Ha de börjat sminka sig?
_00 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Jul 2004
    #1

    Ha de börjat sminka sig?

    Har era 11 åriga flickor börjat sminka sig. I vår dotters klass så har de inte börjat med sådant ännu. Men jag har sett elever från andra skolor i affären och de har börjat sminka sig. Så hur pass tidigt tycker ni att flickor kan börja sminka sig.
    Jag tycker att det ev. kan vara ok i 7:an. Men då får det vara diskret. Det finns skillnad på sminkning och sminkning....
  2. 1
    Ha de börjat sminka sig? Har era 11 åriga flickor börjat sminka sig. I vår dotters klass så har de inte börjat med sådant ännu. Men jag har sett elever från andra skolor i affären och de har börjat sminka sig. Så hur pass tidigt tycker ni att flickor kan börja sminka sig.
    Jag tycker att det ev. kan vara ok i 7:an. Men då får det vara diskret. Det finns skillnad på sminkning och sminkning....
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Absolut! Tjejerna i min 00:as klass har betydligt mkt mer smink än vad jag någonsin använt Jag blir mörkrädd när jag ser det. Det gäller inte alla, men säg 1/3 och sedan ett par som sminkar sig litegrann. Knappt synbart.
    Några som inte sminkar sig alls.

    Skrämmande att en 11 åring ska behöva brunkräm och hela kittet för att känna sig fin nog att gå till skolan.
  4. 2
    Absolut! Tjejerna i min 00:as klass har betydligt mkt mer smink än vad jag någonsin använt Jag blir mörkrädd när jag ser det. Det gäller inte alla, men säg 1/3 och sedan ett par som sminkar sig litegrann. Knappt synbart.
    Några som inte sminkar sig alls.

    Skrämmande att en 11 åring ska behöva brunkräm och hela kittet för att känna sig fin nog att gå till skolan.
  5. Medlem sedan
    Jul 2001
    #3
    Det finns ett par stycken i min dotters klass som sminkar sig.
    Jag minns att jag själv började så smått med mascara i 7-an (fast innan dess gick jag på en mycket liten byskola i Dalarna där inte ens nagellack var OK) och det är väl ungefär i den åldern som jag själv skulle tycka att det var OK med smink.
  6. 3
    Det finns ett par stycken i min dotters klass som sminkar sig.
    Jag minns att jag själv började så smått med mascara i 7-an (fast innan dess gick jag på en mycket liten byskola i Dalarna där inte ens nagellack var OK) och det är väl ungefär i den åldern som jag själv skulle tycka att det var OK med smink.
  7. Medlem sedan
    Sep 1999
    #4
    I skolan tror jag inte att nån är sminkad, vad jag sett iaf. Däremot om de går på disco så har många smink. Louse brukar då få ta mascara, och om hon ska på kalas.
  8. 4
    I skolan tror jag inte att nån är sminkad, vad jag sett iaf. Däremot om de går på disco så har många smink. Louse brukar då få ta mascara, och om hon ska på kalas.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    dottern önskade sig mascara i present och det fick hon. Hon brukar ta på mascara om hon ska på kalas, fest eller till helgen.
    Nån gång har hon sminkat sig till skolan. En del har börjat sig, det är så olika.
  10. 5
    dottern önskade sig mascara i present och det fick hon. Hon brukar ta på mascara om hon ska på kalas, fest eller till helgen.
    Nån gång har hon sminkat sig till skolan. En del har börjat sig, det är så olika.
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6
    I paulinas klass är det en tjej och en till i parallellklassen enligt hene. Själv gör hon det inte, och jag hade nog inte tillåtit det. Tycker att tjejer i 11-årsåldern ser spacklade ut när de har smink. Kul till fest och disco men INTE till skolan! Jag är nog lite gammaldags där.
  12. 6
    I paulinas klass är det en tjej och en till i parallellklassen enligt hene. Själv gör hon det inte, och jag hade nog inte tillåtit det. Tycker att tjejer i 11-årsåldern ser spacklade ut när de har smink. Kul till fest och disco men INTE till skolan! Jag är nog lite gammaldags där.
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7
    dessutom har hon känslig hud så jag är glad om hon "sparar den" lite.
  14. 7
    dessutom har hon känslig hud så jag är glad om hon "sparar den" lite.
  15. Medlem sedan
    Mar 2008
    #8
    Till disko och kalas ja. Men inte till vardags. I sjuan kan hon få börja tänkte jag.
  16. 8
    Till disko och kalas ja. Men inte till vardags. I sjuan kan hon få börja tänkte jag.
  17. Medlem sedan
    Jan 2002
    #9
    Har inte sett att tjejerna i Theos klass har sminkat sig. Sen vet jag inte såklart hur de ser ut på discon och liknande.
  18. 9
    Har inte sett att tjejerna i Theos klass har sminkat sig. Sen vet jag inte såklart hur de ser ut på discon och liknande.

Liknande trådar

  1. Om att sminka sig.
    By Blanca in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-12-22, 21:51
  2. Jag kan inte sminka mig
    By morran in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-17, 12:31
  3. Var ska vi sminka oss?
    By Anna m T-03 o F-07 in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-07, 13:51
  4. När börja sminka sig?
    By pippi in forum Stora barn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-04-12, 23:03
  5. Sminka sig
    By Jool in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-05, 12:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar