10-åringen vill färga håret
Ordet är fritt
  1. Salander
    #1

    10-åringen vill färga håret

    Skulle ni säga ja till det?
    jag tänker på allt skit som finns i de där färgerna mest.
    Annars är det ju ingen stor sak egentligen?
  2. 1
    10-åringen vill färga håret Skulle ni säga ja till det?
    jag tänker på allt skit som finns i de där färgerna mest.
    Annars är det ju ingen stor sak egentligen?
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    Jag skulle ta en toning till att börja med, inte färg. Och så skulle jag rådfråga min frisör först plus att det skulle nog bero på vilken färg det handlar om.
  4. 2
    Jag skulle ta en toning till att börja med, inte färg. Och så skulle jag rådfråga min frisör först plus att det skulle nog bero på vilken färg det handlar om.
  5. Salander
    #3
    Han vill frärga korpsvart och det vill inte jag. Föreslagit lite mörkare slingor istället och det verkar han gå med på, efter att jag förklarat det där med utväxt..
  6. 3
    Han vill frärga korpsvart och det vill inte jag. Föreslagit lite mörkare slingor istället och det verkar han gå med på, efter att jag förklarat det där med utväxt..
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Jag skulle sponant säga nej. Kan inte riktigt förstå varför de i så tidig ålder måste förändra sitt yttre? Min äldste är 11 år, och många tjejer i hans klass är sminkade med hela kittet (brunkräm, kajal, mascara osv osv) Kan inte riktigt sätta ordet på varför det känns fel för mig, men det har något med att göra att vi duger som vi är, och att naturlig skönhet duger.

    Min 11 åriga kille har frågat efter att göra slingor, det har jag sagt att han får vänta med. Kanske är jag en dum mamma? Men sammantaget tror jag ändå att jag är good enough - hoppas jag.
  8. 4
    Jag skulle sponant säga nej. Kan inte riktigt förstå varför de i så tidig ålder måste förändra sitt yttre? Min äldste är 11 år, och många tjejer i hans klass är sminkade med hela kittet (brunkräm, kajal, mascara osv osv) Kan inte riktigt sätta ordet på varför det känns fel för mig, men det har något med att göra att vi duger som vi är, och att naturlig skönhet duger.

    Min 11 åriga kille har frågat efter att göra slingor, det har jag sagt att han får vänta med. Kanske är jag en dum mamma? Men sammantaget tror jag ändå att jag är good enough - hoppas jag.
  9. Medlem sedan
    Oct 2000
    #5
    Nope, inte på en 10-åring.
  10. 5
    Nope, inte på en 10-åring.
  11. Medlem sedan
    Oct 2001
    #6
    Nej, hade jag sagt.
    Färg och sånt får mina vänta till de är i övre tonåren (har jag tänkt).
    Har man en gång börjat färga, vill man göra det igen, slitage på håret etc, etc.
  12. 6
    Nej, hade jag sagt.
    Färg och sånt får mina vänta till de är i övre tonåren (har jag tänkt).
    Har man en gång börjat färga, vill man göra det igen, slitage på håret etc, etc.
  13. Salander
    #7
    Förstår absolut din synpunkt, och det är ju lite tidigt kanske? Jag kommer nog säga ja tror jag. Han har önskat detta så länge nu.
  14. 7
    Förstår absolut din synpunkt, och det är ju lite tidigt kanske? Jag kommer nog säga ja tror jag. Han har önskat detta så länge nu.
  15. Salander
    #8
    Pga ålder?
  16. 8
    Pga ålder?
  17. Salander
    #9
    Jag funderar samtidigt på att om de får leva ut det där nu, så kanske de inte kommer hem gröna i håret när de är fjortisar?
  18. 9
    Jag funderar samtidigt på att om de får leva ut det där nu, så kanske de inte kommer hem gröna i håret när de är fjortisar?
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10
    *skakar på huvudet* Jag tror nog att det kan vara tvärtom istället? Och framför allt, så kan man nog göra bättre val för sig själv när man blir äldre, tänker jag. Och som sagt: Du duger som du är,viktigaste argumentet för mig.
  20. 10
    *skakar på huvudet* Jag tror nog att det kan vara tvärtom istället? Och framför allt, så kan man nog göra bättre val för sig själv när man blir äldre, tänker jag. Och som sagt: Du duger som du är,viktigaste argumentet för mig.
  21. Medlem sedan
    Jun 2003
    #11
    Toning skulle vara okey. Eller slingor, men ingen helblekning. Absolutly not. Men det är inte din fina tjej intresserad av hoppas jag.
  22. 11
    Toning skulle vara okey. Eller slingor, men ingen helblekning. Absolutly not. Men det är inte din fina tjej intresserad av hoppas jag.
  23. Medlem sedan
    Jan 2000
    #12
    Absolut inte, pga kemikalieinnehållet.
  24. 12
    Absolut inte, pga kemikalieinnehållet.
  25. Medlem sedan
    Jun 2003
    #13
    Oups skrev fel jue..
  26. 13
    Oups skrev fel jue..
  27. Salander
    #14
    Ja det är ju det som tar emot. Vad är det för skit i det där och tänk om det blir en reaktion?
  28. 14
    Ja det är ju det som tar emot. Vad är det för skit i det där och tänk om det blir en reaktion?
  29. Salander
    #15
    Slingor vill han ha. Vi funderar vidare.
  30. 15
    Slingor vill han ha. Vi funderar vidare.
  31. Medlem sedan
    Oct 2000
    #16
    Ja, jag tycker det är tidigt att börja göra permanenta (inte helt men hoppas du förstår...) förändringar av utseendet.
    Tuva (går i förskoleklass) tjatar redan om smink och påstår att kompisar har mascara i skolan (jag har inte kollat upp det för det är så befängt att jag inte orkar göra annat än att tjata på Tuva om att barn är så fina som de är och inte behöver smink). Theo 10 år kommer hem från skolan och säger att "kompisarna säger att jag borde ha Björn Borg-kalsonger istället men jag trivs ju med dessa"
    Vart är vi på väg???
  32. 16
    Ja, jag tycker det är tidigt att börja göra permanenta (inte helt men hoppas du förstår...) förändringar av utseendet.
    Tuva (går i förskoleklass) tjatar redan om smink och påstår att kompisar har mascara i skolan (jag har inte kollat upp det för det är så befängt att jag inte orkar göra annat än att tjata på Tuva om att barn är så fina som de är och inte behöver smink). Theo 10 år kommer hem från skolan och säger att "kompisarna säger att jag borde ha Björn Borg-kalsonger istället men jag trivs ju med dessa"
    Vart är vi på väg???
  33. Salander
    #17
    Oj då är det nog mer avslappnat på vår skola. Har inte sett någon i smink förrän i fyran och det var likadant i min klass när jag växte upp...
  34. 17
    Oj då är det nog mer avslappnat på vår skola. Har inte sett någon i smink förrän i fyran och det var likadant i min klass när jag växte upp...
  35. Medlem sedan
    Apr 2001
    #18
    En toning som tvättas ur på ett par veckor skulle jag tillåta.
    I much prefer whining to counting my blessings!
  36. 18
    En toning som tvättas ur på ett par veckor skulle jag tillåta.
  37. Medlem sedan
    Dec 2006
    #19
    Ja såklart att hon eller han skulle få göra.
  38. 19
    Ja såklart att hon eller han skulle få göra.
  39. Medlem sedan
    Oct 1999
    #20
    Ja, självklart.
    Min 11 åring har slingor. Ljusa. Och hon är faktiskt finare med sligor i håret än den råttfärgade ton hon har annars. Men det har jag inte sagt högt ....
  40. 20
    Ja, självklart.
    Min 11 åring har slingor. Ljusa. Och hon är faktiskt finare med sligor i håret än den råttfärgade ton hon har annars. Men det har jag inte sagt högt ....
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Jag vill prova färga håret hemma
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2008-09-08, 20:33
  2. 10-åring vill färga håret
    By Smys in forum Stora barn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-02-26, 14:33
  3. färga håret
    By Folkabo in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-19, 11:48
  4. Färga håret
    By G in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-18, 08:24
  5. Färga håret?
    By Bulan in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-02, 19:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar