Igår var jag ute och gick med en kollega till mig. Hon sa att de nya tjänsterna i kommunen som jag är anställd i kommer ut nu när som helst och att det kanske kanske kan finnas ett par luckor till mig på den skolan jag var på senast. Det lät ju jättebra och nu på förmiddagen har jag kollat på nätet och jösses vad många tjänster det var! Jag har skrivit ner de som var intressanta för mig och det var hela 13 tjänster. Nästan alla är vikariat dock men ett par var tillsvidareanställningar. En lärartjänst som ligger helt fel iväg för mig och den andra är en fritidspedagogtjänst och det vill jag ju egentligen inte men den ligger ganska nära pendlingsmässigt. Har inte kollat de andra kommunerna i min närhet men ska göra det med för de har säkert med fått ut sina nu då!

Dessvärre låg det inte ute någon tjänst från min förra skola så jag bara hoppas att det är så att de inte hunnit få med dem än. Men nu ska jag sätta mig och rangordna dessa tjänster och få till ansökningar. Jag vet att en av dem kommer att bli min eftersom de måste tillsätta oss som är i poolen först. Men jag vill ju gärna påverka själv och försöka få ett av de jobben jag själv tycker är mest attraktivt.

Ja, det närmar sig jobbstart nu för min del och på ett vis börjar det kännas spännande faktiskt.