I december var vi ju på Öron och kollade Sakarias eftersom han inte blivit godkänd efter den enda öroninflammationen han hittills haft. Den hade han för ett år sedan nu. Han fick göra två hörselscreeningar efter den men de gav inte godkänt utslag så vi fick remiss till öron. Domen där var att han hade vätska bakom båda trumhinnorna och skulle komma åter efter tre månader. Var vätskan kvar då så skulle han få rör inopererade.

Detta har ju legat och gnagt nu ett tag men vi har ändå sett en förändring på honom och jag trodde nog att vätskan skulle vara borta nu. Idag var det dags att kolla igen och som tur var hade vi fått en annan läkare denna gången. Den vi hade sist var grymt otrevlig. Hade det stått hans namn på kallelesen hade jag ringt och begärt en annan. Den här kvinnan vi fick idag var jättebra och Sakarias som gallskriker på BVC var inte ledsen knappt alls! Vi trodde ju det skulle bli en pärs att komma dit med honom idag dagen efter BVC besöket. Hon tittade in i första örat och ganska direkt sa hon att det såg fint ut! Redan där kände jag att han kanske kommer slippa rören då. Sedan tittade hon in i nästa öra men där var för mycket vax för. Så vi fick gå ut till en sköterska för att spola örat. Nu trodde vi igen att han skulle bli vansinnig. Men icke. Han tyckte det var skönt. Jag behövde inte ens hålla hans armar! Ut kom vaxet och vi fick gå tillbaka till läkaren. Hon tittade igen och sa att det såg fint ut där med! JIPPI!

Vi slipper rör, åtminstonde denna gången. Hon förklarade sedan att gångarna inte är färdiga på så här små barn. Det har jag ju koll på sedan innan men det är ju alltid skönt att höra dem förklara det igen. Hon sa att om vi märker att han får problem till hösten när det blir förkylningstider igen, så ska vi ringa direkt till Öron för att få honom kollad.

Men det känns oerhört skönt att i nuläget veta att vätskan är borta och vi slipper sätta in rör!