5 1/2 årskontroll
_05 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    5 1/2 årskontroll

    Härom dagen var jag och sonen på hans sista besök på bvc. Allt gick bra, han ritade, stod på ett ben, hoppade på ett ben och svarade på hennes frågor och fick en spruta.

    Det är inte mycket han växer, men han är frisk och kry iallafall.
    105 cm och 17.5 kg
    Han är rätt kort men växer ändå.

    Hur långa är era 5 åringar?
    Jag vet att fler än jag läser här, kom igen visa er. Jag har varit dålig på att skriva men det vore skoj om vi liv i sidan igen, eller hur?
  2. 1
    5 1/2 årskontroll Härom dagen var jag och sonen på hans sista besök på bvc. Allt gick bra, han ritade, stod på ett ben, hoppade på ett ben och svarade på hennes frågor och fick en spruta.

    Det är inte mycket han växer, men han är frisk och kry iallafall.
    105 cm och 17.5 kg
    Han är rätt kort men växer ändå.

    Hur långa är era 5 åringar?
    Jag vet att fler än jag läser här, kom igen visa er. Jag har varit dålig på att skriva men det vore skoj om vi liv i sidan igen, eller hur?
  3. Medlem sedan
    Sep 1999
    #2
    Astrid var 112 cm på sin 5,5 års kontroll, hon vägde 18kg om jag minns rätt.......
    Håller med om att det vore kul att få liv i sidan ffa nu när de ska börja skolan. Iaf jag har mycket funderingar då A inte är lika tidig som mina andra två varit (de andra har kunnat läsa innan de börjat skolan men Astrid kan inte bokstäverna...)
  4. 2
    Astrid var 112 cm på sin 5,5 års kontroll, hon vägde 18kg om jag minns rätt.......
    Håller med om att det vore kul att få liv i sidan ffa nu när de ska börja skolan. Iaf jag har mycket funderingar då A inte är lika tidig som mina andra två varit (de andra har kunnat läsa innan de börjat skolan men Astrid kan inte bokstäverna...)
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3
    Ellen var på 5.5 års kontroll rätt nyligen, siffrorna står nedan, men om jag minns rätt var hon 116 cm och vägde hmm. 20? Måste kolla...
  6. 3
    Ellen var på 5.5 års kontroll rätt nyligen, siffrorna står nedan, men om jag minns rätt var hon 116 cm och vägde hmm. 20? Måste kolla...
  7. Medlem sedan
    Sep 1999
    #4
    115.5 och 21 kilo var rätt svar! jag önskar oxå att sidan började liva upp sig lite! men nu i vår/sommar brukar det ju vara rätt dött. Men vi får hjälpas åt
  8. 4
    115.5 och 21 kilo var rätt svar! jag önskar oxå att sidan började liva upp sig lite! men nu i vår/sommar brukar det ju vara rätt dött. Men vi får hjälpas åt
  9. Medlem sedan
    Sep 1999
    #5
    Det är ju verkligen så olika... Louise var supertidig, Tilda läste nog lite innan hon började och skrev. Ellen har varit lite senare, men nu har det rasat fram i takt, bara pang bom så skriver hon ju massvis och läser jättemycket! Hon läste en pxibok för mig som morgonsaga en morgon. Och läser på allt hon kommer åt, så i sommar lär hon sig nog. Det lustga är att Tilda som var tidigare än henne, har liksom stannat upp, hon börjar ju trean men läser inte flytande än. Det gjorde L när hon började f-klass. T har svårt att läsa handskrivet, men i böcker går det okej. Vi ska öva i sommar i vår egen takt.
  10. 5
    Det är ju verkligen så olika... Louise var supertidig, Tilda läste nog lite innan hon började och skrev. Ellen har varit lite senare, men nu har det rasat fram i takt, bara pang bom så skriver hon ju massvis och läser jättemycket! Hon läste en pxibok för mig som morgonsaga en morgon. Och läser på allt hon kommer åt, så i sommar lär hon sig nog. Det lustga är att Tilda som var tidigare än henne, har liksom stannat upp, hon börjar ju trean men läser inte flytande än. Det gjorde L när hon började f-klass. T har svårt att läsa handskrivet, men i böcker går det okej. Vi ska öva i sommar i vår egen takt.
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6
    Hos oss var det 5-årskontroll i höstas, och jag minns inte T:s siffror från då.

    I början av april var han i alla fall 118,5 cm lång. Längst på sin dagisavdelning, trots att han är är yngst av 05-orna där. Han väger ca 21 kg, så han är ingen spinkis. Inte tjock heller, men muskulös. Precis som sin storebror.

    T läser inte. Han känner igen de flesta bokstäver, men inte alla. Storebror läste inte heller när han började f-klass, men han kunde alla bokstäver. Nu i slutet av 1:an läser storebror bäst i sin klass (bättre än många vuxna), så om man kan läsa när man börjar f-klass verkar inte spela någon större roll utifrån min erfarenhet. T, som då inte kan läsa alls förutom sitt eget namn, är däremot riktigt duktig på att räkna. Det har suttit långt inne förut, men nu kan han både addera och subtrahera en massa i huvudet. Kul! Vetgirig är han också.
  12. 6
    Hos oss var det 5-årskontroll i höstas, och jag minns inte T:s siffror från då.

    I början av april var han i alla fall 118,5 cm lång. Längst på sin dagisavdelning, trots att han är är yngst av 05-orna där. Han väger ca 21 kg, så han är ingen spinkis. Inte tjock heller, men muskulös. Precis som sin storebror.

    T läser inte. Han känner igen de flesta bokstäver, men inte alla. Storebror läste inte heller när han började f-klass, men han kunde alla bokstäver. Nu i slutet av 1:an läser storebror bäst i sin klass (bättre än många vuxna), så om man kan läsa när man börjar f-klass verkar inte spela någon större roll utifrån min erfarenhet. T, som då inte kan läsa alls förutom sitt eget namn, är däremot riktigt duktig på att räkna. Det har suttit långt inne förut, men nu kan han både addera och subtrahera en massa i huvudet. Kul! Vetgirig är han också.
  13. Medlem sedan
    May 2001
    #7

    Saras i siffror

    Här var kontrollen redan i höstas. Jag vet inte varför. Kommer inte ihåg vad hon hade för siffror då, men det är ju rätt ointressant. Mätte högst oprofessionellt här hemma alldeles nyss och hon är ungefär 116 cm lång och väger 20 kg. Jag tycker att hon har dragit iväg enorm sedan efter jul och jag som köpte nytt i 116 i typ januari, inser att den storleken drog hon förbi i ett huj.
  14. 7
    Saras i siffror Här var kontrollen redan i höstas. Jag vet inte varför. Kommer inte ihåg vad hon hade för siffror då, men det är ju rätt ointressant. Mätte högst oprofessionellt här hemma alldeles nyss och hon är ungefär 116 cm lång och väger 20 kg. Jag tycker att hon har dragit iväg enorm sedan efter jul och jag som köpte nytt i 116 i typ januari, inser att den storleken drog hon förbi i ett huj.
  15. Medlem sedan
    Aug 2010
    #8
    Nu så! Idag var Devin på sitt sista bvc-besök.

    Han var 120 cm och vägde 20 kg, inte konstigt att 116-byxorna blivit korta

    Han är nästa 20 kg större än när han föddes (2023g), ganska häftigt ändå!

    Ritandet och hoppandet tog vi i höstas, så idag var det bara spruta och läkarkoll - allt perfekt som tur var.
  16. 8
    Nu så! Idag var Devin på sitt sista bvc-besök.

    Han var 120 cm och vägde 20 kg, inte konstigt att 116-byxorna blivit korta

    Han är nästa 20 kg större än när han föddes (2023g), ganska häftigt ändå!

    Ritandet och hoppandet tog vi i höstas, så idag var det bara spruta och läkarkoll - allt perfekt som tur var.

Liknande trådar

  1. 4-årskontroll.
    By -Grynet- in forum _0312 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 14:08
  2. 4-årskontroll
    By Femina in forum _03 Höstbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-24, 22:44
  3. 1 -årskontroll!
    By Ruth1 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-24, 11:43
  4. 5-årskontroll
    By Sanna med tjejerna in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 08:45
  5. 1½-årskontroll
    By Moa m. BellanBus in forum _0507 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 20:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar