Nattblöjor?
_1006 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2009
    #1

    Nattblöjor?

    Hej!
    Vad använder ni för blöjor på natten. Vi använde Libero Comfort fit men de verkar ha slutat säljas (i alla fall i de butiker vi handlar) och nu efter fjärde natten i rad med läckande blöja och blöt säng så börjar jag bli lite småless... Vad använder ni för blöjor på natten eller går ni upp på natten och byter? (Vill helst slippa det) Jag tycker att det är superbra att blöjorna har blivit tunnare så att man inte gör ett lika stort sopberg, men de verkar inte palla att hålla torrt hela nätterna.
    Hur gör ni?
  2. 1
    Nattblöjor? Hej!
    Vad använder ni för blöjor på natten. Vi använde Libero Comfort fit men de verkar ha slutat säljas (i alla fall i de butiker vi handlar) och nu efter fjärde natten i rad med läckande blöja och blöt säng så börjar jag bli lite småless... Vad använder ni för blöjor på natten eller går ni upp på natten och byter? (Vill helst slippa det) Jag tycker att det är superbra att blöjorna har blivit tunnare så att man inte gör ett lika stort sopberg, men de verkar inte palla att hålla torrt hela nätterna.
    Hur gör ni?
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2
    Hej!
    Vi har alltid haft libero till våra barn. Men min pojk hade en period då han kissade mkt på natten och blöjorna läckte. Då bytte jag till pampers på natten. De har + modeller på sina blöjor och jag tyckte de funkade bra. Inte kul att behöva byta på natten
  4. 2
    Hej!
    Vi har alltid haft libero till våra barn. Men min pojk hade en period då han kissade mkt på natten och blöjorna läckte. Då bytte jag till pampers på natten. De har + modeller på sina blöjor och jag tyckte de funkade bra. Inte kul att behöva byta på natten
  5. Medlem sedan
    Jan 2010
    #3
    Jag använder också alltid Libero och är nöjd med dem! Blev lite skeptisk till de tunna blöjorna men de har faktiskt varit över förväntan, inte läckt på natten eller på dagen. Pampers däremot läcker ofta de få gånger jag använt dem så de gillar jag inte alls! Jag byter inte på natten utan först på morgonen.
  6. 3
    Jag använder också alltid Libero och är nöjd med dem! Blev lite skeptisk till de tunna blöjorna men de har faktiskt varit över förväntan, inte läckt på natten eller på dagen. Pampers däremot läcker ofta de få gånger jag använt dem så de gillar jag inte alls! Jag byter inte på natten utan först på morgonen.
  7. Medlem sedan
    Mar 2010
    #4
    Vad olika det kan vara mellan olika barn! Vi har använt Pampers sedan dag 1 och är jättenöjda. Har provat någon enstaka Libero, men de läckte. Väldigt olika hur de sitter på olika barn alltså På dagen använder vi nu Easy up (eftersom det är OMÖJLIGT att ligger still på skötbordet längre.. ) och på natten har vi Baby dry.
  8. 4
    Vad olika det kan vara mellan olika barn! Vi har använt Pampers sedan dag 1 och är jättenöjda. Har provat någon enstaka Libero, men de läckte. Väldigt olika hur de sitter på olika barn alltså På dagen använder vi nu Easy up (eftersom det är OMÖJLIGT att ligger still på skötbordet längre.. ) och på natten har vi Baby dry.
  9. Medlem sedan
    Jun 2010
    #5
    Vi använder Pampers Baby Dry på natten och Libero Comfort Fit på dagen.
  10. 5
    Vi använder Pampers Baby Dry på natten och Libero Comfort Fit på dagen.
  11. Medlem sedan
    Dec 2009
    #6
    Såg att du också bor i Stockholm. Var hittar du Libero Comfort fit? I de butiker jag kollat har de slutat sälja dem.
    Men verkar ju på era svar som att jag borde prova Pampers baby dry i alla fall.
  12. 6
    Såg att du också bor i Stockholm. Var hittar du Libero Comfort fit? I de butiker jag kollat har de slutat sälja dem.
    Men verkar ju på era svar som att jag borde prova Pampers baby dry i alla fall.
  13. Medlem sedan
    Jun 2010
    #7
    Det kanske stämmer. Vi har haft ett litet lager men det är slut nu så då blir det väl att prova de nya blöjorna : )

    Baby Dry funkar väldigt bra för hos på natten.
  14. 7
    Det kanske stämmer. Vi har haft ett litet lager men det är slut nu så då blir det väl att prova de nya blöjorna : )

    Baby Dry funkar väldigt bra för hos på natten.
  15. Medlem sedan
    Aug 2007
    #8
    Vi kör både libero up & go och comfort fit men även pampers aktive fit.

    Fast nattetid alltid Pampers baby dry
    Lycka till
  16. 8
    Vi kör både libero up & go och comfort fit men även pampers aktive fit.

    Fast nattetid alltid Pampers baby dry
    Lycka till
  17. Medlem sedan
    May 2000
    #9
    Nature Boy&Girl eller Huggies. Båda funkar oftast, men då äter hon ju inte alls på natten längre.
  18. 9
    Nature Boy&Girl eller Huggies. Båda funkar oftast, men då äter hon ju inte alls på natten längre.
  19. Medlem sedan
    Dec 2009
    #10
    Tackar för alla svar. Nu har jag lite mer kött på benen inför botaniserande efter bra blöjor i blöjdjungeln!
  20. 10
    Tackar för alla svar. Nu har jag lite mer kött på benen inför botaniserande efter bra blöjor i blöjdjungeln!

Liknande trådar

  1. nattblöjor?
    By julianmamma in forum _02 Sommarbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-04-10, 21:04
  2. Stinkande nattblöjor
    By b-boom in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-07, 21:45
  3. Vad har ni för nattblöjor?
    By C med Thyra och Love in forum _0607 Julibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-11-06, 17:06
  4. Nattblöjor
    By Ida m Jennie & skruttis in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-31, 08:30
  5. Nattblöjor?
    By Kristina m Hjalmar in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-12-31, 00:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar