fel namn på flygbiljetten!!!
Resesnack
  1. Anonym
    #1

    fel namn på flygbiljetten!!!

    Hej!

    Jag har klantat mig när jag skulle vara extra noga...
    Köpt flygbiljetter till Spanien och då skulle man fylla i MELLANNAMN. För att det inte skulle bli fel kolla jag i barnens utdrag från folkbokföring att mellannamn är ev extra efternamn så eftersom mina barn har 2 efternamn skrev jag det första där.
    Men på bokningen kom mellannamnet inte med! (det stod säkert i det finstilta ngnstans...) Heter de tex lisa björk andersson i passet så står det bara lisa andersson på biljetten. Det kostar 1000 kr per barn att ändra detta-jag har 3...
    MAn kan åka på egen risk sa hon på Mr jet där jag bokade...
    Någon som vet hur strängt detta är???
    Risken är ju att man kommer ut men inte hem! Ska dessutom byta plan...
    Tacksam för svar!!!!!
  2. 1
    fel namn på flygbiljetten!!! Hej!

    Jag har klantat mig när jag skulle vara extra noga...
    Köpt flygbiljetter till Spanien och då skulle man fylla i MELLANNAMN. För att det inte skulle bli fel kolla jag i barnens utdrag från folkbokföring att mellannamn är ev extra efternamn så eftersom mina barn har 2 efternamn skrev jag det första där.
    Men på bokningen kom mellannamnet inte med! (det stod säkert i det finstilta ngnstans...) Heter de tex lisa björk andersson i passet så står det bara lisa andersson på biljetten. Det kostar 1000 kr per barn att ändra detta-jag har 3...
    MAn kan åka på egen risk sa hon på Mr jet där jag bokade...
    Någon som vet hur strängt detta är???
    Risken är ju att man kommer ut men inte hem! Ska dessutom byta plan...
    Tacksam för svar!!!!!
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    #2
    Samma problem här så jag väntar ivrigt på att se vilka svar du får.

    Vi lyckades snubbla på tangenterna när vi skrev namnen så för en av barnen fattas en bokstav i förnamnet. Kostar också 1000:- att fixa det (Ryanair).
  4. 2
    Samma problem här så jag väntar ivrigt på att se vilka svar du får.

    Vi lyckades snubbla på tangenterna när vi skrev namnen så för en av barnen fattas en bokstav i förnamnet. Kostar också 1000:- att fixa det (Ryanair).
  5. Anonym
    #3
    Vi har rest med felstavade namn med ryan air. Ingen sa något.
  6. 3
    Vi har rest med felstavade namn med ryan air. Ingen sa något.
  7. Medlem sedan
    Jan 2000
    #4
    pust...låter bra!
  8. 4
    pust...låter bra!
  9. Medlem sedan
    Jun 2004
    #5
    Tror att det funkar till Spanien! Jag hade också gjort ett misstag när vi skulle till Mallorca...hade bara skrivit dotterns "mellannamn" alltså det första efternamnet i passet inte det sista. Det gick bra, men fick en liten skrapa vid incheckningen där de sade att om jag skulle rest till USA så skulle vi inte fått komma med flyget. Thailand osv tror jag också är mera noga än inom Europa.
  10. 5
    Tror att det funkar till Spanien! Jag hade också gjort ett misstag när vi skulle till Mallorca...hade bara skrivit dotterns "mellannamn" alltså det första efternamnet i passet inte det sista. Det gick bra, men fick en liten skrapa vid incheckningen där de sade att om jag skulle rest till USA så skulle vi inte fått komma med flyget. Thailand osv tror jag också är mera noga än inom Europa.
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Men alltså, menar du att du skulle ha skrivit alla namnen?! Jag har en hel drös med namn och har aldrig skrivit annat än mitt tilltalsförnamn + efternamn vid bokning. Inte heller för barnen.
  12. 6
    Men alltså, menar du att du skulle ha skrivit alla namnen?! Jag har en hel drös med namn och har aldrig skrivit annat än mitt tilltalsförnamn + efternamn vid bokning. Inte heller för barnen.
  13. Medlem sedan
    Jun 2003
    #7

    Ring Ryanair...

    Två gånger har jag lyckats göra fel med en eller två bokstäver. Båda gångerna har jag ringt till Ryanair och de har ändrat namnet UTAN KOSTNAD. Det verkar som om den typen av fel (en till två bokstäver) kan de ändra utan att ta betalt. Jag har sett andra skriva samma sak i engelska forum.
    Att däremot byta ut namnet till ett helt annat är dyrt....
  14. 7
    Ring Ryanair... Två gånger har jag lyckats göra fel med en eller två bokstäver. Båda gångerna har jag ringt till Ryanair och de har ändrat namnet UTAN KOSTNAD. Det verkar som om den typen av fel (en till två bokstäver) kan de ändra utan att ta betalt. Jag har sett andra skriva samma sak i engelska forum.
    Att däremot byta ut namnet till ett helt annat är dyrt....
  15. Medlem sedan
    Jun 2003
    #8
    Samma fhos oss. Jag skriver in ett förnamn och ett efternamn. Det har ALLTID fungerat (mer än 40 resor). Den enda som har ett mellannamn är min fru och det skriver jag aldrig in i bokningen.
  16. 8
    Samma fhos oss. Jag skriver in ett förnamn och ett efternamn. Det har ALLTID fungerat (mer än 40 resor). Den enda som har ett mellannamn är min fru och det skriver jag aldrig in i bokningen.
  17. Medlem sedan
    Nov 2006
    #9
    Inom Europa borde det inte vara några problem alls!
  18. 9
    Inom Europa borde det inte vara några problem alls!
  19. Medlem sedan
    Jun 2004
    #10
    Och han i incheckningen fick ringa telefonsamtal osv innan det blev klart att vi skulle få åka med...
  20. 10
    Och han i incheckningen fick ringa telefonsamtal osv innan det blev klart att vi skulle få åka med...

Liknande trådar

  1. Romantiska namn / sago namn?
    By Prins-mamma in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-07-15, 08:30
  2. Namn åt lillebror. 5 namn kvar på listan
    By hhkj in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-09-07, 10:00
  3. Andra namn, gamla namn
    By Alizzy in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-02, 18:33
  4. Syrrans andra namn som första namn?
    By ansa71 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-30, 08:23
  5. Vad tycker ni om dessa namn?(udda namn?)
    By Anonym in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 19:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar