Natalie ska bli storasyster =)
Hjärtfel - barn
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    Natalie ska bli storasyster =)

    Ja nu kan jag berätta att jag ska få bebis igen.. blir exakt 10 år mellan dem men ja så kan det gå. Va inte väntat men nu har vi bestämt att behålla. =)

    Ska till spec. mvc den 12 maj så får hoppas att allt går bra !

    Nu undra jag lite om ni fick göra extra undersökningar eller något sådant ?

    Kram
    Att leva i nuet är inte alltid lätt.
    Men jag gör mitt bästa
  2. 1
    Natalie ska bli storasyster =) Ja nu kan jag berätta att jag ska få bebis igen.. blir exakt 10 år mellan dem men ja så kan det gå. Va inte väntat men nu har vi bestämt att behålla. =)

    Ska till spec. mvc den 12 maj så får hoppas att allt går bra !

    Nu undra jag lite om ni fick göra extra undersökningar eller något sådant ?

    Kram
  3. Medlem sedan
    Sep 2009
    #2
    Vi kollade bara hjärtat på vanliga ultraljudet lite extra, och då var det en läkare som gjorde det. Han sa att det såg bra ut men att mindre fel kan man se först sent i graviditeten och erbjöd oss ett riktat UL i v 34. Men det avstod jag ifrån. Det kändes onödigt, för allt såg ju bra ut och vår son föddes helt frisk. Jag var inte ett dugg orolig faktiskt.....
  4. 2
    Vi kollade bara hjärtat på vanliga ultraljudet lite extra, och då var det en läkare som gjorde det. Han sa att det såg bra ut men att mindre fel kan man se först sent i graviditeten och erbjöd oss ett riktat UL i v 34. Men det avstod jag ifrån. Det kändes onödigt, för allt såg ju bra ut och vår son föddes helt frisk. Jag var inte ett dugg orolig faktiskt.....
  5. Medlem sedan
    May 2002
    #3
    Härligt att slippa oron.. Själv är jag inte så orolig heller men visst funderar man ibland.

    Pratade med BM & hon sa att dem kommer göra rätt många extra UL på mig så jag kommer nog inte behöva vara orolig heller.. sen är jag medveten om att man inte kan se allt men jag anser att kan man inte se det innan så är det iallafall mindre än Natalies Och det har vi överlevt

    Sen tro jag inte att vi får ett hjärtbarn till... risken är så liten men skönt att dem koll en iallafall =)
  6. 3
    Härligt att slippa oron.. Själv är jag inte så orolig heller men visst funderar man ibland.

    Pratade med BM & hon sa att dem kommer göra rätt många extra UL på mig så jag kommer nog inte behöva vara orolig heller.. sen är jag medveten om att man inte kan se allt men jag anser att kan man inte se det innan så är det iallafall mindre än Natalies Och det har vi överlevt

    Sen tro jag inte att vi får ett hjärtbarn till... risken är så liten men skönt att dem koll en iallafall =)
  7. AnnBerg
    #4
    Vi har fått fyra barn och fick endast ett hjärtbarn. Under de två graviditeter som var efter vår lilla Åsa (som tyvärr inte överlevde sin tvåmånadersdag 1984) fick jag extra ultraljud. Även min dotter har fått extra ultraljud och har gjort 3D ultra på sina barn. Inget hjärtfel där heller. Hoppas allt går bra, chansen är större att få ett friskt barn!
  8. 4
    Vi har fått fyra barn och fick endast ett hjärtbarn. Under de två graviditeter som var efter vår lilla Åsa (som tyvärr inte överlevde sin tvåmånadersdag 1984) fick jag extra ultraljud. Även min dotter har fått extra ultraljud och har gjort 3D ultra på sina barn. Inget hjärtfel där heller. Hoppas allt går bra, chansen är större att få ett friskt barn!

Liknande trådar

  1. Natalie?
    By MariaKingsley in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-22, 21:22
  2. Natalie
    By Nettan77 in forum _0907 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-11, 12:32
  3. Natalie!!??
    By LoveLife in forum _0906 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-11, 09:25
  4. Natalie...
    By Linda m.o.m in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-30, 00:57
  5. Natalie!
    By Cissi med G bf 11/10 in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-26, 18:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar