad man kan göra?
    I natt har jag knappt sovit något alls på grund av värken. Jag vet ju att det går över, men också att det kommer tillbaka igen om någon månad!
  3. Anonym
    #2
    Men fy vad jobbigt. I värsta fall är det ju nåt man kan stå ut med under en graviditet, men inte annars... Låter ju som att det skulle vara en nerv som kommer i kläm av någon anledning... Hur länge har du ont? Är det någon dag eller är det en vecka varje månad? Ring och kolla med fam.läkare eller barnmorska och se vad de säger.

    Jag fick "foglossnings-smärta" av p-ring och fick lov att ta ut den. Då blev jag bra igen. Tog lång tid innan jag förstod att det var ringen som irriterade kroppen dock.

    - Man kan få sån smärta om ligamenten (som håller upp livmoder mm) är "slitet". Då hjälper sjukgymnastik! Att sitta och framför allt att sitta och luta sig lite framåt kan göra smärtan värre då ligamenten belastas.

    Hoppas det ordnar sig!
  4. 2
    Men fy vad jobbigt. I värsta fall är det ju nåt man kan stå ut med under en graviditet, men inte annars... Låter ju som att det skulle vara en nerv som kommer i kläm av någon anledning... Hur länge har du ont? Är det någon dag eller är det en vecka varje månad? Ring och kolla med fam.läkare eller barnmorska och se vad de säger.

    Jag fick "foglossnings-smärta" av p-ring och fick lov att ta ut den. Då blev jag bra igen. Tog lång tid innan jag förstod att det var ringen som irriterade kroppen dock.

    - Man kan få sån smärta om ligamenten (som håller upp livmoder mm) är "slitet". Då hjälper sjukgymnastik! Att sitta och framför allt att sitta och luta sig lite framåt kan göra smärtan värre då ligamenten belastas.

    Hoppas det ordnar sig!
  5. Medlem sedan
    Jun 2009
    #3
    Det låter inte alls trevligt... Jag är utbildad massageterapeut och det skulle kunna vara ischiasnerven som kommer i kläm, det behöver inte vara av det värre slaget utan kan ibland vara så enkelt att det går över med streching av sätesmusklerna. Du skulle kunna gå till en sjukgymnast eller naprapat, dom vet! Lycka till och hoppas du blir bättre fort!
  6. 3
    Det låter inte alls trevligt... Jag är utbildad massageterapeut och det skulle kunna vara ischiasnerven som kommer i kläm, det behöver inte vara av det värre slaget utan kan ibland vara så enkelt att det går över med streching av sätesmusklerna. Du skulle kunna gå till en sjukgymnast eller naprapat, dom vet! Lycka till och hoppas du blir bättre fort!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar